Top 10

Kampanje koje su postavile najviše standarde u marketingu

Moć marketinških kampanja je ogromna, a to potvrđuje i činjenica da mnoge od njih pamtimo i prepričavamo na kafi sa prijateljima ili sa kolegama na poslu. To samo znači da kreativne slogane i njihove poruke usvajamo munjevitom brzinom, pa bile one dobre ili loše, može se reći da upravo marketinške kampanje na najbolji mogući način prodaju proizvod i izazivaju željenu (re)akciju.

Nauspešnije kampanje koje pamtimo

U nastavku sledi kratak uvid u tri kampanje koje su apsolutno sve preokrenule u korist svojih brendova, a bez kojih danas ništa ne bi bilo isto. Nisu u pitanju samo tradicionalni načini koji su uvek delotvorni, kao što su posteri, reklamne olovke i mnogo uloženog novca. Ovde je reč o inovativnosti i osluškivanju potrošača, koje se pokazalo kao neizostavan sastojak svake uspešne kampanje. Osvrnuli smo se na one malo starije, ali i novije primere vrhunskih marketinških kampanja koje su postavile najviše standarde u ovoj oblasti.

#1 Volkswagen – Think small

Kampanja nemačkog brenda Volkswagen-a, i ujedno najvećeg proizvođača automobila u svetu nosi neobičnu poruku: Think small (Misli skromno). Ova kampanja je ostala upamćena po tome što je podigla popularnost VW automobila ukazujući na njihove nedostatke u odnosu na dominantne modele drugih brendova, i pretvorivši ih tako u prednosti zbog kojih je njihova prodaja rasla neverovatnom brzinom.

Reč je o nekoliko decenija staroj kampanji koja je počela 1959. godine, u periodu kada su automobili postajali više od pukog prevoznog sredstva. Veliki modeli sa inovativnim funkcijama su bili statusni simbol, a proizvođači su se utrkivali u tome ko će napraviti luksuznije vozilo sa više različitih funkcija. U ovim posleratnim godinama za Volkswagen nije bilo mnogo mesta pod suncem ako se uzme u obzir zemlja njegovog porekla, a osim toga, modeli njegovih automobila su bili čista suprotnost onome što su trendovi diktirali u svetu.

Kako je minimalizam pobedio luksuz?

Neverovatan uspeh slogana “Think small” pripisuje se prvenstveno njegovom autoru, Helmutu Kronu, koji je na ovaj način želeo da ukaže na prednosti minimalizma oličenog u čuvenom “buba” modelu. Buba se od tada na reklamnim posterima i bilbordima prikazivala u maloj veličini na beloj podlozi, kako bi se ukazalo na jednostavnost izgleda i korišćenja ovog automobila, ali i stavio akcenat na njegovu funkcionalnost koja je ipak najvažnija kada su automobili u pitanju.

Ovakav marketing je potpuno promenio percepciju prema automobilima, napravivši VW bubu jednim od najprodavanijih modela automobila na svetu. Po uzoru na legendarni Think small, jedna novija kampanja ovog proizvođača usmerena na poštovanje ekoloških principa, simbolično nosi slogan Think blue.

#2 Absolut Vodka – najduža kampanja svih vremena

Prema Ad Age, jednom od najvećih autoriteta u oblasti marketinga i medija, marketinška kampanja za Absolut vodku pripada kategoriji deset najboljih u dvadeseom veku. U pitanju je vodka koja se proizvodi na jugu Švedske, u gradu Ahus. Na svetsko tržište je dospela 1979. godine, kada je bila pod pritiskom velikih alkoholnih brendova poput Smirnofa. U takvoj situaciji, pojavila se potreba za originalnim imenom i dizajnom boce koji će ovu vodku izdovijiti iz mase, a najjednostavniji mogući naziv se pokazao i kao naefektniji – Absolut Pure Vodka.

Endi Varhol, svetski poznati umetnik, pružio je svoju malu pomoć u dizajniranju boce koja je prepoznatljiva svuda u svetu, a specifična je zbog jednostavnog izgleda koji je uspeo da pokori i najveću konkurenciju na američkom tržištu. Od nepoznatog brenda koji se jedva probio na američko tržište, Absolut je već 1985. postao jedan od sto najprodavanijih alkoholnih pića na svetu.

Ipak, kampanja se nije tu zaustavila, već je ohrabrila i mnoge druge umetnike da na kreativan i jedinstven način prikažu Absolut vodku, što je rezultiralo sa 1500 različitih prikaza ove boce. Čitava kampanja je potrajala čak 25 godina, i time je postala najduža marketinška kampanja ikada, a Absolut vodka jedno od najpopularnijih alkoholnih pića na svetu.

Absolut vodka u flaši

#3 Koka Kola – Podeli radost

Koka Kola je brend za koji se vezuju mnogi superlativi, pa osim što je jedan od najvrednijih brendova u svetu, ona predstavlja i najprodavaniji i najpopularniji bezalkoholni napitak u istoriji. Njen logotip i boje su lako prepoznatljive u celom svetu, a reklamne kampanje ovog brenda su učinile da mnogi srećni trenuci budu nezamislivi bez prisustva Koka Kole.

Jedna od najuspešnijih kampanja Koka Kole nosi slogan Podeli radost, a svoj početak ima u 2011. godini u Australiji. Te godine je kompanija počela da proizvodi personalizovane boce i limenke ovog pića, na kojima je i danas istaknuto između 150 i 200  najpopularnijih imena u zemljama širom sveta, u kojima se proizvod prodaje. Cilj kampanje je da navede kupce da na boci pronađu svoje ime, ili je podele sa dragom osobom čije je ime ili nadimak istaknut na proizvodu.  

Korak dalje – Koka Kola perzonalizovani džinglovi

Nakon ovog fenomenalnog poteza, Koka Kola je u kampanju uvela još nekoliko noviteta, pa kupci na bocama ovog pića mogu pronaći i stihove poznatih pesama, dok na zvaničnom sajtu od 2017. godine možete poslušati i kratak džingl sa svojim imenom. Osim vlastitih imena, na etiketama boca su pečeli da se štampaju i popularni nadimci poput “sestra”, “prijatelj” ili “dečko”, što je još više doprinelo rastu prodaje Koka Kole. Podeli radost  predstavlja najveću globalnu kampanju personalizovanih proizvoda ikada.

Mateja Panović

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link