Magazin

Informacije stižu brzo, previše ih je, a deca se zagušuju nebitnim sadržajima

Sve veći deo stručne pedagoške javnosti smatra da je podsticanje kreativnosti zalog za budućnost, ali da razvoj modernih tehnologija upravo koči kreativnost. Informacija je previše, jako brzo stižu nove i ne umemo da ih iskoristimo na adekvatan način. Po toj teoriji, deca se zagušuju nebitnim informacijama i to ne samo kroz formalno obrazovanje.

Put do kreativnog bića polazi od igre a osnovna igra nastaje u pokretu, hodanju, trčanju, skakanju. Igrajući se dete upoznaje svet. U igri se dete priprema za život. I to je najvažniji posao deteta.

“To je nekada bilo normalno, dete trči od jutra do mraka preko kamena, preko potoka, preko grane, procenjuje dužinu skoka, kako to mora da uradi. Pri tome drži ravnotežu, stalno mu ceo mozak radi, mora da razmišlja – e, tu je prava igra, tako se mozak razvija”, objašnjava Ranko Rajović, autor programa “NTC sistem učenja”.

Što više igre u prirodi, ali i u vrtiću i školi. Uz fizičko, muzičko i likovno najvažniji su predmeti do 12 godine. Stvoriti podsticajno i bogato okruženje i različite mogućnosti za igru, osnovni je zadatak.

“Da se igra samo – sa odraslima, da se igra sa svojim vršnjacima, da se igra različitim stvarima, igračkama koje su savršene, ali isto tako nečim što je stvaranje i igračaka i igre”, kaže Ljubica Beljanski Ristić, rukovodilac programa “Školigrica”, a prenosi Zelena učionica.

Rastko Ćirić odrastao je između crtaćih stolova svojih roditelja. Očev sat nacrtao je kada je imao dve i po godine. Ovo je samo jedan od mnogih crteža sa izložbe u Dečjem kulturnom centru a koji su mu pomogli da rekonstruiše svoj život i otkrije mnogo toga o sebi.

“Našao sam neke crteže budućih Ala i Bauka, recimo koje sam mnogo kasnije ilustrovao i crtao, tako da neki motivi neminovno potiču iz detinjstva”, rekao je likovni umetnik i pedagog Rastko Ćirić.

Moć crtanja je velika, potvrđuje Uroš Petrović i kaže da mu ta klica iz detinjstva olakšava pamćenje i pomaže u stvaranju Zagonetnih priča i pitanja dok kombinuje slike i reči. Tako decu uči da razmišljanju.

“Kad pogledam svoj život, kad se vratim unazad vidim u stvari da mi je najvažniji period bio kada sam otkrivao tajne, kada sam bio razigran, kada sam bio nemiran, kada sam bio radoznao”, kaže Uroš Petrović, pisac i koautor programa “NTC sistem učenja”.

Poruka roditeljima je: Ako želite kreativan svet dopustite deci da se igraju, podržite njihove zamisli, dozvolite im da se izraze i maštaju. Jer velike stvari počinju na vreme, u detinjstvu.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Osnovna škola postavila automate sa kafom, energetskim pićima i bananicom od 50 dinara

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
23.3K Shares
23.3K Shares
Share via
Copy link