Građani na Zapadu i u Americi čekaju ovaj takozvani „crni petak“ zbog ekstremnih popusta kako bi kupili neki proizvod na koji su čekali mesecima. Ali u našoj zemlji sniženja na poslednji petak u novembru ne mogu se porediti sa zapadnim.
– Popusti apsolutno nisu realni, cene su previsoke, kvalitet je diskutabilan. Apsolutno ne koristim taj crni petak, svi znamo kakve su nam cene – kažu neki od anketiranih Beograđana za Kurir TV.
Pompa oko crnog petka je kod nas stigla pre deceniju, a tek od pre par godina trgovci ozbiljnije forsiraju tu priču. Ipak ono što nedostaje jeste pad cena tog dana, kao što je recimo u Americi.
– Black Friday je ovde samo fama, marketinški trik kojim zapravo trgovci pokušavaju da dovuku potrošače u svoje radnje i da im prodaju proizvode koji su uglavnom iste cene kolko su bili i mesecima pre toga – kaže Dejan Gavrilović iz udruženja Efektiva.
Prema zakonu o trgovini, crni petak spada u akcijsku prodaju kada je prodavac dužan da oglasi tu akciju i da kaže koja je bila prethodna cena proizvoda, do kada traje akcija kao i da tu robu izdvoji na posebno mesto.
Prema rečima Dejana Gavrilovića iz Efektive, trgovci često obmanjuju potrošače.
– Mi smo nedavno to i objavili, primer trgovca koji prodaje neki proizvod za 12.000 dinara, stavio je oznaku Black Friday i popust 30 posto, a u komentarima na fejsbuku tog prodavca vidimo da je pre nekoliko nedelja taj proizvod koštao isto toliko. To je obmana potrošača, nije nikakva akcija – ističe Gavrilović.
Zakon je po ovom pitanju ostao nedorečen jer eksplicitno ne brani takvo ponašanje trgovaca.
Zato, ukoliko ste ljubitelj šopinga i volite da kupujete na sniženjima, otvorite oči, razmislite dobro da li vredi potrošiti teško zarađen novac i da li to nešto zaista vredi.
Dodaj komentar