Lifestyle Top 10

10 svetskih brendova čije kopije možete lako prepoznati

Da bi ostvarili dobru zaradu i privukli pažnju kupca, proizvođači robe široke potrošnje neprestano izrađuju falsifikate popularnih brendova.

Nekada se falsifikat mogao otkriti na prvi pogled, ali sada su neke kopije postale toliko kvalitetne, da ih je gotovo nemoguće razlikovati od originala.

Portal Femina pripremio mali vodič za one koji vole firmirane stvari i žele da budu sigurni u njihov kvalitet.

Čizme Timberlend

timberland

• Đon je boje karamele, a kad se bolje pogleda, deluje malo prozirno. Na njemu su utisnuti logotip kompanije i naziv brenda, a spoj pete i đona je gotovo nevidljiv i čini glatku liniju.

• Logotip je u dnu čizme, na spoljnoj strani pete. Otisak je ujednačen i jasan, postavljen strogo vertikalno.

• Nitne za pertle su pravilni šestougaonici, sa spoljne strane lepo zaobljeni. Na muškim modelima ih je 7, a na ženskom 6.

• Svi štepovi su izrađeni belim koncem. Ako su štepovi višestruki, onda su strogo paralelni.

Narukvica Pandora

pandora

• Originalna srebrna narukvica je blago patinirana, a ne svetla i sjajna. Tokom izrade Pandorinih proizvoda, primenjuje se tehnika patiniranja, koja im daje jedinstvenu nijansu.

• Nova originalna narukvica savršeno zadržava oblik, praktično se ne savija i na njoj se jasno vide upletene niti.

• Kod pravih Pandorinih narukvica, veličina kopče je srazmerna veličini perli. Na prednjoj strani kopče je izgraviran naziv brenda – Pandora, s krunom na slovu „o“.

• Sa unutrašne strane kopče ima zaštitni znak – detelinu, zapravo mali šraf koji izgleda kao detelina sa četiri lista, a služi za fiksiranje narukvice. Kopča takođe mora imati oznaku atesta, a u njemu je fabrički žig.

• Na privescima od metala i murano Pandori nalazi se natpis s nazivom brenda i oznakom metala od koga su izrađeni. Murano perle nemaju pukotine, ogrebotine ni mehuriće vazduha u sebi.

Levis farmerke

levis-1

• Teksas originalnih leviski ima vrlo izraženo dijagonalno tkanje, identično s lica i naličja.

• Zadnji džepovi originalnih farmerki imaju dvostruki štep, koji podseća na orlovski kljun.

• Sve Levis farmerke imaju pravougaonu etiketu od kože i presovanog kartona na pojasu, iznad desnog zadnjeg džepa. Na etiketi su logotip, slogani, veličina i broj modela, kao i slika čoveka koji tera konje, pokušavajući da pocepa farmerke.

• Mala etiketa (jezičak),ušivena u zadnji desni džep, može biti crvene ili druge boje (zavisno od serije). Na njoj piše Levi’s, a ponekad i slovo R u krugu.

• Dugmad-nitne s prednje strane imaju utisnuto: Levi Strauss i broj modela na poleđini. Nitne takođe imaju naziv brenda na prednjoj strani i broj modela na poleđini.

Lakost majica (Lacoste)

lacoste-1

• Lakost krokodil je uvek izrađen sa jasnim detaljima. Dobro mu se vide oči, zubi, šape, crvena čeljust. Telo krokodila je jarko zeleno, a rep paralelan s leđima.

• U osnovu kragne je ušivena bela etiketa s logotipom i crvenim brojem, koji označava veličinu. Na muškim modelima je to jednocifren broj, na ženskim modelima dvocifren.

• Lažne Lakost polo majice odaje još jedan detalj – dugmad. Lakost za originalnu odeću koristi sedefnu dugmad sa dve rupice, bez ikakvih natpisa. Proizvođači kopija često zaborave na to i koriste dugmad sa četiri rupice.

• Muški modeli majica pri dnu imaju male razreze, od oko 1,5 cm. Proizvođač na ženskim modelima ne pravi nikakve razreze.

