Magazin Novi Sad

Biciklističke staze, 3 pilona, 2 saobraćajne trake i sporni vijadukt: Kako će izgledati 4. most u Novom Sadu?

grad-novi-sad-novi-most
FOTO: GRAD NOVI SAD / USTUPLJENE FOTOGRAFIJE

Izgradnja četvrtog mosta preko Dunava u Novom Sadu trebalo bi prema najavama nadležnih da počne u narednih mesec i po dana, a ovu informaciju potvrdio je direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić koji je izjavio da je to preduzeće pred potpisivanjem komercijalnog ugovora i početkom radova.

Podsetio je da će to biti savremeni most sa tri pilona, te da u narednih nekoliko nedelja očekuje da se završe administrativne radnje i razreše imovinsko-pravni odnosi za izgradnju mosta koji je predviđen još urbanističkim planom iz 1963. godine, a koji će finansirati Vlada Srbije.

Rasterećenje najfrekventnijih saobraćajnica

Prema rečima rukovodioca izrade Studije smart plana za Grad Novi Sad, prof. dr Vuka Bogdanovića, Novom Sadu tri mosta nisu dovoljna, ako se uzmu u obzir statistički podaci od prošle godine koji pokazuju da grad ima preko 350.000 stanovnika i oko 120.000 registrovanih vozila, piše Blic.

– Ovaj most će dati poseban kvalitet našem gradu. Inače, kroz Srbiju prolazi najduži deo toka Dunava od 583 km, a ovo će biti prvi most na toj dužini, koji će imati izvanrednu biciklističku infrastrukturu. Održivi razvoj saobraćaja zasnovan je na kvalitetnom biciklističkom saobraćaju, te ćemo i o tome voditi računa. Most će omogućiti rasterećenje najfrekventnijeg putnog pravca u gradu, od Mosta slobode do Železničke stanice duž Bulevara oslobođenja. Sve raskrsnice na tom potezu su pod velikim saobraćajnim pritiskom. Takođe, most će povezati državne puteve, Srem, Mačvu, Posavinu i Semberiju sa Bačkom i olakšati stanovnicima ovih regija pristup Novom Sadu – naglasio je Bogdanović govoreći o opravdanosti i benefitima izgradnje novog mosta.

grad-novi-sad-novi-most-2t
FOTO: GRAD NOVI SAD / USTUPLJENE FOTOGRAFIJE

Telepčanima sporan vijadukt

S druge strane, građani MZ „Nikola Tesla“ u novosadskom naselju Telep više puta su izrazili nezadovoljstvo povodom izgradnje vijadukta koji bi se sa Bulevara Evrope izdizao ka novom mostu preko Dunava, uz napomenu da je je plan izgradnje mosta sa ovakvim vijaduktom donesen prošle godine.

Telepčani tvrde da nisu imali priliku da izraze svoje mišljenje o tom rešenju.

– Vijadukt koji bi prolazio na samo par metara od naših prozora doneo bi nam dodatnu buku i zagađenje. Takođe, ovaj vijadukt bi obezvredio cene naših nekretnina uz Bulevar Evrope, jer niko ne želi da živi praktično pored autoputa. Ovaj most sa vijaduktom gradski čelnici nazivaju „obilaznicom“. Nama nije jasno kako saobraćajna obilaznica može da prolazi kroz najgušće naseljen deo grada. Želimo da naglasimo da se ne protivimo izgradnji mosta preko Dunava. Novi mostovi su potrebni Novom Sadu, ali nam je problematičan vijadukt u dužini od kilometar i po. Smatramo da je moguće napraviti i manji most kod kog bi prilaz mostu bio kraći i ne bi bio napravljen na štetu našeg kvaliteta života – kažu Telepčani.

Na primedbu da će nivo buke prevazilaziti dozvoljene granice te i na taj način ugroziti kvalitet života Telepčana, urbanisti kažu da na tom potezu neće biti više buke, te da može biti samo manje buke koliko god to nekome zvučalo nelogično, jer će biti postavljene zvučne barijere, smanjiće se pritisak na mostu Slobode.

most-novi-sad
FOTO: GRAD NOVI SAD / USTUPLJENE FOTOGRAFIJE

Dve saobraćajne trake u oba smera i obostrane pešačke i biciklističke staze

Planom izgradnje mosta predviđeno je da dužina glavnog puta na vijaduktu bude 1.387 metara, što je saobraćajnica u nastavku Bulevara Evrope i počinje prema urbanističkim planovima na ukrštanju bulevara sa ulicama Milutina Bojića i Teodora Pavlovića.

Novi most preko Dunava imaće 880 metara, biće širok 29,4 metra sa po dve saobraćajne trake u oba smera i obostranim pešačkim i biciklističkim stazama.

Planom je predviđeno i da vijadukt bude na visini od četvrtog do šestog sprata, što znači da neće mnogo uticati na okolne zgrade koje su manje spratnosti.

Planirano je da vijadukt počne da se diže iznad nivoa terena pre kružnog toka na kojem se Bulevar Evrope ukršta sa Bulevarom patrijarha Pavla i Bulevarom cara Lazara.

Dalje most na stubovima nastavlja preko novog kružnog toka sa Heroja Pinkija i potom kod Šodroša prelazi Dunav i završava se na obilaznici u Sremskoj Kamenici.

Procena je da će izgradnja mosta koštati oko 130 miliona evra.

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
96 Shares
Share via
Copy link