Magazin Srbija

Lidl uklonio oko 14 tona otpada iz Srbije i očistio 8 gradova, čisto iz ljubavi i eko patriotizma

eko akcija lidl

Neki pričaju, a neki i rade.

Jeste li znali da je Lidl povukao (nepotrebne) plastične poklopce sa mlečnih proizvoda i plastične kese u svojim prodavnicama?

I to nije sve. Tokom maja, ova ekološki osvešćena kompanija po drugi put sprovela je akciju pod nazivom “Čisto iz ljubavi”. U fokusu su bili čišćenje otpada iz prirode, reciklaža i edukacija najmlađih o ekologiji. U akciju su, kao maloprodajni gigant, osvešćen i odgovoran, uključili još nekoliko organizacija, te tako svešću o čistoj prirodi zarazili širu zajednicu u Srbiji.

Da je Lidl na dobrom tragu govori činjenica da je Državna revizorska institucija prošle godine upravo plastiku označila kao glavni ekološki problem u Srbiji.

Iako je za samo dve godine (2017-2019.) proizvedeno 897.000 tona plastičnog otpada, u Srbiji ne postoji sistemsko organizovano odvojeno sakupljanje otpada. Reciklira se samo dva odsto komunalnog plastičnog otpada, iz redovnog života (to je oko 14.000 tona), a velika količina ostatka završi na nesanitarnim deponijama, u zemljištu ili u vodama.

lidl čišćenje

Državni revizor naglasio je da se u Srbiji nanosi ogromna šteta životnoj sredini – umesto da se primeni cirkularna ekonomija, otpad ponovo iskorišćava i time ojača privreda, kao što je slučaj u Evropskoj uniji, koja reciklira gotovo polovinu svog komunalnog otpada i deponije koristi samo kao poslednje, a ne prvo rešenje.

Plastici je, inače, potrebno i do 1.000 godina da se razgradi.

Najvidljiviji problem su plastične kese koje najkraće koristimo. Prema nekim istraživanjima plastičnu kesu u proseku koristimo oko 25 minuta.

U životnoj sredini one pak, ostaju narednih 100 do 500 godina.

Ali, više o pozitivnim delima.

Lidl je u maju ove godine organizovao kampanju „Čisto iz ljubavi“ , a njegov partner u ovoj akciji bila je organizacija “Čepom do osmeha”, sa kojima su zajedno očistili lokacije u 8 gradova u Srbiji.

To znači da srećom, postoje ljudi koji su voljni da zavrnu rukave i uhvate su u koštac sa bačenim flašama, gumama, limenkama, papirom i svemu onome čemu u prirodi nije mesto.

Organizacija “Čepom do osmeha” obezbedila je reciklažu prikupljenog reciklabilnog otpada, a prikupljenja sredstva obezbeđena reciklažom su usmerena ka nabavci medicinskih pomagala za one kojima su potrebna.

Zahvaljujući svemu tome, na korak smo bliže novim medicinskim pomagalima, ali smo dobili i čistiju Novu Pazovu, Bačku Palanku, Suboticu, Valjevo, Niš, Vranje, Čačak i Novi Pazar.

Nemački trgovinski lanac je, pored ovoga, sponzorisao i 7 organizacija koje su se prijavile da čiste nezavisno od velike inicijative. Oni svakako zaslužuju da budu pomenuti, jer su neki potpuno samostalno očistili delove svojih gradova. To su:

  • Udruženje Banatski zaokret iz Zrenjanina,
  • Udruženje građana ”Češko Selo”iz Bele Crkve,
  • Udruženje Eco-Infinity iz Sjenice,
  • Udruženje građana Ekolibri iz Obrenovca,
  • Udruženje Građana “Full House” iz Paraćina,
  • Odred izviđača ,,Đorđe Simeonović” iz Zaječara,
  • Ekološko udruženje Ožalj iz Priboja.

Inicijativi su se priključili i zaposleni u kompaniji Lidl Srbija, kao volonteri i tako nesebično doprineli čišćenju predela Srbije.

Slična akcija je sprovedena i prošle godine, kada je iz Srbije uklonjeno čak 8 tona otpada.

Svestan značaja edukacije novih generacija na ekološke teme i kako oni mogu da promene svet, Lidl je zajedno sa partnerom veliki deo akcije posvetio upravo edukaciji najmlađih.

Organizacija “Čepom do osmeha” je kroz radionice edukovala mlade đake u Valjevu, Novom Pazaru i Bačkoj Palanci.

Tako su oni kojima pripada budućnost naučili koliki je uticaj svakog pojedinca na zaštitu životne sredine. Saznali su kako da pravilno razdvajaju otpad, koliko dugo se otpad zadržava u prirodi i kako svojim aktivnostima mogu doprineti čistijoj sredini.

Kaže se da treba počistiti prvo svoje dvorište. Mene je ova Lidlova akcija inspirisala da okupim kolege i organizujem svojevrsan tim bilding, tokom kog ćemo očistiti Liman 2. Ko zna, možda i vas ova priča inspiriše na slične aktivnosti. Ako ništa drugo, uvek možete da se prijavite da volontirate sa Lidlom. Sledeće godine oni nastavljaju s dobrim primerom – “Čisto iz ljubavi” za čistu Srbiju.

Sladoled iz Lidla je postao deo mog malog rituala kojim se resetujem

Čitajte Luftiku na Google vestima

Svetlana Lučić

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

10.4K Shares
10.4K Shares
Share via
Copy link