Svet Vesti

Pariz 60.000 parking mesta ustupa drveću i donosi još jednu meru za humaniji život

pariz saobracaj

Grad Pariz doneo je odluku da brzinu kretanja motornih vozila ograniči na 30 km/h.

Ali hoće li uspeti? Pojedini se pitaju da li će pravilo koje ograničava brzinu na 30 kilometara na sat zaista smanjiti zagađenje. Neki kritičari kažu da će to pogoršati saobraćajne gužve u špicu dana i možda čak povećati emisiju gasova sa efektom staklene bašte.

Deo toga će zavisiti od toga da li će se vozači destimulisani ograničenjem brzine odlučiti da putuju na alternativne načine.

Kako bi dodatno odvratili vozače od vožnje u gradu, vlasti takođe uklanjaju 60.000 od 144.000 parking mesta u Parizu na javnim putevima kako bi ih učinili „pristupačnijima za sve“ i prednost daju podzemnim garažama.

Neki trotoari će biti prošireni – što će omogućiti više prostora za šetnju, kao i drveće i biljke, a biće postavljene i nove biciklističke staze.

Prema istraživanju gradske skupštine Pariza, 59% stanovnika grada bilo je za novo ograničenje brzine koje je stupilo na snagu u ponedeljak, ali je protivljenje bilo znatno jače u široj regiji grada – čak 61%.

Dostavljač zaglavljen u saobraćaju u ponedeljak je rekao da je promena “katastrofalna”.

„Uz isporuke je užasno. Nemamo vremena. Svuda sam bio u gužvi u saobraćaju. Nemamo vremena “, rekao je za CNN neimenovani kurir.

Drugi vozač rekao je da je to kao da se vozači voze „električnim skuterima“, nazivajući pravilo „ludim“.

Zamenik gradonačelnika Pariza David Belliard rekao je za medije da se nada da će ograničenje odvratiti više ljudi od vožnje i podstaći ih na više više pešačenja, korišćenje javnog prevoza i bicikala.

Zamenik gradonačelnika takođe je ovjavio i tvit, koji je trebalo da razuveri kritičare novog pravila.

„Prijateljsko pojašnjenje za one koji se protive smanjenju brzine: NE, ograničenje brzine od 30 km/h ne povećava zagađenje… Ali povećava bezbednost ljudi, biciklista i pešaka, smanjuje buku i generalno smiruje grad ”, napisao je on.

Gradski zvaničnici rekli su da će se promenom smanjiti ukupan broj saobraćajnih nesreća za oko 25%, a smrtnih slučajeva za 40%, pozivajući se na studiju Svetske zdravstvene organizacije.

Smatra se da će zvučno zagađenje takođe biti prepolovljeno, tvrdeći da buka u saobraćaju ima negativne fizičke i psihičke uticaje, uključujući stres, nesanicu i depresiju.

Promena pravila usledila je nakon javnih konsultacija održanih u oktobru i novembru 2020. godine, na kojima je učestvovalo više od 5.700 Parižana.

Aerozagadjenje je ubilo 3 puta više ljudi nego kovid, a brojke u Srbiji još su tragičnije

Redakcija Luftika.rs

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

generic vignette (DESK luftika.rs)
654 Shares
654 Shares
Share via
Copy link