Ekonomska situacija direktno pogađa pivare i pivske sladokusce u Velikoj Britaniji.
Pivari u Velikoj Britaniji smanjuju sadržaj alkohola, ali ne i cenu za nekoliko svojih najpopularnijih piva, kao deo onoga što se naziva šrinkflacija, odnosno smanjivanje količine nekog proizvoda, da se cena ne bi povećavala.
Grin King, veliki lanac pivara i pabova u Velikoj Britaniji, smanjio je sadržaj alkohola u svom popularnom Old Speckled Hen pale aleu na 4,8 odsto sa 5 odsto, rekao je portparol za CNN.
U martu, najstarija pivara u zemlji, Šepard Neame, smanjila je sadržaj alkohola svojih flaširanih piva Spitfire i Bišops Finger na 4,2 odsto, odnosno 5,2 odsto, sa 4,5 odsto i 5,4 odsto, rekao je portparol.
Zanimljivo je da su pivari zadržali veličinu svojih flaša i limenki, sa istom količinom tečnosti, ali su smanjili količinu alkohola. Rečeno je da ova „inflacija pića“ odražava praksu proizvođača hrane i supermarketa da smanjuju veličinu svojih proizvoda bez smanjenja cena.
Budući da, prema zakonu Velike Britanije, pivari plaćaju manje poreza na pića sa nižim sadržajem alkohola, pojedini tvrde da su kompanije ovu uštedu spremile u džep, a da je ne prenose na kupce kroz niže cene.
– Smanjenje alkohola „smanjuje porez koji plaćamo, a da pritom ne utiče na ukus piva – rekao je portparol.
Portparol kompanije Šepard rekao je za CNN da je smanjio sadržaj alkohola u svom pivu kako bi „proširio njihovu privlačnost“ jer su potrošači „sve više birali pića sa nižim sadržajem alkohola kao deo zdravog načina života“.
Portparol je takođe rekao da je pivara primetila „značajno povećanje“ cena sirovina, kao što su energija i staklo, i da je kao rezultat toga povećala cene svih svojih piva.
Izvor: Telegraf Biznis
Dodaj komentar