Magazin

Igraju nam se umom: Društvene mreže izazivaju euforiju kod korisnika stvarajući „savršenu oluju“

Neurostudija koja je prvi put sprovedena u Srbiji, od strane „Direct Media United Solutions“, dokazala je kako društvene mreže, gotovo neprimetno, u našem mozgu razvijaju emocije koje utiču na raspoloženje korisnika. Studija je dokazala prisustvo euforije, stvaranje hormona sreće koji mogu dovesti do psihičke zavisnosti.

Surfovanje Fejsbukom i Instagramom za većinu ljudi predstavlja dnevnu rutinu, koja na prvi pogled dubinski ne predstavlja nikakav emotivni disbalans.

Kako Direct Media navodi na svom portalu, ispitanici su zamoljeni da se tokom istraživanja ponašaju kako bi se inače ponašali kada koriste Fejsbuk i Instagram, dok je u isto vreme savremenom neurotehnologijom beležena aktivnost njihovog mozga i emocionalna reakcija.

Nasuprot uverenju da korišćenje društvenih mreža ne izaziva posebnu emociju, u pomenutom istraživanju se ističe da su rezultati neurostudije pokazali da iza svakog skrola ili lajka ispitanika stoji ekstremno osećanje sreće – euforija. U moždanim talasima ispitanika je zabeleženo ushićenje i uzbuđenje, velika posvećenost sadržaju, uz mali zamor mozga – takozvana “savršena oluja” koje često nismo svesni ili to sebi ne želimo da priznamo.

– Termin ‘savršena oluja’ se koristi kada opisujemo pojavu u kojoj se više pojedinačnih faktora udruži da bi kreiralo savršen momenat, kao što je, kako se ispostavilo u ovoj studiji, slučaj kod korišćenja društvenih mreža. Zanimljivo, a istovremeno i otrežnjujuće, je to da ispitanici uopšte nisu bili svesni svojih emocionalnih reakcija tokom istraživanja i to što nikada ne bi povezali emociju “euforije” sa odlaskom na društvene mreže, a što je Direct NEURO studija potvrdila. Zahvaljujući razvoju neuro tehnologije, mi sada možemo da saznamo šta se dešava u onom nesvesnom delu mozga, koji na svakodnevnom nivou procesuira mnogo više informacija – kaže Ljubica Vukčević iz ove kompanije.

Neurostudija je pokazala i da mozak ispitanika, za vreme dok su bili na Instagramu i Fejsbuku, negativno reaguje na telefonski poziv ili neadekvatan oglas odnosno spozorisani post, budući da nam ovi sadržaji, ukoliko nisu kreirani u skladu sa našim interesovanjima, prekidaju evidentno zadovoljstvo korišćenja društvenih mreža, prenosi Danas.

Da bi se održao nivo hormona sreće koji nastaje dok se koriste društvene mreže, mi ćemo želeti da što duže ostanemo tamo gde nam je lepo, a tako se kreira zavisnost.

– Uspeh društvenih mreža je nesumnjiv. To su potvrdile kako brojne akademske studije na ovu temu tako i ovo neuroistraživanje. Ali, ključnu razliku u svemu, pa i kod društvenih mreža, čini kako ih koristimo. Kada smo došli na ideju da sprovedemo ovu inovativnu studiju, naš cilj je bio ne samo da dobijemo dubinski uvid u nesvesne emocije potrošača, što će nam na dalje pomoći da kreiramo bolje komunikacijske strategije, već i da pozovemo na odgovornije korišćenje društvenih mreža – izjavila je Milica Marković, menadžerka za korporativne komunikacije u Direct Media United Solutions.

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
596 Shares
596 Shares
Share via
Copy link