Savez pčelarskih organizacija Srbije (SPOS) putem medija obavestio je javnost da su tržišnoj inspekciji prijavili trgovinski lanac Lidl zbog sumnji da tendenciozno obmanjuju kupce prilikom prodaje meda u njihovim marketima.
Iz ove organizacije imaju kako kažu „sumnje na obmanjujuću poslovnu praksu“ ovog lanca trgovina, čime je veruju prekršen zakon jer Lidl na taj način sebe stavlja u povlašćen položaj na tržištu.
Dejan Stefanović, predsednik Udruženja pčelara Požarevac, kaže da je „propisima zabranjeno reklamiranje meda sintagom 100% prirodni med“ jer kako kaže med može biti isključivo prirodan. U slučaju da nije, onda se i ne može nazvati medom, kaže Stefanović, a prenosi 021.
On smatra da je ovo posao za tržišnu, a ne veterinarsku inspekciju jer se ne radi o kvalitetu meda. Ukoliko se iz tržišne inspekcije dobiju odgovor da nisu nadležni za ovaj problem, iz ovog udruženja poručuju da će obavestiti vrh države i sve medije u Srbiji da inspekcija nije htela da radi svoj posao.
Stefanović ističe da postoji mnogo načina kojima se potrošači netačnim obaveštenjima i zabludama navode na potrošnju, a dodaje da se u zaštiti domaćih proizvođača moramo ugledati na praksu koja postoji u Nemačkoj.
– Nemci kada imaju med ili neki drugi proizvod koji je domaći prvo to kupuju i plasiraju na tržište, pa tek kada je to prodato idu da kupuju taj isti proizvod iz inostranstva, a tako bi i mi trebalo da radimo – zaključuje Stefanović.
Dodaj komentar