Magazin Novi Sad

Pokvaren autobus za novosadske mališane rasbesneo roditelje, a polazak kasnio 3 sata

autobus novi sad
Printscreen

Polazak na ekskurziju dva novosadska vrtića, „Vilenjak“ i „Čuperak“, odložen je jutros zbog neispravnog stanja autobusa koji je decu trebao da preveze do Krupnja. Ovaj neshvatljiv propust turističke agencije i autobuskog prevoznika primetili su roditelji, koji su nakon toga odlučili da pozovu i policiju.

Polazak je bio zakazan za devet časova, ali su deca nakon višesatnog maltretiranja na kraju ipak ispraćena na put tačno u podne.

Sve je zapravo počelo kada je jedan od roditelja, saobraćajni policajac koji je ispraćao svoje dete, primetio neispravno štop svetlo na autobusu kompanije „Feniks GiZ“. Roditelji su očekivali, kao i mnogo puta ranije kada su im deca išla na ekskurziju, da saobraćajna policija dođe po prijavi turističke agencije i sama, neposredno pre putovanja, ispita tehničku ispravnost vozila i stanje vozača, međutim to se ovoga puta nije dogodilo.

Nakon što su roditelji tražili da im se dostavi papir koji dokazuje da je autobus tehnički ispravan, vozač im nije mogao pokazati taj dokument jer ga nije ni posedovao. Videvši da nešto nije u redu, roditelj koji radi u saobraćajnoj policiji pozvao je svoje kolege koje su ispričale na licu mesta da im turistička agencija „Grand tours“, koja je i organizovala putovanje, uopšte nije ni prijavila ekskurziju.

Konstatovali su da vozač sa sobom ne poseduje potvrdu o tehničkoj ispravnosti vozila, a ona je nakon više od sat vremena donešena od strane predstavnika kompanije „Feniks GiZ“. Turistička agencija poslala je drugi autobus iz Beograda, a deca su na kraju krenula na put sa tri sata zakašnjenja.

Roditelji su nam potvrdili i ispričali kako je izgledalo ovo neprijatno iskustvo, a razočarani su u organizatore, kao i prevoznike – turističku agenciju „Grand tours“ i kompaniju Feniks GiZ.

Pokušali smo da zatražimo komentar i objašnjenje ovakvog propusta, međutim iz ovih kompanija vešto su izbegli novinarska pitanja. Radnica kompanije „Grand tours“ koja se javila na telefon ove agencije, rekla je da „nije upućena“ u dešavanja koja su joj predočena, te nas je uputila „na kolegu koji organizuje ture“.

Kako nisu želeli da dostave broj telefona odgovornog kolege, zatražili su broj našeg novinara kako bi organizator ture mogao da objasni incident, međutim do trenutka objave ovog članka dotični organizator nije odgovorio. Sa druge strane, službenica kompanije „Feniks GiZ“ na prvo pitanje, da li su oni organizovali prevoz dece predškolskog uzrasta na ekskurziju u Krupanj, odgovorila je vrlo kratko.

– Ne, nije – bilo je sve što smo kao odgovor dobili iz ove kompanije.

Pozvali smo telefonom i vrtić „Čuperak“ da bi čuli kako je do propusta došlo, međutim kako je danas subota, niko se nije javljao na telefon. Na internet pretraživaču nismo uspeli da dođemo do telefona vrtića „Vilenjak“.

Roditelji su bili vidno razočarani.

– Kompanija „Feniks Giz“, kako im je pisalo na autobusu, posluje od 1993. godine, a „Grand tours“ bar što ja znam, na tržištu je više od 25 godina. Smatrao sam da su jedna od tri najbolje turističke agencije u Novom Sadu, ali ovoliki nivo amaterizma nisam očekivao zaista. Ne znam šta bih rekao – bio je jedan od roditeljskih komentara.

Nakon tri sata maltretiranja, prepirki i čekanja na velikoj vrućini, roditelji su preneli dečije stvari u drugi autobus i deca su konačno mogla da uživaju u svom putovanju. Kakve će sankcije i da li će ih biti za organizatore ostaje da se vidi, a srećom i roditeljskim oprezom izbegnuta je potencijalno rizična situacija.

Pre desetak godina desilo se nešto slično u Novom Sadu, a i ovakva situacija opominje da definitivno rukovodstva vrtića i škola moraju dobro da razmisle koga angažuju kada organizuju prevoz dece, jer su oni verovatno i najosetljivija društvena kategorija.

Redakcija

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
266 Shares
266 Shares
Share via
Copy link