Društvenim mrežama proširila se fotografija „išlera sa eurokremom“ kompanije „Svislajon“ na kojoj se vidi išler u kojem se nalazi utisnut insekt. Ovu sliku je na društvenim mrežama postavila devojka iz Novog Sada koji je proizvod kupila u nekom od marketa u ovom gradu.
Iz kompanije „Svislajon“ odgovaraju na ovaj skandal tvrdnjom da se u njihovim proizvodnim pogonima vrlo vodi računa oko mera dezinsekcije, deratizacije i dezinfekcije, ali se i izvinjavaju za ovaj „izolovan slučaj“.
– Bezbednost potrošača nam je na prvom mestu. Čitav tim se angažovao, preispitali smo kompletnu proceduru, sve zapise od oktobra do danas, jer smo na osnovu fotografije utvrdili da je u pitanju ambalaža sa 42 odsto eurokrema, koju koristimo od tog meseca. Obavili smos ve provere, ali za sada ne možemo tačno da utvrdimo da li je insekt došao sa sirovinom, niti na koji način se to desilo – kaže Biljana Fibišan, rukovodilac tima za bezbednost hrane u ovoj kompaniji.
Fibišanova ističe da već godinama sarađuju sa ovlašćenom i sertifikovanom kućom za deratizaciju, dezinsekciju i dezinfekciju i da je njihova ekipa već obavila pregled. Oni nisu, kako kaže, pronašli da bilo gde postoji rizik, ali već preduzimaju dodatne mere zaštite.
– Smatramo da je ovo pojedinačan slučaj i da nema potrebe za povlačenjem proizvoda sa tržišta. Nadamo se da će i potrošači i mediji razumeti da tako nešto može da se desi uprkos svim preduzetim merama. Učinićemo sve da se takav propust ne ponovi – navela je.
Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, kaže da je slučaj sa spornim „išlerima“ posao za nadležnu inspekciju.
– Ako je sačuvana ambalaža, na kojoj se vidi lot i dokaz o kupovini, potrošač to treba da slika i prijavi poljoprivrednoj inspekciji, kako bi se utvrdilo gde je došlo do propusta. Na inspekciji je da utvrdi sve okolnosti, a ona ne postupa samo po prijavi, može i po službenoj dužnosti ako postoje indicije da je došlo do problema u procesu proizvodnje – objašnjava Mladen Alfirović.
Sektor poljoprivredne inspekcije izdao je nalog za kontrolu proizvodnog pogona kompanije „Svislajon“, a potrošač im nije podneo prijavu povodom spornog biskvita.
– Prijava koja je zasnovana na proizvodu iz načetog originalnog pakovanja generalno otežava postupak i dokazivanje na sudu, koji zauzima stav da to ne može biti validan dokaz o kontaminaciji proizvoda, ali za poljoprivrednu inspekciju to je dovoljan znak da nešto nije u redu u proizvodnom pogonu. Kontrolom u pogonu tragamo za mogućim mestom kontaminacije i tek ukoliko tu utvrdimo nepravilnosti, preduzimamo mere i podnosimo prijave – navode iz inspekcije, a prenose Novosti.
Dodaj komentar