Srbija

U jednom danu nestalo 18 tona opreme na rekonstrukciji pruge Novi Sad – Mađarska

pruga
Foto: Pixabay

Dokumentacija koju je objavilo Više javno tužilaštvo u Novom Sadu pruža uvid i u razmere krađa koje su se dešavale tokom rekonstrukcije pruge do mađarske granice. Uvid u prijave podnete policiji i obim pljački sugerišu da su to mogle da izvedu samo ozbiljno organizovane grupe. Štetu je teško proceniti jer u prijavama nije uvek navedena vrednost otuđenih stvari, ali je sigurno reč o milionskom iznosu.

Najčešća meta bila je kontaktna mreža odnosno bakarni vodovi, a neretko su odnošeni i drugi delovi, pre svega tegovi od gvožđa. Da je reč o dobro pripremljenim i organizovanim lopovima po svemu sudeći ukazuje i to da su kontaktnu mrežu krali čak i kada je bila pod visokim naponom.

U dokumentaciji koju je objavilo Više javno tužilaštvo, u dva dokumenta su sakupljene prijave koje su podnošene. Da li je reč o svim prijavama nije poznato. Prva je iz septembra 2021. dok je poslednja iz avgusta 2022. Ukupno su objavljene 23 prijave policiji.

Iz onoga što se može videti jeste i da su meta češće bili vodovi na otvorenoj pruzi odnosno na deonicama između stanica. Ipak, dogodilo se i nekoliko krađa na samim stanicama. Ono što je pitanje jeste i kako su upravo na tim lokacijama izvedene najveće krađe, a da niko to nije primetio. Odnosno, da li je bilo obezbeđenja.

Noć kada je nestalo 11,6 tona

Najveća pljačka na jednoj lokaciji dogodila se u noći između 2. i 3. juna 2022. Prema dostupnoj prijavi, u stanici Bačka Topola nestalo je 11,6 tona opreme, objavio je Forbes.

Među opremom je bilo čak 360 gvozdenih tegova i 20 nosača opreme. Težina tegova navedena u prijavi je devet tona dok su nosači bili teški 2,6 tona.

Najveća od svih krađa

Međutim, ni ovo nije bila najveća otimačina opreme na pruzi.

Najveća od svih dogodila se 4. i 5. maja 2022. kod Vrbasa. Kako se vidi u prijavi, deo opreme odnet je na samoj stanici u Vrbasu, a deo na deonici od Vrbasa do Lovćenca.

Odneto je, ni manje ni više, nego 18.645 kilograma opreme odnosno više od 18 tona.

Ovo je možda i najkomplikovanija od svih „izvedbi“ jer meta nisu bili vodovi već konstrukcija. U prijavi stoji da je odneto čak 13 metalnih stubova. Uz to je „otišlo“ i 660 metalnih tegova.

Za prevoz ove količine robe bilo bi potrebno ili četiri manja kamiona od pet tona nosivosti ili jedan šleper čija je nosivost do 24 tone.

Izvor: Nova ekonomija

Na rekonstrukciji pruge od Novog Sada do Mađarske poginulo i 3 radnika

Share via
Copy link