Kupaći kostimi iza kojih stoje sestre Jovana i Jana Šolaja pravi su hit ovog leta. Modne kreatorke iz Novog Sada izgradile su brened ”Sholayaclothing” koji je postao omiljen kako među Novosađankama, tako i među devojkama iz regiona koje zahvaljujući društvenim mrežama prate rad sestara Šolaja željno iščekujući nove modele. Sezona kupaćih kostima je pred nama, a kupaći kostimi Jovane i Jane Šolaja će se ovog leta definitivno nositi na plažama.
Jana Šolaja kaže za Dnevnik da su počeli pre devet godina, kada su “izbacili” prvu kolekciju kupaćih, ali još u srednjoj školi se javila ljubav prema stvarima, jer su prepravljale svoju garderobu. Zatim su počele da šiju kupaće za sebe i bliže drugarice, jer je ponuda u gradu bila slaba i nije bilo velikog izbora.
-Tada su ljudi počeli da se interesuju sve više i tako je sve krenulo. Danas pravimo sve- haljine, majice, pa i venčanice, ali koje su ipak više nalik haljinama, nego venčanicama- kaže Jana za “Dnevnik” i dodaje da svake sezone imaju kolekcije u različitim veličinama koje se prave po merama mušterija, ali da su njihove stvari ipak unikati, jer se ne prave u velikim količinama.
Šolaja kupaći su do danas obišli sve kontinente, osim Antarktika, kaže kroz smeh naša sagovornica, nosile su ih devojke u Južnu i Severnu Ameriku, Afriku u Zanzibar, Španiju, Australiju…
Pošto živimo u eri društvenih mreža i važi pravilo “ako nema slike, kao da nije ni bilo”, stiče se utisak da su kupaći kostimi dve sestre postali toliko popularni, da se kupuju i zbog slike na Instagramu.
-Šou rum nam je otvoren do 19 časova, a vikendom radimo na zakazivanje ukoliko nam se jave mušterije, ali nama 70, 80 odsto prodaje ide preko društvenih mreža kada nam devojke pošalju svoje mere, a mi im pošaljemo kupaći na adresu- kaže Jana i dodaje da se kupaći ipak najviše prodaju, čak i zimi.
Nova kolekcija kupaćih ima tek 15 modela, ali se stalno dodaju novi materijali da li njihovom idejom ili željom kupaca.
Osim kupaćih koji su najprodavaniji proizvod brenda Šolaja, iza kog stoje setre Jana i Jovana, su i klasična puder roze haljina sa crnim tufnama, sečena u struku i dole na falte, što mnogi smatraju njihovim vizuelnim identitetom.
-To nam je prva haljina koju smo sašile, koja je i dalje jako tražena, danas u drugim bojama. Traže nam dosta i štampane haljine od tila sa zvezdama, ali ta prva haljina nosi naš lični pečat, dok je kupaći koji se već dugo prodaje u raznim varijantama ipak standardni bikini sa linijama iznad gornjeg dela- kaže Jana Šolaja.
Što se tiče ostale garderobe, sestre Šolaja ne prave klasične venčanice, već haljine koje devojke nose na venčanjima sa željom da izgledaju drugačije. Neke od ovih haljina se šiju po dva meseca, jer se na svaku ručno šiju kristali i cirkoni.
-To su haljine u kojima mlada treba da se oseća lepo, poželjno, ali pre svega udobno i sve je osmišljeno tako da to bude lako za nošenje, što se može reći za svu našu garderobu- kaže Jana i dodaje da bi ih nazvala dizajnerima, ali i zanatlijama.
Ona dodaje da svaki dizajner ima svoj stil, pa tako i one, ali njihove stvari nisu masovna proizvodnja, već su drugačije, rade se po merama mušterija. Pojava mnogobrojnih modnih dizajnera sestrama Šolaja danas ne predstavlja konkurenciju, jer su one napornim radom i trudom izgradile ime i brend, ali Jana kaže da joj je žao što neke devojke kupe takve stvari, razočaraju se, pa kasnije imaju problem da kupe i od njih.
-Naše zanimanje je danas popularno, ali ako želiš da postaneš modni dizajner, moraš da znaš svaki korak do krajnjeg proizvoda, kakav je materijal, kako se ponaša u određenim uslovima, kako se šije, da li može dodatno da se obrađuje i slično- ističe Jana i kaže da su svoj posao gradile polako, korak po korak i kako se ukazivala potreba za proširenjem posla, to su i činile.
Zanimalo nas je koliko je teško raditi sa ženskom populacijom, mada je svaki posao sa ljudima iscrpljujuć, ali kod žena je najvažnije da poznaju sebe, odnosno šta im stoji, a šta ne.
-Žene izaberu neki model ili boju koja im ne stoji, i onda na kraju ispadne problem, jer nisu dobile zamišljeno, a najvažnije je da je mušterija zadovoljna, pa samim tim i mi. Najteži je rad sa ljudima, jer mi radimo sve, od smišljanja kolekcije, rada u šnajderaju, odgovaramo mušterijama na poruke, i iako ima divnih ljudi, uvek postoji neko ko te emotivno i fizički iscrpi – napominje Šolaja.
Jovani i Jani su mnogo pomogle društvene mreže u poslu, ali je reklama od usta do usta takođe puno značila. Tako je nastala saradnja sa mnogim poznatim ličnostima, danas influenserima, zbog kojih se tražio baš takav kupaći više, koji se mogao videti na poznatim pevačicama i glumicama.
– Naš posao je lep, sve što se radi sa rukama, svaka vrsta zanata, jer relativno brzo možeš nešto što si izmaštao da opipaš i vidiš plodove svog rada, a nas ispunjava i čini srećnim- kaže Šolaja i dodaje da nosi isključivo njihove kupaće, jer se ni ujednom drugom ne oseća prijatno i srećno, kao i haljine i pantalone koje su njenih i sestrinih ruku delo.
Dodaj komentar