Srbija Vesti

Lidl izvezao proizvode u vrednosti 10 miliona €, srpski sir, tost hleb i paštete u 6 zemalja

Lidl Novi Sad Novo Naselje
Foto: Luftika

Koristeći snagu svoje maloprodajne mreže u Evropi, Lidl Srbija je izvezla domaćih proizvoda u vrednosti od 10 miliona evra, čime je podstakla privredu i direktno doprinela BDP-u Srbije.

U isto vreme, Lidl je značajno uvećao i udeo domaćih artikala u asortimanu svojih prodavnica u Srbiji. Srpski proizvodi u vidu Lidl brendova našli su se na policama Bugarske, Rumunije, Hrvatske, Slovenije, Poljske i Slovačke.

„Sirovinu, poput pšenice ili šećera, je lako izvesti, jer je velika potražnja za njima. Međutim, naš cilj je da iskoristimo snagu naše maloprodajne mreže i izvezemo finalni proizvod, čija je vrednost veća jer uključuje rad više povezanih industrija u Srbiji. Na taj način se doprinosi srpskom BDP-u“, istakao je Nikola Balaban, izvršni direktor nabavke kompanije Lidl Srbija.

Balaban dodaje da je srpska hrana sve traženija van granica naše zemlje, ali samo pod uslovom ako je iznad prosečnog i konstantnog kvaliteta, od prve do poslednje palete.

Izvoz proizvoda, i to somuna, adriatikos sira, zamrznutih kroasana, žu – žu peciva, kokošije i ćureće  paštete i tost hleba, u vrednosti od 10 miliona evra postignut je zahvaljujući partnerskim odnosima Lidla i domaćih dobavljača.

Naime, Lidlovi partneri imaju osiguran plasman robe i mogu da planiraju proizvodnju, što im otvara prostor za investicije u pogledu kapaciteta i standarda, važnih za dostizanje evropskih standarda kvaliteta.

„Pravi primer za to je proizvodnja somuna. Kako i uvek, želimo da gradimo dugoročne partnerske odnose, pa od našeg dobavljača koji ima pogone u Subotici, Nišu i Novom Sadu, izvozimo somun u Bugarsku, Rumuniju, Poljsku, a uskoro i u Nemačku, Italiju, Španiju i to u vrednosti od pet miliona evra”, naveo je Balaban.

Takođe, Lidl Srbija je za gotovo 100 srpskih proizvođača obezbedila dobijanje IFS sertifikata, koji je važan preduslov za izvoz u Evropu, kao kroz mrežu ovog maloprodajnog lanca, tako i šire.

Pored toga što ih izvozi, i na policama ovog diskontnog lanca u Srbiji nalazi sve veći broj proizvoda domaćeg porekla.

Lidl je prošle godine uveo novi brend svojih proizvoda pod nazivom „S ljubavlju, domaće“. U pitanju je oko 80 proizvoda isključivo domaćih dobavljača, a pored srpskog porekla odlikuje ih i odličan kvalitet. Od mleka i mlečnih proizvoda, preko suhomesnatih proizvoda, pa do domaćih kolača – ovi proizvodi su lako prepoznatljivi po svom dizajnu.

Kompanija Lidl, kao deo nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), predstavlja jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Nemačkoj i Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta, sa oko 11.550 prodavnica, kao i više od 200 logističkih centara i skladišta u 30 zemalja sveta.

Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 65 prodavnica u 37 gradova širom zemlje. Imaju dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponude jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta.

Na osnovu sertifikovanja od strane Top Employers Institute za najboljeg poslodavca, Lidl je nosilac sertifikata „Top Employer Serbia“ i „Top Employer Europe” za 2021. i 2022. godinu.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Lidl zamrzava cene za 50 osnovnih namirnica, kod njih nema prazničnog poskupljenja

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
134 Shares
134 Shares
Share via
Copy link