Praznični popusti u Srbiji često su najblaže rečeno upitni, kada je reč o konkretnom umanjenju originalne cene. Nevladine organizacije koje se bave zaštitom potrošača upozoravaju da modni brendovi za srpsko tržište nemaju ista pravila kao za zapadna tržišta.
Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) i Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine (UZPV) na svojoj Fejsbuk stanici ukazali su na ogromne razlike koje najpopularniji modni brend Zara pravi u svojim akcijskim ponudama u zavisnosti od tržišta.
Naime, iste čizme koje Zara ima u ponudi u Srbiji su snižene 30 odsto, dok su u Nemačkoj dostupne za čak 65 odsto nižu cenu, piše Nova.
“Na levoj strani slike zapravo vidite malo tržište, slabu konkurenciju i naš potrošački mentalitet”, napisali su.
(NE)REALNOST
Na levoj strani slike zapravo vidite malo tržište, slabu konkurenciju i naš potrošački mentalitet.
Posted by Zastita potrosaca on Sunday, 27 December 2020
Doduše, srpsko tržište je izgleda čak bolje prošlo od hrvatskog. Proverili smo – Zara tamo nudi ove čizme po 25 odsto nižoj ceni.
Kupci se često žale da u Srbiju ne stiže jednako kvalitetna roba, koja je takođe često visokih cena – dok je u zemljama EU sve to mnogo jeftiije.
“Nedavno sam kupio jaknu, kod nas na popustu, kako bih kasnije, na zvaničnom sajtu brenda, video da je redovna cena u Španiji jednaka našoj sa popustom od 30%. Nakon toga sam proverio još neke brendove i ustanovio da su, kod nas, cene veće 30-50% u odnosu na EU i/ili USA, u zavisnosti od brenda i vrste robe”, napisao je jedan korisnik Fejsbuka.
“Da li je do malog tržišta ili regulativa s obzirom da nismo EU, i da na uvoznu robu koja se prodaje u Srbiji, mora da se plati carina?”, zapitao se drugi.
“Većina stvari, naročito odeća, obuća, tehnika su u Češkoj jeftiniji nego u Srbiji i bez sniženja. A kamoli kad su rasprodaje i sniženja koja su prava a ne marketinški trik kao u Srbi”, dodao je još jedan korisnik Fejsbuka.
Zarina matična kompanija, Inditex, najveći je svetski prodavac odeće.
Zaru su osnovali Amancio Ortega i Rosalija Mera 1975. godine kao porodičnu firmu u centru Galicije u severnom delu Španije. Prva prodavnica predstavila je jeftine proizvode slične popularnoj odeći visoke mode. Amancio Ortega imenovao je brend Zara jer je njegovo omiljeno ime Zorba već bilo zauzeto.
U narednih 8 godina, Zarin pristup modi veoma se dopao potrošačima. To je dovelo do otvaranja 9 novih prodavnica u najvećim gradovima Španije.
U narednoj deceniji, Zara je počela agresivno da se širi na globalna tržišta, koja su obuhvatala Portugal, Njujork (SAD), Pariz (Francuska), Meksiko, Grčku, Belgiju, Švedsku, Maltu, Kipar, Norvešku i Izrael. Danas teško da postoji razvijena zemlja bez prodavnice Zara. Zara sada ima 2.264 prodavnice strateški locirane u vodećim gradovima u 96 zemalja.
Dodaj komentar