Magazin

Komšija koji je prijavio pijanistu: Zamislite život uz neprestano ponavljanje nota na polukoncertnom klaviru

“Od 2005. godine, kada smo se svi uselili u Univerzitetsko naselje, moja porodica sluša vežbanje klavira iz komšijinog stana. Dva profesora klavira i pomenuti pijanista koji je tada bio mali su višečasovno vežbali svakog dana. Punih 11 godina nismo reagovali u cilju održavanja dobrih komšijskih odnosa. Problem je nastao kada je sviranje postalo višestruko intenzivnije i kada su počeli da sviraju polukoncertni klavir“.

Ovim rečima komšija koji je prijavio pijanistu Vladimira Aćimovića (18) iz Niša zbog sviranja klavira u svom stanu opisuje genezu problema koji je, nakon Prekršajnog suda, dospeo i na novinske stupce budući da je protiv mladog muzičara pokretnut postupak za narušavanje javnog reda i mira. On ističe da je taj polukoncertni klavir namenjen za sviranje u dvoranama bez ozvučenja jer je zvuk koji on proizvodi veoma jak i prodoran, piše Blic.

– Zamislite samo kako izgleda živeti uz svakodnevno uvežbavanje kompozicija i neprestano ponavljanje nota na polukoncertnom klaviru. Problem smo hteli da rešimo na miran način. Nudili smo finansijsku pomoć komšiji da izoluje prostoriju u kojoj svira i da na taj tačin rešimo problem. Takođe, u zgradi postoje prazne, sređene zajedničke prostorije s prozorom i centralnim grejanjem. Međutim, komšija je sve to odbio. Štaviše, on nije ni zatražio protor za vežbanje od Skupštine grada, Simfonijskog , Fakulteta umetnosti, Muzičke škole… Za njega je jedino moguće rešenje sviranje polukoncertnog klavira u stanu jer mu je verovatno tako najudobnije. To što zbog toga naša četvoročlana porodica sa dva učenika osnovne škole ne može da vodi normalan život, njega uopšte ne zanima jer smatra da je njegov talenat iznad svega i najbitniji – navodi ovaj komšija koji je zahtevao da ostane anoniman.

On navodi da mu je drago da je Vladimir talentovan i da razvija svoj talenat, ali ne na račun njihovog života i mira u sopstvenom stanu.

– Tačno je da su komšije potpisale neku saglasnost, ali u momentu potpisivanja niko od njih nije znao našu stranu priče jer se mi po hodnicima nismo žalili. Neke od komšija su mu najavile povlačenje potpisa, ali imajte u vidu da do ostalih zvuk ne dopire tom jačinom jer u stanu ispod njih ne stanuje niko a stanovi su veliki (četiri stana po spratu na četiri različita ugla zgrade). Uostalom, ta saglasnost nema nikakvu zakonsku važnost jer vežbanje smeta nama koji smo vlasnici nepokretnosti a čijie korišćenje je ometeno. Kako bi bilo, recimo, komšiji da moja deca krenu da igraju odborku ili da voze rolere u stanu? Ovakvo medijsko eksponiranje u trenutku trajanja prekršajnog postupka ima za cilj da izvrši pritisak na pravosudne organe, a da mi u očima javnosti budemo prikazani kao bahati pojedinci koji nemaju razumevanje za umetnost i talenat, navodi komšija.

Polukoncertni klavir proizvodi zvuk i do 95 dB

Advokat komšije Zoran Mitić kaže da se vrši zamena teza je se u medijima postupak koji se vodi protiv Aćimovića opisuje kao napad na klasičnu muziku i umetnost, što nije tačno.

– Odlukom o kućnom redu u Stambenim zgradama u Nišu koja je na snazi od 6. jula 2017. godine, korišćenje muzičkih aparata, TV prijemnika, ali i sviranje i pevanje u posebnim delovima zgrade dozvoljeno samo do sobne jačine zvuka. Na internetu se mogu naći podaci da polukoncertni klavir proizvodi jačinu zvuka od 70 decibela. Kada svira takozvani fortisimo, klavir proizvodi jačinu zvuka od 95 decibela. Dozvoljena sobna jačina zvuka je 35 decibela. Očigledno je da se radi o totalnoj zameni teza. Ovde nije u pitanju nikakav napad na muzičku umetnost, već samo želja da moji klijenti svoju nepokretnost koriste na način kako je to predviđeno zakonom. Oni nikog drugog ne ometaju u korišćenju nepokretnosti, pa to traže i od Vladimira – objašnjava advokat Mitić.

Prema njegovim rečima, vežbanje klavira na polukoncertnom klaviru nije za stambeni objekat a „ni u jednoj državi ni u jednom gradu na svetu to ne bi moglo da prođe nekažnjeno, odnosno pokretanjem ovakvog postupka“.

Vežbanje nije izvođenje dela

Advokat Mitić ukazuje i na to da vežbanje ne podrazumeva izvođenje muzičkih dela, već je to vežbanje da bi se muzička dela izvela.

– To podrazumeva uporno ponavljanje jednog te istog dela tog muzičkog dela da bi se uvežbao. A onda možete da zamislite kako to izgleda imajući u vidu i činjenicu da su moji klijenti izloženi dva, tri puta jačem zvuku od onog koji je dozvoljen. Sve je lepo što je on vrstan pijanista, što je mlad, što je uspešan, ali to mu ne daje za pravo da onemogućava moje klijente u korišćenju nepokretnosti – kaže Mitić.

Čitajte Luftiku na Google vestima

Bezbroj je načina da komšijama saopštite neprijatne vesti, ali Markov najbolje pali

Tamara Obradović

Običan konzument društvenih mreža, američke literature i pomfrita.

komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
794 Shares
794 Shares
Share via
Copy link