Grad Vuhan postao je poznat širom sveta zbog koronavirusa, ali ovu negativnu slavu gradski čelnici pokušavaju da ublaže i izbrišu novim inovativnim rešenjima po kojima je Kina prepoznatljiva u modernom vremenu.
Naročito su interesantni njihovi inženjerski poduhvati koji se tiču železnice.
Prva kineska komercijalna linija na kojoj saobraća viseći jednošinski automatski voz, otvorena je krajem septembra u Vuhanu, glavnom gradu centralne provincije Hubej.
Prva, operativna faza projekta pokriva ukupnu udaljenost od 10,5 kilometara sa šest stanica, saopštila je kompanija Optiks velej trafik, operator linije, a prenosi agencija Beta.
Kako piše Sinhua, viseća jednošinska linija radi 12 sati svakog dana, s polascima svakih 10 minuta.
Maksimalna radna brzina jednošinskog voza je 60 kilometara na sat. Ceo proces rada, uključujući startovanje, ulazak u stanice, otvaranje i zatvaranje vrata, potpuno je automatizovan i ne zahteva intervenciju osoblja.
Jedan od zaposlenih u toj kompaniji, Sie Hongdžen rekao je da je jedinstveni dizajn s vozom ispod grede na kojoj je šina pametno operativno rešenje.
U poređenju sa tradicionalnim železnicama ili dvokolosečnim podzemnim železnicama, jednošinski vozovi nude vožnju bez prekidanja i efikasno eliminišu smetnje drugog saobraćaja i pešaka.
Jednošinski voz, nazvan „Foton Optičke doline“, izgleda kao da visi naopačke jer je pruga iznad njega. Putnici mogu uživati u gradu iz potpuno drugačije perspektive kroz stakleni pod.
Od puštanja u probni rad u maju, jednošinski voz je privukao turiste iz cele Kine.
Dodaj komentar