Da li ste znali da prosečna osoba godišnje provede više od 2000 sati u kancelariji?
Prostor u kojem se provodi toliko vremena mora da bude uređen tako da zadovoljava potrebe zaposlenih, ali i da odiše udobnošću i kreativnošću.
Bez obzira na to da li se radi o velikoj kancelariji koja okuplja stotine zaposlenih ili o malom radnom kutku za jednu ili dve osobe – uređenju tog prostora treba posvetiti posebnu pažnju.
Tri ključne stavke u uređenju kancelarije
Uređenje kancelarije se do određene mere razlikuje od uređenja životnog prostora. Veoma je važno da se sav raspoloživ prostor koristi efikasno, dok praktičnost mora biti prioritet. Sa druge strane, kancelarija ne sme da izgleda kao skladište, jer to može ubiti svaku motivaciju.
Evo na šta bi trebalo obratiti posebnu pažnju!
Raspored i organizacija prostora
Kada se uređuje kancelarija, važno je mudro i strateški organizovati prostor. Ako postoji više timova, raspored ne sme da ometa tok rada i mora da omogući nesmetanu komunikaciju. Ako članovi tima koji blisko sarađuju moraju da se dovikuju ili da hodaju kroz ceo prostor svakih nekoliko minuta – komunikacija će patiti.
Raspodela prostora među timovima i/ili zaposlenima
Treba unapred proceniti koliko prostora je potrebno svakom timu za neometan rad. U obzir treba uzeti prirodu posla i broj članova tima. Neophodno je obezbediti dovoljno mesta za stolove i stolice, ali i ostaviti prostor za budući rast. Takođe je važno odvojiti prostor za odlaganje kancelarijskog materijala, kako bi radni prostor ostao funkcionalan.
Odvojeni prostor za skladištenje
Kao što je već pomenuto, važno je jasno odvojiti skladišni prostor od radnog. Bez obzira na veličinu kancelarije, ovakva organizacija mora biti prioritet. Neuredan prostor negativno utiče na motivaciju zaposlenih.
Ideje za uređenje kancelarije koje podstiču motivaciju i produktivnost
Pored efikasnosti, estetika igra važnu ulogu u uređenju kancelarije. Kreativan dizajn može učiniti da se zaposleni osećaju opušteno, smireno i motivisano. Iako je reč o poslovnom prostoru, ne treba dopustiti da postane hladan i bezličan. Evo kako urediti prostor koji podstiče maksimalnu motivaciju.
Zidna dekoracija
Zaposleni provode trećinu života na poslu – taj prostor nikada ne bi smeo biti hladan i bezlično siv. Zidove treba ukrasiti slikama, policama za knjige, biljkama, ličnim fotografijama. Zaposleni bi trebalo da imaju mogućnost da unesu lični pečat. Naravno, treba izbegavati zagušenje prostora detaljima, ali čak i samo jedna slika ili biljka mogu potpuno promeniti atmosferu.
Izbor boja
Paleta boja zavisi od cilja koji želite da postignete. Ako želite da prostor izgleda svetlo i čisto – bela je pravi izbor. Toplije boje, poput žute i narandžaste, podstiču kreativnost i produktivnost, pa su dobre za timski rad. Hladnije boje, poput plave i zelene, donose mir i osećaj stabilnosti.
Odgovarajuće osvetljenje
Osvetljenje ima veliki uticaj na produktivnost. Ne želimo da zaposleni budu pospani, ali ni da ih zaslepljuju reflektori. Idealno bi bilo obezbediti što više prirodnog svetla. Tokom zime, kada sunce zalazi rano, veštačko osvetljenje mora biti što sličnije prirodnom – LED rasveta je odličan izbor.
Udoban i funkcionalan nameštaj
Na nameštaju ne treba štedeti. Stolice moraju da budu udobne i da pružaju potporu leđima. Idealno je da budu podesive, kako bi više zaposlenih moglo da ih koristi u različitim situacijama. Iako je to veća investicija, kvalitetan kancelarijski nameštaj se na duže staze isplati.
Uređen prostor bez obzira na veličinu
Kada je prostor manji, mnogi odustaju od uređenja i pokušavaju da u njega naguraju što više stvari. Tako se radno mesto pretvara u skladište, a zaposleni se osećaju kao da rade u tamnici bez svetla i svežeg vazduha.
Pravo rešenje može biti najam kontejnera, kako bi se brzo i jednostavno došlo do mobilnog kancelarijskog prostora. Takvi kontejneri mogu poslužiti kao privremeno rešenje ili kao projektna kancelarija. Moderni kancelarijski kontejneri su izolovani, klimatizovani i praktični. Bez čekanja dobijate prostor za rad na željenoj lokaciji, a uz kancelariju često možete unajmiti i dodatnu opremu.
Na vama je da prostoru date lični pečat i stvorite idealno radno okruženje – gde god da se nalazite.
Dodaj komentar