U današnje vreme globalne povezanosti gotovo svake tačke na planeti, izuzetno dugački letovi avionom nisu više nikakva retkost. Destinacije poput Njujorka i Dubaija postale su popularne za „kraći odmor“, a čak ni let od Perta do Londona, koji traje 17 sati, nije veliki bauk.
Međutim, sada je australijska avio-kompanija Qantas, koja se smatra najboljom avio-kompanijom na svetu, odlučila da ide još dalje – doslovno.
Kao i ostatak avio-industrije, australijska avio-kompanija imala je turbulentan period u poslednjim godinama.
Međutim, sada gleda „više i dalje“, pomerajući granice sa svojim dugo očekivanim projektom „Project Sunrise“, piše Metro, a prenosi N1.
Približavanje Australije ostatku sveta
Besprekidni letovi iz Sidneja, za London i Njujork biće predviđeni da traju od 19 do 22 sata, što će putnicima skratiti vreme putovanja za čak četiri sata.
Ime projekta potiče od ideje da će putnici videti dva izlaska sunca, dok lete trasom koja će postati najduži letni pravac na svetu.
Trenutni rekord drži avio-kompanija Singapore Airlines, sa letom od 18 sati od Singapura do Njujorka.
Iako je brže stizanje na odredište uvek dobro, provesti gotovo čitav dan na letu nije baš privlačno.
„Project Sunrise“ nije potpuno nova ambicija za ovu avio-kompaniju, jer su pregovori počeli još 2017. godine.
Tada je Qantas kontaktirao Boeing i Airbus, tražeći od njih da naprave verziju svojih širokotrupnih aviona, koja bi mogla da leti na ultra-dugim rastojanjima.
Prema rečima CEO-a Qantasa, Vanese Hadson, ovi novi letovi će omogućiti Australijancima da „izađu i vide svet“ i pomoći kompaniji da postigne svoj krajnji cilj: da učini Australiju „bližom“ ostatku sveta.
Specijalni avioni koji odišu luksuzom
Airbus je na kraju dobio ugovor za dizajn i kao rezultat toga, naručen je veliki broj od 12 ultra-dugometražnih verzija aviona Airbus A350-1000.
Trebalo je da ovi avioni počnu sa letovima 2022. godine, ali su zbog pandemije COVID-19, zajedno sa projektom „Project Sunrise“, pomereni na 2026. godinu.
Međutim, čini se da će čekanje vredeti, jer će putnici leteti u luksuzu.
Više od 40 odsto aviona biće opremljeno sa Premium kabinama.
To uključuje šest first-class apartmana, 52 biznis apartmana, i 40 Premijum ekonomi sedišta, dok će preostalih 60 odsto aviona imati 140 sedišta u ekonomskoj klasi i prostor za velnes.
Za one koji se odluče za prvu klasu, moći će da se ponašaju kao da su u hotelskoj sobi, jer će im biti obezbeđena „najveća udobnost i luksuz za ultra-duge letove“.
Imaće privatnu kabinu sa flat-bed krevetom, naslonjačem koji se može nagnuti, radnim stolom za jednu, ili dve osobe i garderoberom punog formata.
Kada će let biti dostupan za rezervaciju i koliko će koštati?
Qantas još uvek nije objavio ove detalje, ali kako se 2026. godina približava, putnici će uskoro saznati odgovore.
Dodaj komentar