Magazin

7 restoranskih trikova: Kako nas navode da potrošimo više?

konobar osveta bahati gosti
Ilustracija, Foto: Freepik

Srbija se ističe kao jedna od najatraktivnijih turističkih destinacija u regionu, zahvaljujući raznovrsnoj gastronomskoj ponudi, prijatnoj atmosferi i dinamičnom noćnom životu.

Beogradska Skadarlija, poznata po tradiciji, odličnoj hrani i nezaboravnim provodima, predstavlja pravi simbol ovog gostoprimstva. Međutim, iza privlačnog ambijenta i ukusnih specijaliteta kriju se i pažljivo osmišljeni psihološki trikovi koje restorani koriste kako bi vas motivisali da potrošite više nego što ste prvobitno planirali.

Ukoliko znate šta da očekujete, lakše ćete zadržati kontrolu nad računom:

1. Cene bez oznake valute

Na meniju često nećete videti simbol dinara ili evra. Ovo nije greška – izostavljanje simbola valute smanjuje svest o trošku i čini cenu psihološki prihvatljivijom.

2. Dugački i primamljivi opisi jela

„Jagnjetina dugo pečena u ruzmarinu sa krompirom iz podsava“ zvuči mnogo primamljivije od jednostavnog „pečena jagnjetina“. Detaljni opisi podižu vrednost u očima gosta i podstiču na naručivanje.

3. Porcije u različitim veličinama

Kada se nude „mini“, „standardne“ i „velike“ porcije, većina gostiju će izabrati srednju, misleći da je najbolja u odnosu na cenu. Međutim, upravo ta porcija često ima najveću maržu.

4. Najskuplja jela – na najvidljivijem mestu

Restorani strateški postavljaju najprofitabilnija jela u gornjem desnom uglu menija ili u sredinu strane – tamo gde gosti najčešće prvo pogledaju.

5. Klasična muzika i ambijentalno osvetljenje

Uticaj muzike i osvetljenja nije zanemariv. Klasična muzika i prigušeno svetlo stvaraju utisak luksuza i podstiču goste da se duže zadrže i naruče više.

6. „Posebna ponuda“

Jela označena kao „današnja preporuka“ ili „posebna ponuda“ često sadrže sastojke kojima se bliži rok trajanja. To nije nužno loše, ali ako insistirate na sveže pripremljenom, možda nije prvi izbor za vas.

7. Ljubazno osoblje

Uslužni i nasmejani konobari ne samo što utiču na prijatniju atmosferu, već i na veći račun. Gosti će češće poručiti još nešto – uz osmeh i dobru preporuku.

Izvor: Dnevnik.rs

Otac i sin ojadili preko 100 restorana, godinama jeli za džabe koristeći isti trik, a onda ih je stigla ruka pravde

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link