Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović rekla je da će izgradnja deonice brze pruge od Novog Sada do Beograda biti završena i pre kraja 2021. godine.
„Znamo u kakvom su stanju ranije bile naše pruge, a dosta posla je još pred nama iako smo u prethodne četiri godine obnovili više od 500 kilometara pruga. Takođe, razgovaramo i o nabavci vozova za tu prugu“, rekla je Mihajlovićeva gostujući na TV Hepi, a prenosi 021.
Dodaje da je važno što je kroz ovaj projekat Srbija u saradnji sa kineskim i ruskim kompanijama dobila novo znanje i nove tehnologije, jer srpski inženjeri nisu nikad pre projektovali prugu za brzine od 200 kilometara na čas.
„Sa projektima koje realizujemo, naša železnica izgledaće potpuno drugačije. Ove godine radiće se i projektno-tehnička dokumentacija za nastavak rekonstrukcije barske pruge, čime se pripremamo da iduće godine otpočnemo radove i da i na toj pruzi vozovi mogu da idu prosečnom brzinom od 100 do 110 kilometara na sat“, rekla je Mihajlovićeva.
Pruga se gradi za mešoviti putnički i teretni saobraćaj, biće elektrificirana i projektovana za brzine do 200 kilometara na čas.
Podsetimo, predsednik Aleksandar Vučić je prilikom obilaska gradilišta na deonici pruge Stara Pazova – Novi Sad, gde se grade tunel i vijadukt „Čortanovci“ pre nekoliko dana najavio da će se nakon završetka radova od centra Novog Sada do centra Beograda stizati za pola sata.
Vijadukt „Čortanovci“ dužine je tri kilometra i nalazi se na izlazu iz tunela na mestu gde se brdovit teren spušta u ravnicu. Nosiće ga 58 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara.
Projеkat sе finansira iz ruskog krеdita za modеrnizaciju srpskih žеlеznica. Vrеdnost posla jе 337,6 miliona dolara.
Da radi neko drugi prugu ( Francuzi , Nemci ) bilo bi gotovo mnogo ranije i kvalitetnije.