Magazin

Daj otkaz kad ti to hoćeš, a ne kad tvoj šef to hoće

otkaz-posao

Vrlo često mi se desi da klijenti dođu sa sledećim problemom: njihov nadređeni se ponaša u određenoj meri nefer, nesaradljivo ili nekompetentno, i oni zbog toga besne. Najčešće u sebi. 

“Ne znam kako može…!” 

“Iju kakav je!” 

“Ne mogu da verujem” – su samo neke od rečenica koje se ponavljaju. 

Nećemo ovog momenta ulaziti u to koliko je procena o neadekvatnom ponašanju šefova tačna – recimo da jeste, bar u određenoj meri. S tim što to ovde nije tema. Nadređeni su nadređeni baš zato što imaju izvesnu moć. 

Moć da utiču na naše živote, finansije, mir. 

I zato ova situacija i jeste problematična. U početku se najčešće vode bitke u glavi. Ali to onda može rezultirati sa bar dva vrlo – po klijenta – nepovoljna raspleta: 

  1. Klijent “čuti i trpi” dok mu se ne skupi, i onda “pukne”. Eskalacija besa može dovesti do otkaza, u boljem slučaju disciplinskih mera. U najboljem slučaju desiće se i dalje ono što nisu planirali ni želeli: zbog neodgovarajućeg ponašanja šta god da su rekli neće biti shvaćeno ozbiljno. Sami su sebi nedostatkom pribranosti i kontrole oduzeli kredibilitet. 
  2. Klijent-zaposleni nastavlja sa pasivno-agresivnim ponašanjem, samo se ovog puta to vidi i oseti u poslu. Durenje, kašnjenje, greške. U najboljem slučaju, zaobići će ga benefiti, u najgorem, ovo je lagani put ka ukidanju privilegija, lošijim uslovima ili otkazu. 

Šta raditi? 

SVE je bolje od uludog trošenja energije na unutrašnje bitke, osim neadekvatnog konfrontiranja sa nadređenim. 

Ukoliko procenjujete da vaš šef nije osoba s kojom se može na lep način i mirno popričati i izneti predlozi i sugestije, onda je verovatno najbolje da se smeškate i radite svoj posao dok ne nađete drugi. 

Poenta je u tome da se adekvatnim ponašanjem upravlja svojom budućnošću. Ili neformalno i direktno: 

Daj otkaz kad ti to hoćeš, a ne kad tvoj šef to hoće. 

Ovo je najuspešnija tehnika preživljavanja u okolnostima kad neko ima – u svakom slučaju – finansijsku moć nad vama. Supruge iz patrijarhalnih sredina mogu mnogo više da kažu o tome.

Samo je to čoveku 21. veka najčešće izuzetno teško 🙁 

Ukoliko vam na ovu sugestiju u glavi odzvanja Ali ja ne mogu!, verovatno je vreme da povratite moć i “ne mogu” pretvorite u “neću”, a zatim u “hoću iako trenutno ne želim”. Niste ni prvi ni poslednji koji pati od “neizdrža”, posebno ako ste sami pošteni i pravdoljubivi. 

Samo što ovde govorimo o mudrim, a ne impulsivnim odlukama. 

… za koje često treba dodatna podeška. I zato razmislite o tome da se javite svom savetniku ili terapeutu.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Želite li da znate istinu o poverenju?

Milana Vrgović Ćosić

Psihološki savetnik usmerenja Transakciona Analiza, supervizirana od strane međunarodno sertifikovanih (PTSTA, TSTA) terapeuta. Živi i radi u Novom Sadu, a usluge pruža i online.

Fokusira se na pomoć u nošenju sa životnim izazovima, stresnim situacijama, donošenjem teških odluka, a iskustvo u HR menadžmentu joj se pokazalo kao dragoceno u karijernom i poslovnom konsaltingu, kao i sa temama vezanim za motivaciju, pregorevanje i konflikte na radnom mestu.

U slobodno vreme bavi se pisanjem i hajkingom.

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
93 Shares
Share via
Copy link