Magazin Srbija

Da li je Euronews Srbija RTS u sjajnom papiru ili naše pravo da ne znamo apsolutno ništa?

juronjuz
Foto: Dušan Milenković

Kanal Euronews Srbija je danas u podne startovao sa emitovanjem programa. Ulazal Euronews na srpsko tržište je najavljen još 2019. godine. Prema Zakonu o javnom informisanju i medijima, usvojenom 2014. godine,preduzeća u državnom vlasništvu ne smeju da budu vlasnici ili učestvuju u vlasničkoj strukturi medija. Telekom koji je je 58 % u državnom vlasništvu je stoprocentni vlasnik Euronews Srbija, ali REM u tome ne vidi problem.

Regulatorno telo za elektronske medije, REM, u septembru prošle godine je izdalo dozvolu za pružanje medijskih usluga i Euronews televiziji. U izjavi za medije, u REM-u su istakli da je odluka doneta na osnovu pozitivnog mišljenja Ministarstva informisanja iz 2012. godine kada su Telekomu izdali dozvolu za Arenu sport. Tada je Ministarstvo navelo da to što je Arena Sport u vlasništvu Telekoma, nije prepreka za izdavanje dozvole jer je Telekom akcionarsko društvo koje se “ne finansira iz javnih prihoda već isključivo od delatnosti koju obavlja“, obrazlažu u REM-u a piše Cenzolovka.

Cenzolovka je pokušala da od Radeta Gojsovića, odgovornog za zastupanje firme Euronews d.o.o., sazna kakve su obaveze nove televizije prema Euronews , s obzirom na to da televizija iz Liona nema vlasničkog udela u Arena Channels –međutim, odgovor još uvek nismo dobil.

Novinar Vukašin Obradović sumnja da će Euronews zarad bilo kakvih interesa dozvoliti da se, makar i kao franšiza, pod njegovim okriljem emituje program sa standardima koje preferira ovdašnja vlast.

Miša Brkić je još prošle godine u ovo doba izneo stavove o glavnom uredniku Juronjuza.

„Evo, skoro posle godinu dana Juronjuz je, na osnovu dugotrajnog, temeljnog i sistematskog analiziranja, odlučio da za glavnog urednika izabere dosadašnjeg zamenika glavnog i odgovornog urednika Informativnog programa Radio-televizije Srbije (RTS), koji je na toj dužnosti proveo 16 godina.“ piše Brkić.

Glavni urednik „Tablioda „ se osvrnuo i na napore RTS-a koji godinama bespoštedno borio protiv političkog udvorištva i za nepristrasne vesti i priče a i dalje se neumorno bori za evropske standarde novinarskog zanata i zastupa evropske vrednosti, kao što su: pravo građana da znaju sve i da budu objektivno informisani, dostupnost Javnog servisa svim političkim opcijama, promovisanje pravne države i nezavisnog sudstva, političku i svaku drugu toleranciju, dobrosusedske odnose, osudu ratnih zločina .

Ideja je da se u javnosti stvori utisak da je reč o nezavisnoj televiziji, a da li će i u kojoj meri novinari ostati nezavisni i slobodni u radu videće se vrlo brzo, u zavisno od toga da li će se i u kojoj meri baviti aferama aktuelne vlasti, pitanjima od javnog značaja ali i koliko će opozicija biti zastupljena u programu, ocenjuje „Danas“

U isto vreme Željko Joksimović je sa partnerkom Manjom Grčić kupuj pravo na agenciju Tanjug i to uz pomoć kredita za koji je garantovao Telekom ugovorom koji su potpisali. Kompanija „Minacord Media“ je na osnovu poslovnog angažmana sa Telekom dobila na zajam 2,4 miliona evra od jedne poslovne banke. Tako su najpre dobili 1,5 milion evra vredan kredit u novembru 2019, a nekoliko meseci kasnije, u martu 2020. još 900 hiljada evra, pokazuju zvanični ugovori o zalozi do kojih je došlo Raskrikavanje, prenosi N1.

Ni ovde nije kraj liste novih „nezavisnih“ medija. Željko Mitrović pokreće novi informativni kanal uprkos postojanju Pinka 3 koji je takođe informativni, sa veoma malim rejtingom u odnosu na druge kanale Pinka i informativne kanale generalno. Jedan od vodećih oglašivača na Mitrovićevom novom kanalu bi trebalo da bude upravo Telekom prema saznanjima lista „Danas.

Prema mišljenju Slobodana Georgijeva, svi ti novi TV kanali, novi njuz kanali treba da ponište delovanje Nova S i N1, čak i fizički, preotimanjem ljudi koji rade na ova dva kanala. Njegova procena da je to projekat kratkog veka i da trenutno ima za cilj pravljenje preokreta u Beogradu jer se vlast samo tu brine da bi mogla da ostane bez vlasti pa je potrebno eliminisati svaki drugačiji glas, rekao je Geogijev a prenosi N1.

Euronews& počinje emitovanje u Srbiji i otvara kancelariju u Beogradu

OGLAS

PARTNERI SAJTA


272 Shares
272 Shares
Share via
Copy link