Gradski prevoz u Beogradu koristi 800.000 putnika ali se mesečno proda oko 120.000 karata što bez svake sumnje pokazuje da ko god može, izbegava da plati kartu.
Ako se posmatra sa stanovišta kvaliteta usluge, onda je krajnje nekorektno ponašanje Beograđana opravdano budući da se voze u autobusima sa grejanjem tokom leta a vrlo često u “šklopocijama” u kojima se ni prozori ne zatvaraju tokom zime. I ne samo to, gužve su nenormalne, smrad, svađe, udaranje ispod rebara i zadah iz usta nepodnošljivi a na sve to, red vožnje koji jednostavno ne postoji.
Ako putuješ prevozom u glavnom gradu sigurno je samo jedno – da ćeš zakasniti.
Kontrolori a edukatori?!
Elem, direktor novoformiranog Javnog komunalnog preduzeća naplate prevozne usluge Slaven Andrić ovih dana najavljuje silne promene u gradskom prevozu a pre svega obavezni ulazak putnika na prednja vrata. A to bi posledično trebalo da dovede do masovnije kupovine karte.
Andrić najavljuje da će kontrolori u narednom periodu pokušati da objasne putnicima zašto je dobro da kupe kartu.
– Kontrolori će možda narednih par meseci, možda čak i godinu dana da rade na svesti i da pokušaju da objasne da je dobro da se kupuju karte iz razloga što će sav novac od kupljenih karata će ići direktno u budžet Grada, a ne u privatne firme – naveo je on.
Veruje da će i pored toga što u Beogradu postoji kultura neplaćanja karata uz navedene mere, podizanje kvaliteta usluge i sistema kontrole ulazaka na prednja vrata vozila povećati prodaju karata.
– Da li će biti kondukteri ili kontrolori, oni će imati istu funkciju, da putnici ne mogu ući na prednja vrata ako nemaju kupljenu kartu – precizirao je Andrić. Ukazuje i da je reč o preduzeću u fazi osnivanja i da očekuje da će punu funkciju moći da postigne tek od Nove godine.
Smanji, povećaj – kakva formula
– Ovim problemom se niko nije bavio decenijama, tako da ne možemo preko noći da rešimo problem javnog prevoza u Beogradu – zaključio je Andrić, dodajući:
– Grad je napravio posebno Javno komunalno preduzeće naplate prevozne usluge koje će se baviti tim poslom. Ustanovili smo da možemo u frekventnim intervalima kada građani putuju na posao i vraćaju se, da smanjimo gužve. Ako redukujemo red vožnje, da vikendom smanjimo broj polazaka i na uštrb toga povećamo broj polazaka u frekventnim intervalima, možda ćemo uspeti da smanjimo gužve i da obezbedimo da građani mogu da ulaze na prednja vrata.
Smatra da će se na taj način povećati i kontrola i naplata gradskog prevoza. Kada je reč o neophodnom broju vozila javnog prevoza, Andrić objašnjava da postoje linije koje nisu toliko opterećene i da bi s tih linija trebalo prebaciti autobuse na one koje su više opterećene. Dodaje da će biti i novih autobusa koji će takođe saobraćati na opterećenim linijama.
Izvor: lepotesrbije.alo
Dodaj komentar