Magazin

Tog 1. maja plakala je cela planeta: 26 godina od odlaska u legendu Ajrtona Sene

Na današnji dan 1994. u trci u italijanskoj Imoli preminuo je Ajrton Sena, jedan od najvećih vozača Formule. Ceo svet je plakao tog 1. maja.

Prošlo je već 26 godišnjica od kobnog izletanja u sedmom krugu u Tamburelu, pri brzini od 307 kilometara na čas, nakon čega je telo legendarnog Brazilca ostalo nepomično u olupini.

Vozač u bolidu Vilijamsa, koji je trku počeo sa “pol pozicije”, poginuo je pred očima javnosti, ostavivši sve bez reči tog vikenda u Italiji, piše Mondo.

Veliki Sena tek je trebalo da pokaže sve svoje kvalitete, a mnogi tvrde da bi postao najuspešniji u istoriji (ako to već nije), da se nije dogodio crni vikend na stazi “Enco i Dino Ferari” koji je promenio dalji tok Formule 1.

FIA je te zime drastično izmenila pravila i ukinula elektronsku kontrolu proklizavanja, uz još neka od tehničkih dostignuća tog vremena osmišljenih kako bi vozačima bilo olakšano upravljanje bolidima.

Crni dan u Imoli najavio je Senin zemljak, Rubens Barikelo, koji je na treningu doživeo ozbiljno izletanje. Samo dan kasnije, u kvalifikacijama na kojima je Sena osvojio pol-poziciju, mladi austrijski takmičar Roland Racenberger tragično je izgubio život kada je takođe pri velikoj brzini udario u betonski zid kraj piste.

Uprkos svemu, doneta je odluka da trka u nedelju startuje, a sedam krugova kasnije desla se još jedna tragedija – Ajrton Sena nije preživeo izletanje sa staze.

“Kišni čovek” osvojio je tri titule šampiona u Formuli 1, sve tri kao vozač Meklarena 1988, 1990. i 1991. godine, dok je u karijeri vozio i za Toleman Motorsport, Lotus, Hondu i Vilijams, s kojim je ugovor potpisao baš u sezoni kada je i poginuo.

Vozač iz Sao Paula ostvario je 41 pobedu u karijeri i smatra se jednim od najvažnijih vozača u istoriji Formule 1, dok je vrlo dobro poznato i njegovo rivalstvo sa Alanom Prostom.

– Veoma sam privilegovan, uvek sam živeo dobar život. Ali sve što sam postigao sam učinio putem posvećensosti i ogromne želje da ispunim svoje ciljeve, velika želje za pobedom, ne samo u vožnji, već i u životu.

Ma ko da si u svom životu, bilo da si na vrhuncu ili na dnu, ako želiš da radiš to što voliš moraš da pokažeš veliku snagu i odlučnost i da radiš sve sa ljubavlju i dubokom verom u Boga. Tako, jednog dana ćeš postići svoje cilje i biti uspešan – govorio je “Kišni čovek” u filmu “Sena” snimljenom četiri godine pred smrt.

Novosađanin koji je operisao Nikija Laudu: Nije mario za lice, želeo je samo titulu F1

Čitajte Luftiku na Google vestima

864 Shares
864 Shares
Share via
Copy link