Magazin

Kampanja “Krokodili dolaze” protiv agresivnog reklamiranja kockanja, učestvuju umetnici iz celog regiona (VIDEO)

krokodili dolaze
Foto: Printscreen

Kampanja “Krokodili dolaze” usmerena je na borbu protiv agresivnog reklamiranja kockanja i klađenja, a počela je danas premijernim puštanjem spota u kom učestvuju stvaraoci iz čitavog regiona.

Projekat je podrška onima koji se bore sa ovom vrstom zavisnosti, šaljući im poruku da izlaz postoji. Prva kampanja ove vrste ujedno je i prvi društveno odgovoran projekat, koji je okupio muzičare iz svih zemalja nekadašnje Jugoslavije, od YU Rock Misije 1985. godine i koji podrazumeva dobrovoljno i volontersko uključivanje.

U kampanji učestvuju neka od najvećih muzičkih imena sa teritorije bivše Jugoslavije: Srđan Gojković Gile (Električni orgazam), Zoran Kostić Cane (Partibrejkers), Atheist Rap, Vlatko Stefanovski, Zoran Predin, Gibonni, Rambo Amadeus, Darko Rundek, Mile Kekin, Dubioza kolektiv, Kanda Kodža i Nebojša, Dejan Cukić, Letu Štuke, Milan Mumin, TBF, Detour, Zoster, Zoe Kida, Zoran Maddox, Aleksandar Janić Jana.

Kampanja ima za cilj da uputi molbu javnim ličnostima i svima koji su uključeni u proizvodnju takvih poruka, da ne koriste svoj uticaj za promociju industrije koja stvara zavisnost. Indirektno, poruka je namenjena svima. Idejni tvorac kampanje “Krokodili dolaze” je Aleksandar Janić Jana, nekadašnji DJ i muzičar, koji već više od 15 godina radi na prevenciji i lečenju bolesti zavisnosti u Novom Sadu.

“Pre malo više od četiri godine, pojavili su se prvi otac i majka tražeći pomoć za sina koji je zbog zavisnosti od klađenja finansijski uništio svoju porodicu. Posle i emotivno. Sve češće su se javljale takve porodice. Primetio sam da je brzina propadanja jedne familije koja ima člana – zavisnika od klađenja, nekoliko puta brža nego kod svih ostalih vrsta zavisnosti. Krenule su sve tužnije priče. Nisam mogao da ćutim. Početkom ove godine, kladionice su iznele predviđanja o porastu prihoda za 2025. što nas nije moglo ostaviti ravnodušnim”, rekao je Aleksandar Janić Jana, dodajući da je pesmu Električnog orgazma “Krokodili dolaze” izabrao jer nosi upozorenje u tekstu, a u muzici nivo ozbiljnosti.

“U projekat sam se uključio posle razgovora sa Janom, koji mi je ispričao neke od slučajeva mladih ljudi koji su upropastili svoje živote, kao i živote svojih porodica. A i pre toga mi je bilo mučno da gledam kojom brzinom se razmnožavaju te kladionice, po gradovima Srbije. No, idemo redom, za sad apelujemo na javne ličnosti da ne učestvuju u reklamiranju kockarnica”, rekao je Srđan Gojković Gile.

Realizacija ideje započeta je sa članovima novosadskog benda Atheist Rap.

“Sa Janom se poznajemo iz tinejdžerskih dana i znamo za njegov rad i razloge zašto je sa takvim žarom postao borac za prevenciju bolesti zavisnosti. Izložio nam je činjenice o tom obliku zavisnosti i tako se rodila ideja o muzičkoj podršci projektu, koji je on započeo. Bili smo voljni da postavimo temelj tome, povezali smo ga sa nekim od umetnika iz regiona, za koje smo mislili da su bitni za širenje ove priče, koja pogađa sve u okolini. Taj broj se lančanom reakcijom uvećao i obuhvatio sve zemlje bivše Jugoslavije. Ljudi su počeli sami da se javljaju nudeći svoje učešće i doprinos akciji. Svi mi se nadamo da će ovaj apel i skretanje pažnje na ovaj, do sada nevidljivi problem, uroditi plodom”, rekao je Vladimir Radusinović Radule, dodajući da je broj umetnika čak i daleko prevazišao okvire jedne pesme, tako da se dosta njih nije našlo na samom snimku, ali su zdušno stali iza projekta i učestvuju u promociji istog.

Izvor: 021.rs

Država puni budžet od maloletnih zavisnika od klađenja, pare za užinu završe na tiketu

Ekipa Luftike

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

Share via
Copy link