Jedan dizajnerski studio u Barseloni drugačiji je od drugih, a agencija “Kasa de Karlota” poznata je po smelim radovima svog tima i neurodiverzitetu njegovih članova, piše BBC na srpskom.
– Za nas rade različiti umovi, profesionalni dizajneri, profesionalni grafički dizajneri i ljudi sa Daunovim sindromom, autizmom i šizofrenijom, kaže Inge Nus iz agencije “Kasa de Karlota”.
Svako od članova tog tima ima svoju ulogu, talenat i svrhu u toj kompaniji.
– Zovem se Žuan. Imam 30 godina i volim da iscrtavam slova ovde u agenciji “Kasa de Karlota”.
– Ja sam Karlo. Imam 19 godina. Crtam krugove, pruge i druge stvari.

– Nikada ne bih pristupila crtanju kao što to Kim radi i upravo je to ono što nas zanima, objašnjava Inge Nus govoreći o različitosti tih kreativnih ljudi.
Jedan u nizu projekata na kojima rade jeste dizajniranje pakovanja za smrznuto povrće za jedan supermarket.
– Slikamo povrće na papiru, objašnjava Žuan.
Ljudi sa teškoćama u učenju imaju tri do četiri puta manje šanse za zaposlenje, a agencija “Kasa de Karlota” pruža im honorarno angažovanje. Svi zarade dnevnicu prema standardima u industriji.
– Oni shvataju svoj posao veoma ozbiljno, priča Inge. Zabavljamo se, naravno, ali ovde nije reč samo o tome.
– Srećan sam ovde, priča Raul. Mesta sa lošim radnim vremenom, gomilom pravila i koja plaćaju samo osam evra po satu ne mogu da se porede sa ovim.

Kad su crteži gotovi, ostatak tima skenira radove. Koriste ih za kreiranje konačnog dizajna, koji na kraju završi u supermarketu.
Izvor: BBC na srpskom
Milan osmislio igrice za autističnog sina i mališane širom planete uveo u čarobni svet reči
Dodaj komentar