Da, da, svima je dobro poznato da crna čokolada popravlja raspoloženje. Samo 40 grama ove tamne lepotice dnevno za dve nedelje može drastično smanjiti dejstvo kortizola, hormona stresa, zahvaljujući velikim količinama antioksidanata koji se u njoj nalaze.

Naravno, ne bi trebalo da preterujete, jer je crna čokolada (sadržaj kakaa do 70%) zdrava samo dok se konzumira umereno.

Međutim, ona nije jedini maher u popravljanju raspoloženja! Postoje još neke namirnice koje mogu da vam pomognu kada osetite tugu, teskobu, napetost.

Predstavljamo ih:

Banane

banane

Ovo voće će vas učiniti sretnim zbog triptofana, supstance koju ljudsko telo pretvara u serotonin poznat po tome što opušta i popravlja raspoloženje. Osim toga, banane zahvaljujući vitaminu B6 održavaju nivo šećera u krvi na konstantnom nivou u narednih nekoliko sati nakon što ih pojedete, što doprinosi budnosti i dobrom raspoloženju.

Žitarice u borbi protiv tuge

Tugu mogu uzrokovati brojne stvari, pa tako i nedostatak vitamina D koji pomaže organizmu u proizvodnji serotonina, hormona sreće. Stoga nizak nivo vitamina D za rezultat može imati tugu i depresiju. Kako biste povećali njegov unos konzumirajte mleko s malo masnoća, celovite žitarice i gljive. Preporučuje se i uzimanje kalcijuma i vitamina D kao dodatak ishrani.

zitarice

Losos obara napetost

Zbog velikog sadržaja omega 3 masnih kiselina, losos je veoma dobar za srce, a ove masne kiseline isto tako mogu da ublaže depresiju i umanje napetost i razdražljivost organizma. Skuša, tuna i haringa takođe spadaju u „vesele“ namirnice.

Zelena salata za bolji san

Ova salata je bogat izvor folne kiseline koja popravlja raspoloženje. Veoma je bogata magnezijumom, kalijumom i vitaminima A i C. Ukoliko imate problema sa nesanicom, zelena salata može da vam pomogne, jer sadrži mlečni sok laktukarijum, koji smiruje nerve i uspavljuje.

Bademi

Nije tajna da orašasti plodovi popravljaju raspoloženje i čine organizam otpornim na stres. Zato su bademi najbolji prirodni antidepresivi, a bogati su i vitaminom E. Istraživanja su pokazala da osobe koje dva puta nedeljno jedu bademe imaju za 50 odsto manji rizik da dobiju srčani udar.

bademi

Brazilski orah

Pozitivno utiče na funkcionisanje tiroidne žlezde zbog toga što sadrži dosta selena, materije koja telu pomaže da normalno funkcioniše i obično se nalazi u biljkama. Odlična stvar je što selen deluje gotovo momentalno, pa je brazilski orah savršen izbor ukoliko želite brze rezultate.

Protiv razdražljivosti – jabuke i maslac od kikirikija

Razdražljivost je znak da vaše telo treba gorivo. Pripazite da ga napunite na pravi način, a ne hranom nakon koje će vam nivo šećera u krvi drastično pasti sat vremena posle jela.

Rešenje je u kombinovanju ugljenih hidrata sa belančevinama ili masnoćama. Ugljeni hidrati su odličan izvor energije koja se brzo sagoreva, a dodate li im masnoće ili belančevine usporićete probavu, a nivo šećera će ostati stabilan duže vreme. Najbolja kombinacija je jabuka s maslacem od kikirikija. Osim što je ukusna, naoružaće vas energijom za nekoliko sati!

Zeleni čaj protiv nervoze

zeleni-caj

Dobro je poznato da čajevi deluju blagotvorno na nervni sistem. U tome je posebno uspešan zeleni čaj bogat L teaninom, supstancom koja smiruje i pomaže da zadržimo hladnu glavu i koncentraciju. Osim toga, zeleni čaj sadrži vrlo malo kofeina pa ne postoji opasnost da vas učini razdražljivima.

Kurkuma kao odličan antidepresiv

Istraživanja pokazuju da ovaj začin, kada je reč o depresiji, ima isto dejstvo kao većina antidepresiva. Dodatni plus je to što do sada nije zabeležena nijedna nuspojava na ovaj začin. Naravno, oni koji su alergični na krkumu trebalo bi da je izbegavaju.

Med

Ova poslastica je svakako zdravija od šećera, a pored toga i popravlja raspoloženje. To je zbog toga što sadrži kemferol i kercetin, materije koje ublažavaju simptome depresije.

Razgovori sa nekima od najvećih poznavalaca gastronomije u Vojvodini

Lajkujte stranicu Luftika i prvi pročitajte nove tekstove ↴

Podeli
Jovana Kešanski
Ja sam novinar, kolumnista. Nisam zapisničar. Osim ponekad, kad poželim. Prenosim svoje utiske o onome što me pokrene. Ja nisam vaš glasnogovornik, osim ako to poželim.

Ostavite komentar

Please enter your comment!
Please enter your name here