Novi Sad

Pruga duga 17 km od Petrovaradina do Beočina postaje zelena staza za pešake i bicikliste

Sa dužinom od 17,5 kilometara pruga između Petrovaradina i Beočina jedan je od najkraćih pružnih pravaca koji je imala naša železnica, a od 2016. godine o ovoj pruzi se i zvanično govori u prošlom vremenu jer je JP Železnice infrastruktura donela konačnu odluku o njenom ukidanju, prenosi Dnevnik.

Njeno napuštanje je počelo mnogo ranije – putnički saobraćaj na njoj je ukinut još 1965, dok se teretni, uglavnom za potrebe beočinske cementare i ponekad vojske, odvijao sa manjim prekidima sve do 2006. U prethodnih desetak godina, u nekoliko navrata je najavljivana njena revitalizacija – pominjalo se i uvođenje turističkih tura, dok je beočinska cementara u nekom momentu čak izrazila spremnost da zajedno sa „Železnicama Srbije“ učestvuje u njenoj rekonstrukciji kako bi se ponovo uveo teretni saobraćaj.

Tokom 2008. i 2009. već se pričalo i o ulaganju od 16 miliona evra, neophodnih da se pruga između Petrovaradina i Beočina rekonstruiše i modernizuje.

U međuvremenu je cementara izgubila interesovanje za taj projekat što zbog reorganizacije svog transportnog sistema, što zbog gubljenja liderske pozicije na tržištu te je usledila odluka o potpunom ukidanju.

Istovremeno, pojavila se nova ideja – pretvaranje 17 kilometara duge pruge u zelenu stazu za pešake i bicikliste.

Za sada je napravljen prvi korak u tom pravcu jer je Ministarstvo građevine saobraćaja i infrastrukture pre godinu dana raspisalo konkurs za izradu idejnog rešenja za transformaciju pruge u zelenu stazu. Taj posao vredan oko dva miliona dinara je na konkursu na kojem je između ostalih učestvovao i novosadski Fakultet tehničkih nauka, poveren beogradskim firmama „CESTRA“ i „DOMAA“.

Njihovo rešenje je dostavljeno ministarstvu i uskoro će biti poznati i detalji njihove vizije kako bi zelena staza uz obronke Fruške gore trebala da izgleda.

Ukoliko se ostvari ideja o zelenoj stazi, deonica pruge od Sremske Kamenice preme Popovici i Bockama će najverovatnije biti omiljena za šetače jer trasa polako izlazi na Dunav, uz odličan pogled na Novi Sad.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Kako je dovraga moguće da srpski voz ide 20 km/h i da ispadne iz šina!?

Redakcija

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
2.2K Shares
2.2K Shares
Share via
Copy link