Koliko puta smo čuli ljude da se žale da izgaraju na poslu, da ne mogu više i da im je muka od svega. Ovo osećanje nije prolazna faza, već ozbiljan problem koji pogađa većinu radno sposobne populacije, pa je od strane Svetske zdravstvene organizacije klasifikovan kao „burnout“ sindrom, odnosno izgaranje na poslu.
Istraživanja pokazuju da oko dve trećine građana Srbije, pati od hronične iscrpljenosti, uzrokovane stresom na radnom mestu, manifestovane kroz negativan odnos prema poslu i iscrpljenost, a kao posledica svega javlja se smanjena efikasnost.
Kompanije koje vode računa o potrebama svojih zaposlenih, problem „burnouta“ shvataju vrlo ozbiljno, svesni da su ljudi najveći i najbolji resurs. „Top Employers Institute“, svetski priznat ekspert u proceni prakse poslovanja kompanija kada su u pitanju ljudski resursi, ove godine je, četvrti put zaredom „Top Employer“ sertifikat dodelilo kompaniji Lidl Srbija.
Lidl najpoželjniji poslodavac
Sertifikuju se kompanije na osnovu ispitivanja procesa i praksi u oblasti upravljanja ljudskim resursima, a koje obuhvata šest ključnih oblasti:
- strategiju sa fokusom na ljude
- radno okruženje
- zapošljavanje
- razvoj zaposlenih
- raznolikost i inkluziju
- zadovoljstvo poslom
– Naš ovogodišnji „Top Employer“ program sertifikacije dokazao je da izazovna vremena iz ljudi i kompanija mogu da izvuku najbolje stvari. Kompanija Lidl Srbija pokazala je izvanrednu praksu u oblasti upravljanja ljudskim resursima, kao i da joj je izuzetno stalo do usavršavanja i dobrobiti svojih zaposlenih. Zato već četvrtu godinu zaredom nosi sertifikat jednog od najpoželjnijih poslodavaca, “Top Employer 2024“. Ovakvi poslodavci čine dobar primer za kompanije širom sveta – izjavio je izvršni direktor „Top Employers Institute“, David Plink.
Kroz „Top Employers Institute“ program sertifikacije, kompanije sebe mogu da profilišu kao poslodavca koji je na dobrom glasu. Danas, institut je sertifikovao više od 2.300 kompanija i organizacija u 121 državi. Ovi sertifikovani poslodavci, pozitivno utiču na živote više od 12 miliona zaposlenih širom sveta.
Tim povodom, izvršna direktorka Direkcije Ljudski resursi i članica uprave u kompaniji Lidl Srbija, Ivana Marković, istakla je da Lidl Srbija posvećuje veliku pažnju osluškivanju i uvažavanju potreba zaposlenih.
– Cilj nam je da stvorimo prijatno okruženje za rad, ali i priliku za rast i razvoj svakog pojedinca, kao i čitavog Lidl tima. Nedavno smo proširili i naš paket benefita za zaposlene, a i u narednom periodu nastavićemo da ulažemo u naš tim svesni toga da su upravo zadovoljne kolege ključ našeg uspeha.
Šta to Lidl Srbija radi drugačije od ostalih?
Kompanija Lidl je u Srbiji za pet godina poslovanja, a zahvaljujući izuzetnoj posvećenosti zaposlenima, na tržištu rada stekla status jednog od najpoželjnijih poslodavca. Sudeći po nedavno najavljenom povećanju plata za zaposlene u prodaji u toku godine i jednokratnoj finansijskoj isplati, ovaj trend popularnosti će se nastaviti i u 2024.
U decembru, a kao priprema za prazničnu sezonu, svi zaposleni u kompaniji su tradicionalno dobili jednokratnu isplatu sredstava na kartice za zaposlene, koje se koriste za kupovinu u Lidl prodavnicama.
Međutim, redovna i dobra plata, često nije dovoljan razlog da zaposleni budu zadovoljni. Neretko imamo priliku da čujemo da ljudi napuštaju izvanredno plaćene poslove, jer nisu srećni na poslu.
Svesni značaja balansa između poslovnog i privatnog života u Lidl Srbija imaju i Program podrške zaposlenima koji predstavlja mogućnost za sve zaposlene da dobiju besplatne konsultacije iz domena psihološke, finansijske i pravne pomoći.
Program podrške zaposlenima (EAP – Employee Assistance Program) pruža poverljivu podršku putem savetovanja, resursa za postizanje ravnoteže između poslovnih i ličnih obaveza, pravnih i finansijskih konsultacija, kao i podršku za očuvanje mentalnog zdravlja.
U Lidl Srbija imaju široku paletu i drugih atraktivnih benefita. Neki od njih su privatno zdravstveno osiguranje pod jednakim uslovima za sve zaposlene, rad od kuće za radna mesta na kojima je to moguće i kontinuirano usavršavanje unutar zemlje, kao i u inostranstvu.
Takođe, broj dana godišnjeg odmora sa dosadašnjih 22, povećan je na čak 24 dana godišnje, uz mogućnost ostvarivanja dodatnog dana na svake tri godine radnog odnosa, do maksimalnih 28 dana.
– Izuzetno mi je drago što i u novoj poslovnoj godini donosimo lepe vesti i proširujemo paletu benefita za naš Lidl tim. Svih 3.500 koleginica i kolega prodavaca, menadžera, logističara i drugih struka i specijalnosti jednako doprinosi snazi naše kompanije, a ceo paket benefita koji smo za njih pripremili rezultat je pažljivog osluškivanja potreba zaposlenih, sa željom da svakoga dana individualno, ali i kao tim napredujemo – kaže Ivana Marković.
Dodaj komentar