Dnevne novine Alo i Blic potpisale su okvirni sporazum sa Upravom za kapitalna ulaganja Vojvodine vredan 2,4 miliona dinara sa PDV.
Reč je o javnoj nabavci „usluge informisanja i obaveštavanja javnosti u cilju promovisanja i predstavljanja projekata, drugih programa i informacija Pokrajinske vlade“ ili, drugim rečima, o promotivnim tekstovima koje plasira Uprava za kapitalna ulaganja (Uprava).
Uprava je raspisala javnu nabavku 13. marta i tražila okvirni sporazum sa najviše pet medijskih kuća koje će, po određenoj ceni, u narednih godinu dana na svojim sajtovima objavljivati promo-tekstove. Javili su se „Alo Media System“ i „Ringier Axel Springer“, tačnije portali Alo i Blic, kako se da zaključiti iz sajtova u vlasništvu ovih firmi.
Tabloid Alo je bio u vlasništvu Ringijera do 2017. godine, kad je prodat firmi izvesnog Saše Blagojevića. Blagojević je tri meseca pre nego što je javnost saznala za ovu prodaju osnovao firmu „Dnevne novine Alo“, koju je 2019. preimenovao u „Alo Media System“. Firme se nalaze u istoj ulici u Beogradu, Kosovskoj.
Prema ugovoru, ovi mediji su dužni da „predmetne usluge izvrše“ u roku od 24 sata po dobijanju pisanog zahteva Uprave i dostavljanja sve potrebne dokumentacije za to. To znači da će ovi mediji na mejl ili poštom dobiti sav materijal – tekst i prateće ilustracije/fotografije koje treba da objave, a svoje usluge i medijski prostor naplaćivaće po svakom objavljenom tekstu.
Oba medija dala su svoje procene cena objave promotivnog teksta, pa je tako „Alo Media System“ uslugu objave jednog teksta procenio na 57.600 dinara sa PDV, a „Ringier“ na sličnu sumu od 60.000 dinara sa PDV.
S obzirom na to da je Uprava za kapitalna ulaganja APV za objave PR tekstova u medijima opredelila 2,4 miliona dinara, tu sumu će raspoređivati na ova dva medija.
Oba medija ispunila su uslove tražene konkursnom dokumentacijom – da imaju elektronsko izdanje, da su u prethodne tri godine ostvarile poslovni prihod u iznosu od najmanje 2,5 miliona dinara bez PDV, te da nisu bile u blokadi šest meseci pre raspisivanja nabavke.
Ugovori su zaključeni 26. maja, a važeći su narednih godinu dana.
Ovakve javne nabavke promotivno-propagandne prirode nisu retke među javnim organima i ustanovama.
Kako je pre dve godine otkrila Cenzolovka, Blic je takođe objavljivao promo-tekstove Uprave za kapitalna ulaganja APV na svom sajtu bez ikakve oznake da je reč o plaćenom sadržaju tj. zakupljenom prostoru, a ista saopštenja i vesti iz delatnosti rada Uprave objavljivali su i drugi mediji.
Izvor: 021.rs / Gorica Nikolin
Dodaj komentar