Magazin Putovanja

Sitne prevare velikih lanaca hotela u Grčkoj kojim rizikuju srozavanje reputacije

hotel santorini
Printscreen

Proizvoljna stopa konverzije novca koju hoteli naplaćuju od svojih klijenata može izazvati nepredviđene troškove, naročito ukoliko prethodno nije naglašeno da će konverzija biti izvršena. Agenti za organizovanje putovanja neretko se susreću sa različitim vidovima prevare, a zaista je zabrinjavajuće kada se sitnim prevarantskim trikovima služe čuveni lanci hotela.

Ovakvi pokušaji „otimačine“ najčešće se dešavaju u Latinskoj Americi i Aziji, međutim nedavno je jedan primer zabeležen i u Grčkoj, na Santoriniju u hotelu koji je u okviru „Marriott bonvoy“ programa.

Naime, jedan agent je poslao pismo poznatom sajtu loyaltylobby.com i podelio sa javnosti na koji način je njegovoj klijentkinji naplaćena konverzija u poznatom hotelu, iako je cena sobe navedena u evrima kao i kartica koja služi za plaćanje u istoj valuti, baš kako bi se svesno izbegla bilo kakvo pretvaranje novca.

Agent je podelio svoje iskustvo sa hotelom „Mystique, a luxury collection hotel, Santorini“, ocenivši ga kao potpunu katastrofu.

– Za moju klijentkinju sam rezervisao boravak za dve noći u ovom hotelu (ja sam savetnik za putovanja). Troškovi rezervacije iznosili su 3761 evra, a hotel je tražio punu uplatu unapred. U redu. Klijentkinja mi je pružila detalje o kartici. Kartica je bila u evrima, pa se ona sa te strane pobrinula da neće biti konverzije valuta – započeo je pismo agent za putovanja.

Onda je nastao problem jer je hotel uradio neočekivanu konverziju novca u dolare iako je prethodno cenu označio u evrima.

– Hotel je uradio konverziju bez da pita klijenta ili čak i da saopšti da je urađena takva transakcija. Jednostavno su optužili američki dolar. To je više nego očigledna prevara. Klijentkinja dolazi iz Rusije. Kartica se izdaje u Rusiji, rezervacija je u evrima, a hotel je u Grčkoj. Jednostavno nema mesta za bilo kakvo konvertovanje – navodi on i dodatno pojašnjava.

– Tako su pretvorili 3761 evra u 4748,24 dolara plus 130,68 evra, navodno na osnovu tržišnu stope konverzije na datum transakcije. Zbog toga što je kartica u evrima, a transakcija je stigla u dolarima, banka moje klijentkinje je uradila konverziju po njihovom kursu. Tako da su zadužili 4125,59 evra sa računa mog klijenta iako je trebalo da plati 3761 evra. Izgubila je 364,59 evra! Možete li zamisliti? Osoba je pokušala da plati račun u evrima sa računa u istoj valuti, a račun je na kraju bio devet odsto viši, odnosno za 364 evra u odnosu na početnu sumu – prepričao je agent.

Ovo neprijatno iskustvo on i njegova klijentkinja imali su krajem maja ove godine, a naročito je revoltiran naknadnim ponašanjem menadžmenta hotela.

– Sve se dogodilo 27. maja ove godine, a hotel je ignorisao moje mejlove sve do sredine juna. Klijentkinja je podnela žalbu njihovoj službi za brigu o klijentima 10. juna, a odgovor nikada nije stigao. Nakon što sam i sam kontaktirao hotel više puta, uspeo sam da razgovaram sa višim izvršnom direktorkom za rezervacije (iz trećeg ili četvrtog pokušaja, jer je uvek bila odsutna ili na poslovnom sastanku).

