Magazin

Naučno dokazano: Vlasnici BMW-a i Audija voze kao idioti!

Zašto se čini da vlasnici BMW-a i Audija često voze kao idioti? Da li ih sam automobil navodi na agresivno ponašanje za volanom ili takvi automobili privlače specifičan tip ljudi koji su skloniji kršenju saobraćajnih propisa?

Novo istraživanje na Univerzitetu u Helsinkiju može pružiti odgovore na neka od pitanja.

Jan-Erik Lönnqvist, profesor socijalne psihologije, došao je do sličnog zapažanja kao i mnogi drugi pre njega: Vozači Audija i BMW-a mnogo češće krše saobraćajne propise i voze bahato.

„Primetio sam da oni koji prolaze na crveno, ne propuštaju pešake i generalno voze bahato i prebrzo, uglavnom imaju brze nemačke automobile.“

Prethodna istraživanja takođe su potvrdila da vozači skupocenih automobila češće krše saobraćajna pravila.

Taj fenomen objašnjava se pretpostavkom da bogatstvo ima korumpirajući efekat na ljude, koji rezultira razmetljivošću i neetičkim ponašanjem u brojnim situacijama.

Lönnqvist je ovom fenomenu pristupio iz drugačijeg ugla i zapitao se da li određeni tip ljudi koje, bez obzira na njihovu finansijsku moć, privlače statusni automobili, takođe imaju i sklonost ka kršenju saobraćajnih pravila.

Kako bi dobio odgovore na ta pitanja, sprovedeno je istraživanje među finskom populacijom. 

Ukupno 1892 vlasnika automobila odgovaralo je na pitanja vezana ne samo za njihove automobile, potrošačke navike i bogatstvo, već i lične karakteristike i osobine.

Odgovori su analizirani pomoću takozvanog modela “Pet faktora”, koji kroz pet ključnih domena procenjuje dominantne osobine ličnosti – otvorenost, savesnost, neurotičnost, ekstrovertnost i susretljivost.

Odgovori su bili nedvosmisleni: Egocentrični muškarci koji su svadljivi, tvrdoglavi, neljubazni i bezobzirni, vrlo verovatno poseduju automobil visokog statusa, poput Audija, BMW-a ili Mercedesa.

„Ove osobine objašnjavaju želju za posedovanjem statusnih proizvoda, a iste osobine takođe objašnjavaju zašto takve osobe češće krše saobraćajna pravila od ostalih“, kaže Lönnqvist.

On naglašava da je novac, naravno, neophodan za kupovinu luksuznih proizvoda, zbog čega bogati mnogo češće poseduju i statusne automobile.

„Neljubaznost je takođe jedna od dominantnih osobina ljudi koji poseduju luksuzne statusne automobile. Takve ljudi sebe video kao superiorne i žele to svima da pokažu.“

A onda imamo i drugu grupu ispitanika, koji takođe poseduju skupe automobile, ali su ugledni, ambiciozni, pouzdani i dobro organizovani. Oni vode računa o sebi i svom zdravlju i često su vrlo uspešni u svom poslu.

Prethodna istraživanja na sličnu temu imala su zaključak da „većina bogatih imaju osećaj veće važnosti, te smatraju da pravila za njih ne važe“.

Lönnqvistovo istraživanje dalo je drugačiji rezultat: „Takvi tipovi su svakako bili kreteni, ali su se u međuvremenu i obogatili.“

Glupane, pustio si da tvoje dete pogine da bi se nečiji okot vozio u mercedesu

Čitajte Luftiku na Google vestima

Tamara Obradović

Običan konzument društvenih mreža, američke literature i pomfrita.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

498 Shares
498 Shares
Share via
Copy link