Magazin Svet

Vozači električnih trotineta najrizičniji u saobraćaju, imaju više nezgoda nego biciklisti i motoristi

električni trotinet rizik

Veća je verovatnoća da ćete se povrediti dok vozite električni trotinet, nego na motoru, ili dok vozite bicikl ili hodate, pokazalo je novo istraživanje iz Finske.

Studija je identifikovala 331 pacijenta sa povredama zadobijenim tokom vožnje električnog trotineta, u Tampereu, gradu sa oko 226.000 ljudi. U obzir su uzete nesreće koje su se dogodile između aprila 2019. i aprila 2021.

Preko 60 odsto pacijenata bili su muškarci, a za oko 51 odsto je utvrđeno da su bili pod dejstvom alkohola ili drugih supstanci kada je došlo do povrede. Studija je pokazala da su najčešće povrede glave ili lica.

Skoro polovina pacijenata primljena je između ponoći i 6 ujutro. Dakle, tipičan pacijent je bio pijani muškarac koji je vozio noću.

Podaci kompanija za iznajmljivanje ovih prevoznih sredstava koje posluju u finskom gradu otkrile su da su vozači e-trotineta obavili preko 1,8 miliona vožnji tokom tog perioda, što znači da je bilo otprilike 18 prijema u hitnu pomoć na 100.000 vožnji ili 7,3 na 100.000 pređenih kilometara.

Iako su uporedive brojke oskudne, ova stopa je mnogo veća od ranije procenjenih stopa povreda za druge vidove transporta, uključujući pešačenje, vožnju biciklom i motociklizam, rekao je za Euronevs glavni autor studije, ortopedski hirurg Aleksi Reito.

– Na osnovu ovih procena čini se da su povrede od e-trotineta češće u poređenju sa drugim načinima prevoza – rekao je on.

Studija iz 2007. u Sjedinjenim Državama procenjuje da je na svakih 100.000 vožnji bilo 10,3 povreda na motociklima, 1,4 za bicikliste i 0,2 za pešake.

Druga studija je identifikovala 2,3 povrede na pređenih 100.000 km za bicikliste u Australiji, dok brojke britanske vlade navode 0,3 povreda biciklista na 100.000 km i 0,11 povređenih pešaka.

Nedavno je i BBC istraživao ovu temu, te izvestio da se broj povređenih elektrotrotinaša za godinu dana u toj zemlji uduplao.

Službe hitne pomoći su u 2021. reagovale u 713 udesa, u poređenju sa 392 u 2020. godini.

Česte nezgode su povećale i broj sudskih sporova zbog čega je britanska vlada razmotrila legalizaciju ovog vida saobraćaja, koja sa sobom nosi prava, obaveze i posledice.

Razne organizacije ističu da je od suštinskog značaja uvođenje vozačke dozvole i minimalne starosne granice za vozače električnih trotineta.

Trenutno u Engleskoj važe odrežena pravila za ovaj vid saobraćaja, ali se ona razlikuju od grada do grada.

Maksimalna brzina za e-trotinete je 15,5 milja na sat (24,9 km/h), a neki gradovi primenjuju sporije brzine od 8 mph u prometnijim područjima.

Međutim, određeni trotineti mogu dostići brzinu do 68 mph.

Najčešće povrede identifikovane kod pacijenta, vozača e-trotineta, su prelomi ekstremiteta, kičme i rebara.

Zaključak britanske vlade je da  su e-trotineti sposobni da izazovu ozbiljne povrede, sa čestim operativnim zahvatima.

Trenutno se u toj zemlji ova prevozna sredstva mogu koristiti samo kao deo probnih šema iznajmljivanja.

Probe koje je odobrila vlada nedavno su produžene do kraja novembra, kao deo napora za povećanje lokalnih putovanja i smanjenje pritiska na usluge javnog prevoza.

Trotineti za iznajmljivanje moraju imati niz sigurnosnih karakteristika, kao što su maksimalna brzina i automatska svetla.

Izvor: Euronews, BBC

Čitajte Luftiku na Google vestima

Novi zakon usporava trotinete, a jedan grad u Srbiji uvodi kaznu za vožnju

Ana Marković

Štreber i boem. Bosanka i Banaćanka. Novinar. Hodajući detektor laži i emiter istine. Omiljenost - miris uštipaka u 9 ujutru, selo, leto i grlati petao, crk'o dabogda.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
61 Shares
Share via
Copy link