Sat Ges (Guess)

guess-1

• Kaiševi za Ges satove izrađuju se od metala, silikona ili prave kože. Neprijatan miris, nejednaka boja, pukotine i ogrebotine na kaišu – znak su falsifikata.

• Poklopac sa zadnje strane mora da sadrži osnovne podatke o satu: logotip sa nazivom brenda, materijal od koga je kućište sata (obično čelik), podatke o satnom mehanizmu i ugravirano Japan Movt (jer Ges koristi samo japanske mehanizme visokog kvaliteta).

Patike Nju balans (New Balance)

patike-1

• Patike Nju balans imaju znak brenda pozadi, na jeziku, sa strane patike, sa strane đona i na samom đonu, kao i na ulošcima. Logotip u obliku slova N sa strane patike je našiven.

• Originalne patike imaju mekani đon izrađen od penastog materijala, koji se lako ugiba i brzo vraća u pređašnje stanje. Gazeći sloj je izrađen od gume. Ulošci originalnih Nju balans patika imaju perforaciju, a sadrže ispisan logotip, veličinu i podatke o modelu.

Tašna “Majkl Kors” (Michael Kors)

tasna-majkl-kors

• Ovaj brend za svoje tašne koristi isključivo etikete krem boje, koje sadrže osnovne podatke o proizvodu: artikl, nijansa, materijal, parametri, cena u dolarima i specijalni bar kod.

• Na svim metalnim delovima originalnih tašni nalazi se gravura s nazivom brenda. Utisnuta je u magnetne kopče, prstenove za ručke, kopče, karabine, alke i držače.

• Firmirane tašne su izrađene od solidnog materijala, koji se ne deformiše ni tokom transporta, kada je tašna upakovana.

Duksevi Suprim (Supreme)

supreme

• Na duksevima, sa i bez kapuljače, spreda se nalaze dve etikete tamnocrvene boje. Na prvoj, većoj, piše naziv brenda sa slovom R u krugu, a na drugoj je naznačena zemlja proizvodnje – Kanada. Na unutrašnjoj etiketi, na kojoj su uputstva za održavanje, mora da stoji preporuka da se proizvod ne pegla. Proizvođači imitacija to često propuštaju.

• Na duksevima sa izvezenim logotipom, raspored slova na crvenoj podlozi mora biti ujednačen, a razmak među njima dovoljan. Kad se originalni duks okrene na naličje, na poleđini logotipa se vidi tanka mreža od belog konca.

• Suprim na kapuljače svojih dukseva stavlja samo pljosnate trake, uredno vezane na krajevima. Okrugle trake, sa plastificiranim krajevima, znak su da se radi o imitaciji.

Šal Barberi (Burberry)

sal-barberi

• Originalni šal uvek ima jasne linije i gusto tkanje.

• Rese na originalnom šalu su čvrsto upletene i razdeljene. Ne raspliću se od upotrebe.

• Naziv brenda na prišivenoj etiketi je obavezno napisan velikim slovima. Etiketa takođe mora da sadrži podatke o zemlji porekla – Engleskoj i o sastavu šala.

Naočare Rej Ban (Ray Ban)

rej-ban

• Autentične Rej Ban naočare su kompaktne i izrađuju se bez neravnina na okviru. Svi spojevi na metalnom okviru su uredni i skoro neprimetni.

• Najčešće se za izradu sočiva koristi pravo staklo, a modeli sa plastičnim sočivima jasno su naznačeni na zvaničnom vebsajtu proizvođača.

• Logotip “Ray Ban” nalazi se u gornjem desnom uglu desnog sočiva i izgraviran je na površini sočiva, tako da se ne može izbrisati.

• Na unutrašnjoj strani drški takođe se mora nalaziti naziv brenda. Na levoj je obično i serijski broj proizvoda, a na desnoj – oznaka zemlje porekla.

Kupujete li firmirane proizvode ili radije uštedite i zadovoljite se pristupačnijim imitacijama? Šta vam je važnije: cena ili kvalitet?

Tamara Obradović

Običan konzument društvenih mreža, američke literature i pomfrita.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
281 Shares
281 Shares
Share via
Copy link