Lifestyle

Ljubav jača od povrede – kako dečak bez nogu vozi preko 200 km/č

Vozač trkačkih vozila u juniorskoj kategoriji – sedamnaestogodišnji Bili Monger, izgubio je obe noge u stravičnom udesu Formule 4 prošlog aprila. Međutim, uprkos povredi, nije mu bilo potrebno mnogo vremena da se vrati na stazu!

Pogledajte šta se desilo mladom vozaču i kako će Bili moći da vozi stazom preko 200 km/č.

Nesreća koja je promenila život

Bili Monger je bio jedan od vozača u britanskom šampionatu Formule 4, a u šestoj trci sezone desio se stravičan udes. Bili je vozio punom brzinom, kada je nakon izlaska iz krivine naleteo na nepokretno vozilo.

Za razliku od ovih holivudskih nesreća, ova nije imala srećan kraj. Do nesreće je došlo jer se ispred njega nalazilo nekoliko vozila, koja su se takođe kretala punom brzinom, usled čega je Biliju bio zaklonjen vidik. Kada je vozač ispred njega naglo skrenuo kako bi izbegao nepokretno vozilo na stazi, Bili jednostavno nije imao dovoljno vremena da reaguje i došlo je do kontakta u punoj brzini između dva vozila.

Video možete pogledati ovde, ali budite upozoreni.

Trka je bila zaustavljena istog trenutka, a po inicijalnim navodima, vozač nepokretnog vozila je prošao bez težih povreda. Stručnjacima je bilo potrebno dva sata da izvuku Bilija iz olupine, za koju pretpostavljamo da je završila na otkup vozila.

Nije bilo mnogo informacija o njegovom stanju nakon udesa. Njegova porodica je pokrenula kampanju za prikupljanje sredstava za oporavak, a cilj je bio prikupiti oko 330.000 dolara.

Prve zvanične informacije stigle su kroz saopštenje zvaničnika F4 Šampionata. Rečeno je da je Bili u kritičnom, ali stabilnom stanju. I da je pored svih napora, bilo neophodno da mu se amputiraju obe noge. U procesu je bio postavljen u stanje veštačke kome.

U međuvremenu su nakon par dana i svežih informacija, prikupljena sva sredstva za opravak, a čak je i prevaziđen zadat cilj.

Povratak na stazu i naporan rad

Skoro godinu dana kasnije, Bili Monger je ponovo za volanom trkačkog vozila, gotovo identičnog u kojem je doživeo nesreću, i prilagođava se novom načinu upravljanja vozila pri brzinama većim od 200 km/č.

Prema navodima britanskih medija, Bili je blizu postizanja dogovora da učestvuje u šampionatu Formule 3, jednu klasu iznad takmičenja u kojem je prethodno učestvovao. Sproveo je testiranje vozila, a trenutno je u potrazi za još nekoliko sponzora pre nego što osigura svoje mesto u takmičenju.

Međutim, za povratak na stazu nije dovoljno samo pronaći novac. Bili je radio sa zvaničnicima Formule 3 na pronalaženju načina i prilagođavanju vozila kojim može da upravlja bez nogu, na kojem i dalje uvežbava svoj novi stil vožnje.

Bili je izjavio za BBC kako je 12 godina vozio na određen način, a sada je primoran da ponovo uči da vozi na potpuno drugačiji način. Koristi samo jednu veštačku nogu u vozilu, kojom kontroliše kočnice, dok gas kontroliše levom rukom.

Ostatak kontrola donekle funkcioniše na isti način, osim što se komande za promenu brzina nalaze na istoj strani volana, umesto da se nalaze na obe.

menjač vozila

Bili je napomenuo kako obavlja mnogo više test vožnji nego što bi to bio slučaj da nije doživeo nesreću i kako pokušava da izgradi novu mišićnu memoriju za promenjene kontrole. Za uvežbavanje na novom vozilu mu je ostalo još nekoliko meseci, jer Šampionat Formule 3 u Velikoj Britaniji započinje u Apriliu, skoro na datum godišnjice nesreće.

Iz ove priča se najbolje vidi kako izgleda prava strast i na šta je čovek sve spreman kada zaista voli ono što radi. Neka vam ova priča posluži kao inspiracija da možete da postignete mnogo toga, uprkos preprekama koje vas mogu očekivati na tom putu.

Da li će Bili ostetiti strah kada se upale zelena svetla za start trke? Možete biti sigurni da hoće! Ali je njegova spremnost da se vrati na stazu veliki čin hrabrosti i pokazatelj da se trud isplati.

Najveće nesreće na snimanjima holivudskih hitova

Čitajte Luftiku na Google vestima

 

Mateja Panović

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
18 Shares
Share via
Copy link