Srbija Vesti

80% državnih organa krilo od građana podatke o zdravstvu i javnom novcu tokom pandemije

Većina predstavnika javne vlasti doživljava državu kao privatnu prćiju, može se zaključiti iz podataka o ponašanju predstavnika državnih organa tokom pandemije korona virusa, koje je izneo Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Milan Marinović na gostovanju na RTS-u.

Ono što ohrabruje jeste činjenica da građani umesto ogorčenja prema drskoj ignoranciji državne uprave sve češće odlučuju da preduzmu stvar u svoje ruke i da iskoriste Ustavom garantovana prava, te upute obavezujući zahtev za pristup skrivanim podacima.

Marinović je naveo da je kancelarija Poverenika primila 101 žalbu koje se odnose na zdravstvo i upravljanje javnim novcem, a da je više od 80 odsto tih zahteva bilo opravdano. Ova institucija je rešila 80 žalbi do sada, a podsetio je da su informacije o zdravstvu od posebnog značaja za građane.

– Rok za odgovor u tom slučaju je 48 sati“, rekao je Marinović i dodao da je apelovao na lokalne samouprave da samoinicijativno obaveštavaju javnost o epidemiološkoj situaciji – rekao je Marinović.

On je dodao je i da su više od 60 odsto žalbi podneli građani, 20 odsto nevladine organizacije, preko 10 odsto predstvnici medija, a da su one najčešće bile usmerene na nedostupnost podataka o radu državnih organa i to kako su obavljale sopstvenu delatnost.

– Veliki broj žalbi je podnet i na budžet, raspolaganje javnim novcem, javne nabavke i rad tužilaštva – rekao je Marinović.

Poverenik je ocenio da građani nisu dobro informisani o svojim pravima za pristup informacijama od javnog značaja, posebno u zajednicama van Beograda, kao i da je trenutni zakon o informacijama od javnog značaja „prevaziđen i (sa) manjkavostima“.

– Prošle godine smo sa Ministarstvom državne uprave otpočeli proces (izmene zakona), u međuvremenu su bili izbori, čeka se formiranje vlade, kada ćemo nastaviti (rad na njemu) – rekao je Marinović.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Zašto se ljudi u Srbiji ponizno izvinjavaju na svakom šalteru?

Dragana Vidić

Čeka poslednji voz za Nedođiju. I to uspešno radi jako dugo. U međuvremenu piše.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
14 Shares
Share via
Copy link