Magazin

Otkrivene tajne koje je Titanik odneo na dno okeana: Zašto nije bilo dovoljno čamaca za spasavanje

titanik čamci za spasavanje
Foto: AFP

Katastrofa koju su doživeli putnici Titanika i dalje važi za jednu od najvećih u modernoj ljudskoj istoriji i ne prestaje da intrigira javnost, iako je od tragedije prošlo punih 112 godina. Luksuzni prekookeanski brod je sa sobom odneo 1.500 života, a njegova olupina i dalje leži na dnu ledenog Atlantika.

Američki animator Džered Oven je pre godinu dana na Jutjub platformi postavio digitalnu predstavu broda iz svih uglova, tačno onako kako je izgledao pre nego što je isplovio iz Sautemptona pre 112 godina.

Ovaj video je otkrio mnoge do sada nepoznate detalje.

– Ovo je sve dizajnirano ručno, za mene je to neverovatno inženjerstvo i umeće – rekao je Oven, prenosi N1.

Prilikom kreiranja prikaza, Oven je koristio brojne izvore, uključujući National Geographic, „Titanic“‘ izdanje serije knjiga Haines Manual , a zatim se oslanjao na program za kreiranje 3D sadržaja kako bi sve prikupljene informacije oživeo.

Razlog manjka čamaca za spasavanje

Njegov video prikazuje svih 10 paluba Titanika, uključujući palubu za čamce na samom vrhu.

Deo razloga za nedostatak čamaca za spasavanje bio je i taj što dizajneri nisu želeli da prenatrpaju palubu broda i tako zakrče pogled na Atlantik putnicima prve klase.

Poznato je da Titanik nije imao dovoljno čamaca za spasavanje koji bi mogli da spasu 2.224 duše na brodu.

Da jeste, moglo bi biti spaseno mnogo više stotina – ako ne i svi – živoia koji su izgubljeni te noći, piše Daily Mail.

Titanik je imao ukupno 20 čamaca za spasavanje, koji su zajedno mogli da prime 1.178 ljudi, nešto više od polovine ukupnog broja putnika (iako dva od ovih čamaca nisu bila iskorišćena kada je brod potonuo).

Posmatrajući plan Titanika, čamci za spasavanje su se uglavnom držali na oficirskom šetalištu prema prednjem i šetalištu druge klase.

U međuvremenu, šetalište prve klase bilo je skoro potpuno oslobođeno od čamaca za spasavanje, što znači da su putnici prve klase mogli da šetaju i dive se čistom pogledu na Atlantik sa obe strane.

Luksuz pre sigurnosti

Iako se sada čini nezamislivim, polazna tačka Titanika je očigledno bila njegova veličina i luksuz, a ne sigurnost.

Još jedna zanimljiva činjenica je da su na Titaniku zapravo postojala dva velika stepeništa, oba ograničena samo na putnike prve klase.

Daleko veličanstvenije bilo je prednje veliko stepenište, koje je bilo ukrašeno rezbarenom hrastovom zidnom pločom sa satom u sredini – mesto gde se Džek i Rouz susreću u hit filmu Džejmsa Kamerona iz 1997. godine.

Ovaj brod je krasio luksuz, kao što su teretana, tereni za skvoš, tursko kupatilo, teretana i prvi bazen na brodu.

Titanik je bio „kraljevski parobrod“, što znači da mu je britanska monarhija legalno naručila da nosi pisma i pakete.

Prema podacima Nacionalnog poštanskog muzeja Smitsonijan, na brodu se nalazilo između šest i devet miliona predmeta namenjenih za Njujork.

Sva Titanikova pošta je izgubljena kada je brod potonuo oko 2:20 ujutro, dva sata i 40 minuta nakon što je udario u ledeni breg.

Titanik II bi mogao da bude spreman za plovidbu 2027. godine

Video bi mogao da bude koristan australijskom milijarderu Klajvu Palmeru, koji je obećao da će rekonstruisati čuveni brod po procenjenoj ceni od milijardu funti.

Titanik II, koji treba da bude spreman za plovidbu do 2027. godine, oponašaće specifikacije originalnog broda, uključujući moderne navigacione i bezbednosne sisteme, prenosi Klix.

Ostaci Titanika sada leže na dnu okeana oko 350 nautičkih milja od obale Njufaundlenda u Kanadi.

Međutim, stanje ove osetljive olupine se tako brzo pogoršava pod vodom da bi mogla potpuno nestati u narednih 40 godina.

Izvor: N1

Drvena ploča na kojoj je Kejt Vinslet plutala u “Titaniku” prodata za neverovatnih 719.000 dolara

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link