Kompanija Facebook je saopštila da će ubuduće u njuz fidu prioritet biti objavljivanje sadržaja za koje korisnici kažu da potiču od izvora koji su pouzdani.
Ova društvena mreža će do toga doći anketom koja će se sastojati tek iz dva pitanja.
Prvo pitanje: Da li prepoznajete sledeće veb stranice?
Mogući odgovori su – da i ne.
Drugo pitanje: Koliko verujete svakom od ovih domena?
Ponuđeni odgovori: u potpunosti, mnogo, donekle, jedva, nimalo.
Facebook vrši remont njuz fida usred kritika koje trpi zbog manipulacija koje su dolazile iz inostranstva tokom predsedničkih izbora u SAD. To je dovelo do porasta lažnih vesti, a ljudi su se zbog toga osećali loše.
Iz tog razloga Facebook sprovodi anketu koja će doprineti tome da se prepoznaju pouzdani linkovi. Međutim, mnogi se pitaju i da li je baš mudro da se odluka o tome da li je neka vest pouzdana ili nije poveri korisničkoj bazi koja je već širila lažne vesti.
Tom prilikom se čak i osnivač Facebooka Mark Zakeberg obratio javnosti posredstvom svog profila.
„Kao deo naših tekućih istraživanja kvaliteta, sada ćemo pitati korisnike da li im je poznat izvor vesti i, ako jeste, da li veruju tom izvoru. Ideja je da u neke novinske organizacije veruju samo njihovi čitaoci ili gledaoci, dok drugima veruje veliki deo društva, pa čak i oni koji ih ne prate direktno. Ovo istraživanje neće promeniti broj objava koje vidite na Facebooku. To će samo dovesti do toga da u njuz fidu vidite samo izvore za koje korisnici kažu da su pouzdani”, napisao je između ostalog Zakerberg.
Veruje se da će najnovije promene umnogome uticati na one kojima je poslovanje u tesnoj vezi sa objavama na Facebooku.
Dodaj komentar