Razmenili smo nekoliko mejlova i na kraju su priznali da su pogrešili sa naplatom konverzije. Priznali su da joj nisu naplatili na osnovu tržišne konverzije već na osnovu sopstvene stope konverzije koja može iznositi i do 18 odsto. Time su napravili dodatni trošak međubankarske transakcije i razliku od 234 evra. Ponudili su povraćaj od 130,68 evra koje su, kako kažu, naplatili na osnovu sopstvene stope konverzije – kaže agent.

Pokušao je da se nagodi sa hotelom, da se stvari izglade bez odlaska u medije, međutim od toga nije bilo ništa.

– Kako je moj klijent izgubio 364 evra, zatražio sam da vrate ceo iznos (čak smo im ponudili da u tu cenu uračunaju hranu i piće tokom boravka). Oni su zatražili da potvrdimo izveštajem bankovnog računa koliko je povučeno sa njenog naloga. Klijent je pružio i tu izjavu iako je do tada sve postalo potpuno besmisleno. Njihova konačna ponuda bila je da vrate 130 evra i to je bilo to. Komunikacija je završena 20. juna i od tada i dalje ignorišu moje imejlove i pozive – navodi agent i dodaje da je „dovoljno reći kako klijent nema želju da ostane u hotelu koji pljačku pravda poslovnim aranžmanom“, iako je boravak ipak unapred plaćen.

– Platila je skoro 4000 evra za dve noći i tretirana je kao ’prljavština’ jer smo morali da molimo hotel za odgovore preko mejla. To je apsolutno neverovatno. Tokom komunikacije ni jednog trunutka nisam video nameru hotela da se izvini ili ponudi nešto što bi nadoknadilo njene nepredviđene troškove – žali se agent.

– Iskreno, više od deset godina sam u ovom poslu i nikada nisam naišao na ovako nešto – zaključuje.

Urednici poznatog sajta dodaju da ovakve stvari nisu izolovani incidenti i da mušterije moraju povesti računa kako im se ne bi nagomilali nepredviđeni troškovi prilikom rezervacija.

– Hoteli bi trebalo da zabrane ovakvu praksu ili da jasno pitaju klijenta da li bi radije platili boravak u nekoj drugoj valuti od one koja je istaknuta na ponudi – navodi se na sajtu uz ukazivanje da je Amerikan Ekspres zabranio ovakvu praksu za razliku od Vise ili Masterkarda.

– Možda se pitate zašto hoteli to rade? Njihov procesor plaćanja, odnosno banka kao partner, u suštini deli naplatu sa hotelom ili im daje popust na naknade za obradu. Ovakvi problemi dešavaju se ne samo u hotelima „Marriott“ u Latinskoj Americi i Aziji, već i u „Hilton“ i „Hyatt“. Neki, ako ne i većina hotela svoje cene prikazuju u dolarima, a zatim pretvore to u lokalnu valutnu valutu koristeći proizvoljnu stopu konverzije – ukazuju na ovom sajtu.

Čak se i menadžeri hotela nekada smeju na određenu stopu konverzije koju je njihov hotel odredio, pa se potrude da istu smanje za klijenta koji se požali. Pitanje je, međutim, šta je sa svim ostalim gostima koji traženu sumu plate, jer ne znaju na koji način im hoteli izvlače novac, pita se autor.

– Ne uzimam ne za odgovor i nazovem prevaru. Izgubite malo vremena, ali ako gosti i dalje prihvataju praksu, to će se jednostavno proširiti – upozorava autor teksta, a onda razjašnjava kako je situacija trebala najispravnije da se razreši.

– Ispravan način bi bio povraćaj celokupnih troškova nastalih konverzijom u dolar, a zatim ga pretvoriti u evre. Međutim, to bi njima izazvalo devizne gubitke – zaključuje se na sajtu.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Grčka se neće zaključavati, a uvedena su i nova pravila za ulazak turista u zemlju

Antonije Kosanović

Traži smisao u vreme besmisla, rečima potkradajući emocije.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
205 Shares
205 Shares
Share via
Copy link