Beograd Magazin

Otvoren prvi korejski supermarket u Beogradu, masovna otimačina za jedan proizvod

korejski-market
Foto: Facebook/K FOOD in Belgrade

U poslednjih nekoliko godina korejska kultura postaje sve popularnija zahvaljujući k-pop muzici i bogatoj kinematografiji. Taj talas nije zaobišao ni Srbiju pa je tako u Bulevaru kralja Aleksandra u Beogradu otvoren i prvi korejski supermarket.

– Živeo sam u Slovačkoj pre nego što sam došao ovde i tražio sam mesto gde mogu da otpočnem svoj biznis. Izabrao sam Beograd jer ima dosta potencijala – u ovom gradu živi mnogo ljudi i postoji velika baza ljubitelja korejske kulture. Želja mi je da upoznam Srbe sa korejskom hranom – objašnjava vlasnik, Jasung Ku za Novu.

Korejski market ima deset radnika koji su iz Srbije i jednog iz Koreje, a u ponudi je raznovrsna hrana poznatih korejskih brendova.

U to spadaju rezanci, nudle, razni praškasti sosevi za spremanje njihovih tradicionalnih jela a tu je i standardni soja sos.

Menadžerka marketa Vanja Vidrić je objasnila zbog čega je Srbima primamljiva korejska kultura. „Korejci su zapravo dosta slični nama iako to možda ne deluje tako. Druželjubivi su kao i mi i imaju sjajan smisao za humor. Vole jako ljutu hranu, kao što mi jedemo ljute papričice i ren tako i oni obožavaju ljuto.“

Najviše gužve je bilo kod police gde stoji alkohol, na kojoj se najviše isticao sodžu, koji košta nešto manje od 1.000 dinara.

– Sodžu je jako popularno piće koje Korejci koriste kada izađu napolje, kada jedu… Pije se u šotovima, a može se mešati i sa pivom – kaže Vanja.

Pored ovog pića u ponudi je i vino od pirinča, koje kako kažu, sjajno ide uz korejsku hranu. Čini se da su cene malo „jače“ ali menadžerka kaže zbog čega je to tako.

– Uvoz je, roba dolazi preko raznih granica. Cene su sasvim pristojne za carine koje prelazimo i akcize koje plaćamo. Ovo je najniža cena koja može da bude – tvrdi ona.

Jedno pakovanje nudli je recimo 300 dinara a slani štapići preliveni čokoladom 250.

– Kozmetika nije u planu, jer je ovaj lanac napravljen po ugledu na tradicionalne korejske supermarkete. Zbog toga u našem marketu postoji mogućnost da se spremi hrana – imamo vruću vodu koja se pomeša sa instant nudlama, tako da može da se sedne i da se jede. Takođe imamo i štapiće. Na taj način može da se oseti autentično korejsko iskustvo koje je jedino na ovim prostorima – zaključuje ona.

Za stolovima su uglavnom bile ekipice mladih ljudi koje su vidno oduševljene čitavim konceptom.

– Slušamo k-pop, idemo na k-pop žurke, učimo korejski na fakultetu. Super je što može ovde da se jede, jer nas to dosta asocira na Koreju – kaže Maša koja je došla sa društvom.

Pojedine komšinice su takođe odlučile da svrate u želji da isprobaju nešto novo. Jedna od njih je i Katarina:

– Moja saradnica je zaljubljena u južnokorejsku kulturu, otkrila ju je kroz serije, shvatila je da neguju neke vrednosti koje su zapostavljene, da je produkcija bolja nego u Holivudu. Ona mi je stalno pričala o tome i pošto živim tu blizu odlučila sam da svratim. Ja volim da vidim nešto novo tako da ću probati neko jelo iz ponude.

Vlasnik tvrdi da mu ovde jako dopada a kako se čini, njegov market je već postao omiljen mnogima.

– Dopada mi se Beograd, sviđa mi se hrana ali najviše volim ljude. Ljudi su ovde tako druželjubivi, kad odem negde i uđem sa nekim u priču oni me od starta doživljavaju kao prijatelja.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Veliki trgovački lanac nakon 6 godina neprimetno napustio Novi Sad

Luftika

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
131 Shares
131 Shares
Share via
Copy link