Magazin

Tog 1. maja plakala je cela planeta: 26 godina od odlaska u legendu Ajrtona Sene

ajrton-sena

Na današnji dan 1994. u trci u italijanskoj Imoli preminuo je Ajrton Sena, jedan od najvećih vozača Formule. Ceo svet je plakao tog 1. maja.

Prošlo je već 26 godišnjica od kobnog izletanja u sedmom krugu u Tamburelu, pri brzini od 307 kilometara na čas, nakon čega je telo legendarnog Brazilca ostalo nepomično u olupini.

Vozač u bolidu Vilijamsa, koji je trku počeo sa “pol pozicije”, poginuo je pred očima javnosti, ostavivši sve bez reči tog vikenda u Italiji, piše Mondo.

Veliki Sena tek je trebalo da pokaže sve svoje kvalitete, a mnogi tvrde da bi postao najuspešniji u istoriji (ako to već nije), da se nije dogodio crni vikend na stazi “Enco i Dino Ferari” koji je promenio dalji tok Formule 1.

FIA je te zime drastično izmenila pravila i ukinula elektronsku kontrolu proklizavanja, uz još neka od tehničkih dostignuća tog vremena osmišljenih kako bi vozačima bilo olakšano upravljanje bolidima.

Crni dan u Imoli najavio je Senin zemljak, Rubens Barikelo, koji je na treningu doživeo ozbiljno izletanje. Samo dan kasnije, u kvalifikacijama na kojima je Sena osvojio pol-poziciju, mladi austrijski takmičar Roland Racenberger tragično je izgubio život kada je takođe pri velikoj brzini udario u betonski zid kraj piste.

Uprkos svemu, doneta je odluka da trka u nedelju startuje, a sedam krugova kasnije desla se još jedna tragedija – Ajrton Sena nije preživeo izletanje sa staze.

“Kišni čovek” osvojio je tri titule šampiona u Formuli 1, sve tri kao vozač Meklarena 1988, 1990. i 1991. godine, dok je u karijeri vozio i za Toleman Motorsport, Lotus, Hondu i Vilijams, s kojim je ugovor potpisao baš u sezoni kada je i poginuo.

Vozač iz Sao Paula ostvario je 41 pobedu u karijeri i smatra se jednim od najvažnijih vozača u istoriji Formule 1, dok je vrlo dobro poznato i njegovo rivalstvo sa Alanom Prostom.

– Veoma sam privilegovan, uvek sam živeo dobar život. Ali sve što sam postigao sam učinio putem posvećensosti i ogromne želje da ispunim svoje ciljeve, velika želje za pobedom, ne samo u vožnji, već i u životu.

Ma ko da si u svom životu, bilo da si na vrhuncu ili na dnu, ako želiš da radiš to što voliš moraš da pokažeš veliku snagu i odlučnost i da radiš sve sa ljubavlju i dubokom verom u Boga. Tako, jednog dana ćeš postići svoje cilje i biti uspešan – govorio je “Kišni čovek” u filmu “Sena” snimljenom četiri godine pred smrt.

Novosađanin koji je operisao Nikija Laudu: Nije mario za lice, želeo je samo titulu F1

Redakcija

Redakcija

Delimo tekstove koji vrede. Jer vrede!

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

864 Shares
864 Shares
Share via
Copy link