Film Magazin

„Saltburn“ konkurent za najizopačeniji film 2023. godine: Ovo su scene o kojima bruji internet (VIDEO)

Saltburn film šokantne scene
Foto: IMDB

Postoje filmovi koji su prepuni neočekivanih obrta i „boleštine“, a ostvarenje po imenu „Saltburn“ zaista prevazilazi sva očekivanja – neki bi rekli i granice dobrog ukusa. Promiskuitetne scene urezaće vam se u mali mozak i sigurno će biti predmet prepričavanja, ukoliko uošte budete želeli da ga pogledate.

Rediteljka filma Emerald Fenel za svoj film je okupila mlade glumce, ali i poznata imena, Džejkob Elordi, Bari Kogan, Rozamund Pajk, Ričard I. Grant, Alison Oliver, Keri Maligan i mnogi drugi.

Dve šokantne scene zapalile društvene mreže

Pre filma „Saltburn“ rediteljku Fenel ste možda upamtili po filmu „Promising Young Woman“, koji je već podigao dosta prašine, kao osvetnički film sa naslovnom devojkom koja je zacrtala da sve zlotvore smesti na svoje mesto.

„Saltburn“ je…jedna velika zbrka. Taman kad vas očara, zgrozi vas. Onda kad postane dosadan, ubaci u treću brzinu i pruži neke od scena koje vam se možda neće svideti, ali ćete svakako zapamtiti za ceo život.

Glumci su odradili sjajan posao, barem koliko im je scenario dao mogućnosti. Ali sve to će ostati u senci dve scene koje se već danima prepričavaju na netu, i koje su uspele da šokiraju, piše City Magazine.

Naravno, naći će se neko ko će reći kako te scene nisu ništa novo i kako su već viđene u francuskom, ili italijanskom filmu 60-ih i 70-ih, ali podsetićemo da je ovo Amazon Prime, mainstream produkcija za široku populaciju.

Perverzije od kojih će vam se prevrnuti stomak

U filmu pratimo Olivera (Kogan), klinca koji je nesnalažljiv u društvu, nema prijatelje i potajno se divi, a možda je i zaljubljen u Feliksa (Elordi), tipa koji je sve suprotno od njega.

Sticajem okolnosti, sreće, ili nešto treće Oliver i Feliks će krenuti da se druže, Feliks će uzeti Olivera u zaštitu, a kad sazna sve o njegovoj tužnoj prošlosti, povešće ga i kući kod svojih, u dvorac „Saltburn“.

Tamo kreće šareno, lepršavo, bogataško leto za Olivera u kojem se sve dešava iza leđa svima, svako svakog ogovara i ucenjuje, a Oliver pokušava da igra igru.

Scena o kojoj se najviše priča je ona u kojoj Oliver špijunira Feliksa, koji se kupa i masturbira. Da, stvar se ne zaustavi tu, već Oliver nakon što Feliks ode iz kupatila, reši i da popije vodu iz te iste kade.

Mnogi mladi dripci kad bi poželeli da kažu i pokažu koliko su oduševljeni ženskim izgledom, rekli bi tu staru, narodnu, nešto gadniju – „popio bih joj vodu iz kade“.

Sad su dobili scenu koju će moći da prepričavaju.

Međutim, tu nije kraj. Ta scena otvara samo pravac u kom će Oliver flertovati, i ulaziti u lakše i tvrđe petinge sa ostalim likovima i stanarama dvorca Saltburn.

Sve kulmirnira sa scenom…

Pošto sledi spojler, ako želite da gledate film – preskočite ovaj pasus

Naime, Feliks umre pod nerazjašnjenim okolnostima, što naravno svim likovima teško padne, pa i Oliveru koji je već tad u love – hate odnosu sa likom.

Ipak, nakon njegove sahrane, Oliver ostane sam sa njegovim grobom, legne preko njega, a zatim se skine go i krene da opšti sa zemljom koja prekriva njegov sanduk.

Da, zaista, i bez preterivanja.

Potencijalni gledaoci odavde mogu da nastave sa čitanjem

Kao i mnogi naslovi pre ovog, koji su ušli u centar pažnje mahom festivalskog filma, na primer „Parasite“ ili „Triangle of Sadness“, tako i Slatburn se vozi na onoj krilatici „eat the ritch“.

Odnosno nosi se sa porukom da će se potlačeni i donji ekonomski stalež jednog dana podići protiv bogatih.

Naravno, mnogi će konekciju sa ovim filmom pronaći u kultnom ostvarenju Entonija Mingele „Talentovani gospodin Ripli“, a nešto nagledaniji prizvaće i „Teoremu“ Pijera Paola Pazolinija.

Ovog puta u Oliveru imamo tog lika, s tim što rediteljka Fenel gubi konce same priče, želeći i da šokira i da zabavi.

Tako samog lika koji bi trebalo da predstavlja kontru razmaženoj i pritupoj eliti, koja je dobrim izgledom dobila sve umesto radom i znanjem, predstavlja ipak kao teškog psihopatu.

Filmsko „uživanje“ za izdržljive

Beri Kogan je već pokazao da zna da napravi ulogu malih pacovlikih sociopata, a ovog je doveo do savršenstva.

Njegov direkni parner Džejkob Elordi je kao lepotan sa bilborda, u kog je zaljubljen i glavni lik i rediteljka, ali bi verovatno trebalo i svako od gledalaca.

Elordi je jako lep čovek i efektan u tome šta se traži od njega.

Ostale uloge su karikature, namerne, pa tako dramski ozbiljne glumice kao što su Pajk i Maligan ovde se više pronalaze u komediji, nego u ozbiljnoj radnji. Tako da sve zavisi da li vam ovaj stil humora odgovara.

Sve zajedno je mnogo toga (možda i previše).

Klišeizarane prozivke, zabava i kemp, šok (radi šoka), sjajne uloge, odličan saundtrek najvećih indie hitova iz prvih 5,6 godina 21. veka, i poruke koje su mnogo htele, mnogo probale, a dale… pa ne malo, ali ne ni onoliko koliko su htele.

Na kraju je možda najbolje ne razmišljati o porukama i idejama , već se samo prepustiti vožnji i „uživati“, ali ovo uživati pročitati sa duplim ili troduplim znacima navoda.

Izvor: City Magazine

Luftika #

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link