Vesti Vojvodina

Na rekonstrukciji pruge od Novog Sada do Mađarske poginulo i 3 radnika

rekonstrukcija pruge
Foto: Dokumentacija Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu

Radovi na rekonstrukciji pruge od Novog Sada do Mađarske, pored 15 stradalih zbog pada nadstrešnice, odneli su i tri života radnika.

Forbes Srbija ranije je objavio da je sticajem nesrećnih okolnosti život izgubio Goran Ljubisavljević (1963) kod Novog Sada. To je pokazao jedan od mesečnih izveštaja o realizaciji radova.

Tragedija se dogodila 16. decembra 2022. godine u jutarnjim satima, kod Železničke stanice u Novom Sadu.

– Radnik je bio angažovan od strane podizvođača Ika-pek doo Beograd. Prema nezvaničnim informacijama, radnik je došao na gradilište radi popravke kamiona koji je bio parkiran ispod kontaktne mreže koja je bila pod naponom. Iz do sada neutvrđenih razloga, vozač kamiona je podigao kiper koji je dodirnuo kontaktni vod i usmrtio radnika koji je tog trenutka bio naslonjen na kamion – navodi se u izveštaju i dodaje da je sproveden uviđaj.

U Zmajevu – jedan radnik poginuo, drugi povređen

U drugom mesečnom izveštaju pomenut je i incident sa smrtnim ishodom u Zmajevu.

Dokumentacija koju je je objavilo Više javno tužilaštvo u Novom Sadu sada otkriva da je tom prilikom poginuo kineski državljanin Vang Jun (1971). Na njega je pala betonska greda teška 19,5 tona. Incident se dogodio u septembru 2023.

Samo par dana pre njega na gradilištu u Rumenci preminuo je radnik obezbeđenja Ramiz Dacić koji je imao samo 29 godina.

Kako je poginuo kineski radnik

Kako se navodi u izveštaju koji je napravio koordinator za bezbednost i zdravlje na radu, radovi na kojima je bio angažovan kineski radnik, odvijali su se na nadvožnjaku u Zmajevu 6. septembra. Tog dana desila se kolektivna povreda na radu.

– Radove na demontiranju oplate i skele na krajnjem stubu izvodila je firma CCECC, podizvođač Glavnog izvođača JV CRIC-CCCC. Radovi koji su se izvodili nisu odobreni od strane Nadzora i rađeni su pre propisanog roka koji je definisan u odobrenoj Tehnologiji izvođenja radova (Method statement). Prilikom radova došlo je do narušavanja statike poprečne grede koja je potom pala. Poprečna greda je dimenzija 8,7m x 1m x 0,9 m, težine 19,5 tona. Pala je sa visine od šest metara – navodi se u dopisu koordinatora.

Taj dopis upućen je na imejl adrese predstavnika Utibera kao stručnog nadzora, direktora Infrastrukture železnice Nebojše Šurlana i još nekoliko saradnika iz kompanije, kao i tadašnjoj pomoćnici ministra građevinarstva Aniti Dimoski. U cc mejla našli su se i predstavnici drugog člana nadzora, kompanije Ežis.

Izveštaj otkriva da je i jedan kineski radnik tom prilikom povređen.

– Poprečna greda je pala na radnike firme CCECC i tom prilikom povredila radnika Vang Juna (1971) koji je usled povreda preminuo, kao i radnika Čena Đianhuija (1967) koji je zadobio lakše telesne povrede. Povređeni Čen Đianhui je odmah nakon povrede prevezen u bolnicu u Vrbasu gde mu je pružena prva pomoć. Povređeni je van životne opasnosti i u stabilnom stanju u bolnici u Vrbasu na opservaciji – stoji u dopisu koordinatora.

On je naveo i da pomenuti radnici kao i gradilište poseduju ispravnu i ažurnu dokumentaciju Bezbednosti i zdravlja na radu.

Nesreća radnika obezbeđenja

Radnik obezbeđenja Ramiz Dacić (1994) preminuo je u noći između 3. i 4. septembra 2023. Kako se navodi u izveštaju, on je u noćnoj smeni uključio agregat kako bi napunio mobilni telefon. Agregat se nalazio u prostoriji u kojoj je zaspao.

– Čuvar je u toku noći preminuo usled trovanja ugljen monoksidom. Nadzorni tim je informaciju o akcidentu dobio od Policijske uprave Novi Sad. S obzirom na to da se ne radi o povredi na radu, nisu preduzimane nikakve mere. Istraga PU Novi Sad je u toku – navedeno je u izveštaju.

Uz ova dva događaja, pomenuto je i da je 7. septembra na gradilištu u Novom Sadu došlo do pada dela oplate na radnika Žanga Đianhuija (1971). Kako je radnik imao šlem na glavi zadobio je samo povrede vrata.

Zbog ovih događaja, navedeno je da je intenzivirana kontrola svih delova gradilišta. U kontrolu su uključeni Inspekcija rada u Novom Sadu, Policijska uprava i Građevinska inspekcija iz tog grada.

Nakon objavljivanja ovih dokumenata Forbs zaključuje da je projekat rekonstrukcije pruge od Novog Sada do mađarske granice odneo 18 života.

Ostatak teksta čitajte na Forbes.rs.

Redakcija Luftika.rs

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link