Bilo da vam je cilj zarada preko blogovanja ili želite da pokrenete blog iz hobija obratite pažnju na savete Branka Ćurčića i Lazara Miličića, dvojice od četvorice momaka koji stoje iza sajta marketinguj.me, koji se bavi upravo internet biznisom. Budući blogeri i blogerke, čitajte pažljivo.
Izbor teme bloga
Prva i najvažnija stvar prilikom pokretanja bloga je izbor teme, ili više njih, o kojoj želite da pišete. Sigurno je da vam na početku ovog procesa hiljadu različitih pitanja prolazi kroz glavu. Neka od tih pitanja su: da li da pišem opširno o svemu što mi padne na pamet ili da se fokusiram na nekoliko stvari? Da li moram da budem stručnjak za temu o kojoj pišem? Da li, da li, da li…
Ono što je važno jeste odluka da pišete o onome što najbolje znate i umete, kako biste vašim čitaocima predstavili kvalitetan sadržaj.
Izbor platforme za pisanje
Nemojte previše vremena da trošite oko izbora platforme, jer većina blogera koristi WordPress, stoga nemate razloga da im ne verujete i da ne sledite njihov primer. Zašto se toliko blogera odlučuje za WordPress?
Pre svega, WordPress je platforma koja je izuzetno jednostavna za korišćenje. Nije potrebno da budete programer da biste mogli da napravite sajt/blog. Ono što odlikuje ovu platformu je mogućnost kupovine tema ili korišćenje neke od besplatnih predefinisanih tema (i besplatne verzije su odlične za početak). Kada izaberete temu koju želite da koristite, uvek možete da je prilagodite svom stilu i svom ukusu – boje, logo, font, veličina slova, elementi na stranici, sve ovo možete da menjate veoma jednostavno.
Ono što je takođe interesantno kod WordPress platforme su plug-in-ovi, odnosno dodaci. To znači da vašu temu možete da unapredite raznim dodacima, jednostavnim instaliranjem bez ikakvog znanja iz sfere programiranja. Neki od plug-in-ova koje bi svakako trebalo da koristite su: Google Analytics, SEO by Yoast, neki od dodataka za deljenje sadržaja na društevnim mrežama, i tako dalje.
Domen i hosting
Kada ste odabrali temu koju ćete da koristite, sledeći korak je kupovina domena i hostinga. Domen je u stvari adresa sajta (npr. www.luftika.rs), a hosting je prostor na kojem se sajt nalazi. Neki od napoznatijih sajtova na kojima možete da kupite domen i hosting za svega nekoliko dolara su godaddy.com i bluehost.com.
Koliko često bi trebalo da pišete
Dinamika pisanja zavisi od toga koliko vremena ste spremni da posvetite blogu, ali trebalo bi napomenuti da je jako važno da pri pokretanju bloga pišete redovno, dok ne steknete čitaoce. Posle toga, pisanje možete da svedete na dva, tri posta mesečno, u zavisnosti od teme kojom želite da se bavite. Ukoliko ozbiljno želite da se posvetite blogu, i težite tome da jednog dana pisanje potencijalno preraste u posao od kojeg ćete živeti, možete da pišete i nekoliko puta nedeljno.
Alati
Sadržaj koji pišete potrebno je i da podelite na vašim profilima i grupama na društvenim mrežama kako biste povećali broj čitalaca. Za ovakvu aktivnost postoje određeni alati uz pomoć kojih možete da zakažete da određena objava bude u određeno vreme postovana na neki od vaših profila. Neki od najpopularnijih alata za to su Buffer, Hootsuite, SproutSocial, AgoraPulse, i slično.
Pored toga, ukoliko želite da pružite opciju vašim čitaocima da se prijave na vaš newsletter servis kako bi bili u toku sa vašim radom (ukoliko imate novi tekst pošaljete im email sa obaveštenjem), za to možete da koristite MailChimp, Aweber ili neki drugi alat. Neki alati su besplatni, dok za ostale možete prvo koristiti probnu verziju pa se onda odlučiti da li želite da ga platite.
Bonus trikovi i saveti
Trebalo bi napomenuti da domen i hosting ne morate da kupujete, već da blog imate na nekom od besplatnih sajtova poput wordpress.com ili blogger.com, ali mnogo profesionalnije će izgledati ukoliko budete kupili hosting i domen. Nije velik trošak, ali će imati drugačiji utisak kod čitalaca. Potrudite se da boje koje budete koristili na blogu ne budu previše napadne za vaše posetioce, budući da to može da ima kontraefekat. Iako vam pisanje bloga možda nije glavna preokupacija, pristupite mu profesionalno. Ponašajte se i mislite o blogu kao da je u pitanju posao, jer on to možda jednog dana i postane.
Pišite redovno, nemojte sebi da dozvolite da u jednom mesecu imate pet novih tekstova, a u naredna tri meseca da ne napišete nijedan tekst. Vašim redovnim čitaocima to može da pošalje pogrešnu poruku, odnosno da steknu utisak da ste trajno prestali da pišete, a to svakako ne želite.
Sve u svemu, ukoliko se odlučite za pokretanje bloga, želimo vam puno uspeha u tome. (Ekipa marketinguj.me)
Dodaj komentar