Izbori 2020 Magazin

Dobar dan, zovem iz štaba Aleksandra Vučića: Ispovest operatera iz SNS kol-centra

„Zvali smo građane ceo dan dok ne potvrde da su glasali“ priča u ispovesti za „Danas“ jedan od operatera iz kol centra Srpske napredne stranke o tome kako su na dan izbora pozivali građane.

Kako piše ovaj dnevnik u današnjem izdanju, na poslovima pozivanja građana kako bi se izjasnili da li će glasati za SNS, a kasnije o samom izlasku na izbore, bilo je angažovano sedam kol centara.

Posle oko mesec dana pozivanja građana i protivzakonitog prikupljanja podataka o glasačima, aktivisti SNS-a su na dan izbora punom parom iz svojih pozivnih centara izvlačili građane na birališta, sa ciljem da se maksimalno poveća izlaznost.

Dugo se pripremalo za izborni dan, a utisak pouzdanog izvora redakcije Danasa je da se o tome još duže pričalo u jednom od kol-centara SNS koji je smešten u svečanim salama za proslave TC Stadion u Beogradu.

– U nedelju ćemo raditi čitavog dana, od osam ujutru do 20 uveče. Naša obaveza je da ujutru svi odemo na svoja biračka mesta, obavimo to što treba da obavimo, i dođemo ovde. Onog momenta kada uđemo ovde, ne smemo niti da telefoniramo, niti da bilo šta drugo radimo, jer ovde će biti haos, košnica ljudi! Nemojte sebi praviti neprilike, nanositi sramotu tom nekom ko je za vas pozivao, urgirao da budete ovde i zaradite određeni novčani iznos”, glasilo je jedno od mnogo brojnih uputstava u danima koji su prethodili izborima – piše Danas.

Na poslovima pozivanja građana kako bi se izjasnili da li će glasati za SNS, a kasnije i o izlasku na izbore, kako saznaje izvor Danasa, bilo je angažovano sedam kol-centara za celu Srbiju.

Do angažovanja za ove poslove je, dodaje, veoma teško doći jer je krug hermetički zatvoren.

Ulaznica je preporuka stranačkih funkcionera, načelnika policije, direktora javnih preduzeća, advokata, lekara… ljudi od poverenja koji mogu da garantuju za obavljanje ovako delikatnih poslova, zapravo, dela sa elementima krivične odgovornosti koja se gone po službenoj dužnosti.

Radni dan je u nedelju počeo sat kasnije nego što je to planirano, a radnicima je ostavljeno vreme da odu da glasaju, podrazumeva se, za SNS.

– Kada smo stigli na posao, zatekao sam ogromnu gužvu. Seli smo gde ima mesta, i to izgleda kao u pilićarniku. Maske nisu bile obavezne, nosio je ko je hteo.

Pola radnog vremena nismo smeli da mrdnemo, nisu nam dali nikakvu pauzu, a onda je stigao po sendvič. Sigurno nas je bilo 1.000, koliko je moglo da stane – toliko su natrpali.

Zvali su i omladinske zadruge jer nisu imali dovoljno ljudi, a do nedelje je išlo samo na preporuku.

Nikad više kontrolora nije bilo, sigurno više od 100, samo su cirkulisali i njuškali da neko nema telefon kod sebe – priča za Danas jedan od zaposlenih u kol-centru SNS u beogradskom TC Stadion.

Mnogo građana je prethodnih nedelja svedočilo da su ih stranački aktivisti uznemiravali pitanjima za koga će glasati na izborima.

Iste priče pojavile su se na društvenim mrežama i na izborni dan, ali je ovog puta i izlaznost bila u fokusu.

– Počeli smo da pozivamo ljude čim smo stigli, kao da zovemo iz izbornog štaba Aleksandra Vučića. Recimo, ja zovem iz te nove baze koju su nam dali, i kada se neko javi, ljubazno ih pitam da li su izašli na glasanje.

Od ovih što su se meni javljali, već je dosta i glasalo, pošto su biračka mesta otvorena od sedam, a mi smo počeli kasnije.

Kada neko nije izlazio, pitam ih kad planiraju, i onda to beležim na laptopu. Ako su mi recimo rekli da će glasati u jedan, ja posle toga ponovo zovem taj broj da mi potvrde da su glasali.“

Pored toga što su ove radnje sprovođene i u izbornoj tišini, ostaje važno pitanje na kojim podacima su aktivisti zasnivali svoju, kako oni kažu – „anketu“ – piše Danas.

– Ti ljudi koji su bili glavni su se ponekad izletali sa informacijama. Tako nam je više puta ponovljeno da u nedelju radimo na ‘proširenoj’ bazi gde se ljudi sigurno javljaju.

Ja sam video četiri baze sa kontaktima, imena, prezimena, brojevi mobilnog i fiksnog, opština, ulica, kućni broj.

Da kažemo da sam do izbora dnevno pozivao, pa sigurno 500 brojeva svaki dan. Nikada nisam primetio, za mnogo vremena unazad, da je bio neki 060 ili 063 broj.

Znači samo smo pozivali ljude u MTS-u… U jednom trenutku se čak pojavila priča kako mnogo ljudi zove da raskine ugovor, pa su morali da im se izvinjavaju iz Telekoma i nabacuju neke top ponude da bio ostali u mreži – naglašava izvor.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Botovske muke: SNS im je obezbedila uhlebljenje i sada to moraju javno da objave

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
447 Shares
447 Shares
Share via
Copy link