Sa dužinom od 17,5 kilometara pruga između Petrovaradina i Beočina jedan je od najkraćih pružnih pravaca koji je imala naša železnica, a od 2016. godine o ovoj pruzi se i zvanično govori u prošlom vremenu jer je JP Železnice infrastruktura donela konačnu odluku o njenom ukidanju, prenosi Dnevnik.
Njeno napuštanje je počelo mnogo ranije – putnički saobraćaj na njoj je ukinut još 1965, dok se teretni, uglavnom za potrebe beočinske cementare i ponekad vojske, odvijao sa manjim prekidima sve do 2006. U prethodnih desetak godina, u nekoliko navrata je najavljivana njena revitalizacija – pominjalo se i uvođenje turističkih tura, dok je beočinska cementara u nekom momentu čak izrazila spremnost da zajedno sa „Železnicama Srbije“ učestvuje u njenoj rekonstrukciji kako bi se ponovo uveo teretni saobraćaj.
Tokom 2008. i 2009. već se pričalo i o ulaganju od 16 miliona evra, neophodnih da se pruga između Petrovaradina i Beočina rekonstruiše i modernizuje.
U međuvremenu je cementara izgubila interesovanje za taj projekat što zbog reorganizacije svog transportnog sistema, što zbog gubljenja liderske pozicije na tržištu te je usledila odluka o potpunom ukidanju.
Istovremeno, pojavila se nova ideja – pretvaranje 17 kilometara duge pruge u zelenu stazu za pešake i bicikliste.
Za sada je napravljen prvi korak u tom pravcu jer je Ministarstvo građevine saobraćaja i infrastrukture pre godinu dana raspisalo konkurs za izradu idejnog rešenja za transformaciju pruge u zelenu stazu. Taj posao vredan oko dva miliona dinara je na konkursu na kojem je između ostalih učestvovao i novosadski Fakultet tehničkih nauka, poveren beogradskim firmama „CESTRA“ i „DOMAA“.
Njihovo rešenje je dostavljeno ministarstvu i uskoro će biti poznati i detalji njihove vizije kako bi zelena staza uz obronke Fruške gore trebala da izgleda.
Ukoliko se ostvari ideja o zelenoj stazi, deonica pruge od Sremske Kamenice preme Popovici i Bockama će najverovatnije biti omiljena za šetače jer trasa polako izlazi na Dunav, uz odličan pogled na Novi Sad.
Dodaj komentar