Urednik Nedeljnika Branko Rosić se kroz svoj tekst objavljen u izdanju od 23. avgusta osvrnuo na skandaloznu zabranu koncerta Bajage i Instruktora u Hrvatskoj, donešenu na zahtev domobranskih udruženja.
U svom tekstu, Rosić piše…
Kada je sve postalo normalno i obično, desila se nenormalnost da se hrvatski patriotizam bilduje preko M. Bajagića i Instruktora.
U ponedeljak uđem u autobus u centru Splita koji vozi ka aerodromu. To ti je onaj „rikverc“ kad ostavljaš more u pozadini, prolaziš pored murala posvećenih Hajduku, bilborda sa Pipi narandžom, i stanica…
A na stanici plakat, pomalo izbledeo od svakodnevnog šibanja trideset i nešto celzijusa, najavljuje koncert Mileta Kitića.
Pomislim: „Eto ti, Mile nema problema kao Bajaga.“ Braniteljima ne smeta ni Mile, ni Aca, ni Seka, ali smeta Bajaga.
U onim godinama razgraničenja i traženja razlika između dva naroda srpski folk, pejorativno u doba Jugoslavije nazivan „ćirilicom“, bio je proglašen „istočnom tvorevinom“ nepoželjnom i neprirodnom za Miteleuropu.
Sada, kada je sve postalo normalno i obično, desila se nenormalnost da se hrvatski patriotizam bilduje preko M. Bajagića i Instruktora i da se zabranjuje koncert muzičara koji je ako ne prvi, a onda sigurno drugi počeo da obilazi prostor nekadašnje zajedničke države, pa čak i u kalendaru turneja ima više hrvatskih od srpskih gradova.
Bajaga je oduvek bio jedan od najvećih zajedničkih sadržalaca života Srba i Hrvata. I to ne zato što je vlasnik krštenice iz Bjelovara, već što su njegove pesme podjednako raspaljivale i Karlovac i Kragujevac i Ogulin i Opovo i Viroviticu i Velenje i Ljubljanu i Ohrid.
Beše i ona davna pesma „Papaline“ i stih „Nema više sira, nema kruha, vina“, gde se igralo sa „zagrebačkim“ i „beogradskim“ rečima. Bajaga je bio podjednako i svuda „naš“. Zato sada deluje bizarno što se taj večiti divni i dobri dečko zabranjuje.
Opet, kad razmisliš, hrvatskim nacionalistima nikada nije bilo bitno da se protera Mile Kitić. To je kao kada bi ovde desničarska udruženja navalila na nastup 2 Cellos u Beogradu.
Mile Kitić i čitava folk ekipa koja nastupa u Hrvatskoj je neki prikriveni porok koji bi se zabranom prikazao velikim, a to se krije jer smo to proterali sa jugoslavenstvom.
Izvor: Nedeljnik
Dodaj komentar