Magazin Putovanja

Izgleda da ćemo u Grčku preko Albanije, jer su srpski putari debelo zeznuli stvar

grdelicka-klisura
Grdelička klisura /Printscreen N1

Dve godine od kako je autoput na jugu Srbije pušten u rad, a zvanično nije saopšteno ono što je obećano – imena onih koji su radili loše, pa su doveli do propusta, poput duple gradnje novog nasipa kod Niša ili čuvenog rušenja potpornog zida u Grdeličkoj klisuri. Tadašnja ministarka građevinarstva i saobraćaja Zorana Mihajlović ne negira da je najavila komisiju koja će sve istražiti, ali je – promenila resor.

Sada kaže da ne zna šta se po tom pitanju dešava, a odgovora nema ni iz njenog bivšeg ministarstva, izveštava N1.

Potporne konstrukcije iznad kolovoza kroz Grdeličku klisuru, na kojima radovi i dalje traju, obrušavale su se nekoliko puta tokom gradnje. U avgustu 2018. na rušenje zida burno je reagovala domaća javnost, koja nikada nije videla dokumentaciju o tome ko plaća višemilionsku štetu.

Te zime, resorna ministarka Zorana Mihajlović, na nekoliko dana službeno se seli u „neposlušnu“ klisuru na jugu Srbije. Kada je konačno tu asfaltiran kolovoz, nekoliko meseci uoči puštanja u rad istočnog i južnog kraka, obilazi ga i kaže:

„Mnogo će još biti priče o Koridoru 10, kada se Koridor 10 bude završio.“

koridor-10-radovi
Korifdor 10 /Printscreen N1

Priča koju je najavila, trebalo je da otkrije ko su oni koji su loše projektovali ili loše izveli radove. Zatim, imena stručnjaka koji jesu ili nisu radili geomehaničko ispitivanje tla uoči gradnje.

„Ja sam rekla, kada se završi Koridor 10, ako treba sa ovlašćenim raznim kompanijama, svetskim, našim i tako dalje, koje se time bave, napravićemo jasan izvešta. Jer je tu bilo puno grešaka u radovima, projektima“, rekla je ministarka Mihajlović 2019.

Da li je i ko to video i razmatrao, nije poznato ni dve godine pošto vozila prolaze spornim deonicama novog autoputa. Ministarka Mihajlović i dalje je ministarka, ali za rudarstvo i energetiku. Odgovara na pitanje N1 da li je osnovala komisiju koju je sama obećala i zna li šta se sada dešava.

„Ja to jesam najavila. Mi smo želeli, u stvari, da kroz novi budžet izdvojimo novac za nezavisnog revizora, koji bi zaista prekontrolisao sve ono što se radilo prethodnih 20 godina u izgradnji. Ja nisam više ministarka saobraćaja, ja ne znam da li se to radi“, rekla je ona.

Iako je svojevremeno znala da radove prati – čak i BIA.

„Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture nije ministarstvo koje može da se bavi takvom vrstom istrage, zato imamo organe koji se time bave. BIA je, naravno, angažovana već dugi vremenski period na svim infrastrukturnim projektima, zato što, nemojte da zaboravite da su u pitanju ogromni infrastrukturni projekti“, rekla je Mihajlović u avgustu 2018.

Pitanje – postoji li komisija koju je bivša šefica resora najavila i jesu li preduzimani koraci na utvrđivanju propusta prilikom izgradnje autoputa od Niša do bugarske i makedonske granice, poslato je i na adresu Ministarstva građevinarstva i saobraćaja, ali do emitovanja odgovor nije stigao.

Kada je ona bila na njegovom čelu, ekipa iz Grdelice selila se i kod Bele Palanke na gradilište. I tamo je bilo problema sa potpornim zidovima oko tunela, zbog čega su radovi prilično okasnili. Ostaće upamćeno i rušenje tek izgrađenog nasipa između Niša i Proseka, zato što neko ili nije ispitao tlo, ili je nasip sagradio od lošeg materijala, ili i jedno i drugo.

Mnogo „ili“, zato što izveštaj o tom incidentu nije objavljen.

Ponovo se obrušilo brdo na autoputu u Grdeličkoj klisuri, prolazak “Dodikovom deonicom” kao ruski rulet

Čitajte Luftiku na Google vestima

Reklama

Redakcija Luftika.rs

komentar

Klikni da objaviš komentar

  • Angažovana BIA? Pa je’l te puteve projektuju reakcionarni elementi po podrumima ili tenderom izabrana preduzeća?

169 Shares
169 Shares
Share via
Copy link