Magazin

Električni „Galeb“ stiže na evropsko tržište 2025. godine, u Kini košta ispod 10.000 € (VIDEO)

kineski električni automobil seagull evropsko tržište
Foto: Screenshot/YouTube/Driving.ca

Tržište električnih automobila je u velikoj ekspanziji, a vodeću ulogu drže Tesla i kineski proizvođaći, dok Evropa zaostaje po tom pitanju.

Tako će  kineski BYD sledeće godine lansirati svoj električni model „Galeb“ (Seagull) na evropska tržišta, prenosi Forbs.

Prodavaće se po ceni koju evropski proizvođači još ne mogu da ponude.

Evropska automobilska industrija nalazi se pred novim izazovom, jer sledeće godine kineski električni automobil dolazi na tržište po znatno nižoj ceni od domaćih rivala.

U Kini košta manje od 10.000 evra

Kineski proizvođač električnih vozila BYD, koji je prošle godine nakratko pretekao Teslu i postao najveći na svetu, počeće da prodaje 2025. godine manji model „Galeb“ u Evropi.

Iako automobil ima neke vrhunske karakteristike, kao što je rotirajući ekran osetljiv na dodir, ili bežično punjenje telefona, u Kini se prodaje za manje od 10.000 evra, prenosi Blumberg.

Posle carina i promena koje će biti neophodne da bi se ispunili evropski standardi, čelnici BYD-a procenjuju da će evropska cena vozila biti oko 20.000 evra, piše Index.

Ovo je i dalje nekoliko hiljada evra manje od najjeftinijih električnih modela evropskih proizvođača, kao što su Folksvagen, Stelantis i Reno.

Evropska unija je prošle godine pokrenula istragu o kineskoj industriji električnih vozila.

U okviru istrage, Evropska komisija proverava da li značajne državne subvencije za ovu industriju u Kini predstavljaju kršenje evropskih pravila konkurencije.

Ekspanzija kineske kompanije na evropsko tržište

„Galeb“neće biti jedini BYD-ov automobil koji dolazi u Evropu.

Pored jeftinijeg i manjeg gradskog modela, kompanija će predstaviti i električno vozilo premijum klase, koje će se prodavati za 25 hiljada evra, rekao je na ovomesečnom događaju Majkl Šu, generalni direktor BYD-a za Evropu.

Istovremeno, BID će biti prvi kineski proizvođač električnih vozila sa proizvodnjom na evropskom tlu. On je u septembru prošle godine najavio izgradnju fabrike u Mađarskoj, koja će postati evropski centar za proizvodnju baterija i električnih vozila.

Nedavno je Šu najavio da planiraju da izgrade još jednu fabriku na evropskom tlu 2025. godine, piše Rojters.

Kako će Evropa reagovati

Evropski proizvođači različito reaguju na dominaciju američkih Teslinih i kineskih dobavljača.

Reno i Stelantis traže partnerstva za smanjenje troškova proizvodnje za manji električni model.

Reno još uvek traži partnera, a Stelantis će u septembru početi da prodaje model, koji je razvio u saradnji sa kineskom kompanijom Zhejiang Leapmotor Technologies.

Dok je američki predsednik Džo Bajden skoro udvostručio carine na kineska električna vozila, zatvarajući vrata za taj uvoz, carine u Evropi su složenije.

Proizvođači automobila u regionu više zavise od kineskog tržišta nego njihove američki kolege, što ih čini ranjivim.

Peking je to istakao u sredu, kada je nagovestio da bi mogao da uvede carine od čak 25 odsto, na uvezene automobile sa velikim motorima.

Takav potez bi posebno naštetio nemačkim proizvođačima premijum automobila Mercedes-Benz-u i BMW-u.

Važno tržište

BYD je osnovan 1995. godine. Počeo je kao proizvođač baterija, a proširio se na automobile 2003. godine.

Pre tri godine počeo je da prodaje putničke automobile u Evropi i impresionirao na sajmovima automobila u Parizu i Minhenu, piše Blumberg.

Evropa je inače najvažnije izvozno tržište za kineske proizvođače.

Kina je prošle godine, do kraja novembra, u Evropu izvezla oko 600.000 vozila.

Proizvođač automobila je sebi postavio cilj da do kraja decenije osvoji evropsko tržište.

– Uvereni smo da bismo mogli da budemo na vodećoj poziciji do 2030. godine – rekao je Šu.

Izvor: Index

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link