Magazin Putovanja

Neobična turistička kampanja poziva nepristojne Britance da ne dolaze u Amsterdam

amsterdam
Foto: Pixabay

Neobična “Kampanja obeshrabrenja”, kako je nazvana, u vreme kada se destinacije širom sveta utrkuju u tome da privuku turiste, pokrenuta je u Amsterdamu. Cilj najvećeg grada Holandije jeste da spreči dolazak turista koji ga posećuju uglavnom zbog pića, droge i seksa.

Razlog zbog koga je kampanja posebno usmerena na britanske turiste krije se u njihovom ponašanju, koje važi za najgore, piše Ona.rs.

Grad na taj način šalje jasnu poruku da Britanci koji se neprijatno ponašaju nisu dobrodošli. Amsterdam se nada da će nova turistička kampanja pomoći da se reputacija grada, kao destinacije prvenstveno za drogu, alkohol i prostituciju, promeni.

amsterdam
Foto: Pixabay

Posebno su gradski odbornici izrazili zabrinutost zbog toga što Ulica crvenih fenjera privlači vulgarne i voajerski nastrojene turiste, što je vid turizma nepoželjan u Amsterdamu. Zato će gradske vlasti od proleća započeti „kampanju obeshrabrenja“, koja će biti usmerena na turiste čije je ponašanje uvredljivo.

– Cilj kampanje obeshrabrivanja je da sprečimo dolazak turista kakve ne želimo. Ako volimo grad, moramo odmah da preduzmemo akciju – rekao je zamenik gradonačelnika zadužen za sprovođenje mera u turizmu, Sofjan Mbarki.

– Potrebna je akcija da se spreči ometanje i prenaseljenost. Amsterdam je svetski grad i uz to dolaze vreva i živost, ali da bi naš grad bio pogodan za život, moramo da uspostavimo granice umesto neogovornog rasta, dodao je.

Ulica crvenih fenjera, poznata po legalizovanim javnim kućama i izlozima, u kojim se mogu videti „prodavačice ljubavi“, jedna je od znamenitosti Amsterdama. Međutim, stanovnici tog holandskog grada navode da upravo ta atrakcija i privlači veliki broj turista sklonih opijanju, što stvara izuzetno neprijatnu atmosferu.

Uz to, lokalni kafići koji u ponudi imaju i kanabis, privlače i devojke i mladiće sklone nepristojnom ponašanju.

Kako piše „Times“, a prenosi pomenuti portal, u planu je da turistička kampanja u početku fokus usmeri na turiste iz Velike Britanije. Ako to urodi plodom, biće usmerena i na putnike iz drugih zemalja, koji su skloni takvom ponašanju.

amsterdam
Foto: Pixabay

Nova ograničenja za turiste

Izuzev ove, posve neobične kampanje, Amsterdam je, čini se, rešio da i na druge načine poboljša svoju reputaciju. Zato je donet niz novih mera, poput zabrane konzumiranja kanabisa na ulicama u samom centru grada, recimo. U planu je i izmeštanje Ulice crvenih fenjera na periferiju.

Na dugoročnom nivou je plan usmeren i na smanjivanje broja turista na manje od 10 miliona noćenja godišnje, a trebalo bi i da u perspektivi budu uvedena ograničenja za iznajmljivanje smeštaja preko platforme „Airbnb“.

Sve to zajedno bi trebalo da pomogne „čišćenju“ reputacije Amsterdama, a kako bi se turizam fokusirao na druge gradske znamenitosti.

Izvor: Ona.rs

Od ovog grada nema jeftinijeg u Evropi, turistima nudi čak 112 besplatnih atrakcija i pivo za 2 €

Čitajte Luftiku na Google vestima

39 Shares
Share via
Copy link