Magazin

Patike i haljina za 1.000 dinara: Srbi obožavaju novu kinesku onlajn šoping platformu, zasenila i čuveni Aliekspres

internet prodavnica temu onlajn šoping
Foto: Freepik/pressfoto

Onlajn kupovina sve više preuzima primat, jer za manje novca možemo da pronađemo artikle koji su nam potrebni, a izbor je zaista ogroman. Naravno, svima nam je poznata kineska kompanija Alibaba i intrenet prodavnica Aliekspres, gde možete da pronađete sve – od igle do lokomotive, uz niske troškove isporuke.

Ta kompanija i danas drži rekord kao najvrednija kompanija koja je izašla na njujošku berzu, a danas vredi oko 188 milijardi dolara. Međutim, u poslednje vreme među onlajn kupcima preuzima primat kineska platforma za kupovinu Temu.

Ova kompanija jeftinim proizvodima privlači kupce, a njeno poslovanje je toliko efikasno, da za stručnjake predstavlja misteriju.

Bagatela u odnosu na domaće trgovinske lance

U odnosu na domaće maloprodajne cene, cene na platformi Temu predstavljaju pravu sitnicu.

Na platformi nije moguće pronaći patike skuplje od 2.000 dinara, piše Danas.

Iznos proizvoda za opremanje doma varira od vrste, od sitnih kuhinjskih proizvoda za pripremanje hrane, koji koštaju od 40 dinara do maksimalno 2.000, dok recimo haljina može da se nađe za 700 dinara.

Platforma je već osvojila tržište Evrope, gde ima značajno prisustvo.

U Sjedinjenim Američkim Državama, prema istraživanju Blumberga, 34 odsto kupaca bira Temu za onlajn kupovinu i zauzima četvrto mesto po izboru kupaca.

Vrednost kompanije konstantno raste

Vrednost kompanije od samog osnivanja je u konstantnom rastu, u ovom trenutku dnevno raste 4,6 odsto, ostavljajući konkurente daleko iza sebe po rastu vrednosti.

Prema navodima Blumberga trenutna vrednost iznosi 162 milijarde dolara i ubedljivo je prva među svim sličnim platformama iz Kine. Sedište ove kompanije nalazi se u Guangdžou.

Poslovanje kompanije predstavlja pravu misteriju, kako navodi Rojters.

Kompanija ima poseban način poslovanja. Robu kupuju direktno iz fabrika i na taj način značajno štede, budući da nemaju u vlasništvu ili zakupu logističke centre.

Kompanija zapošljava 13.000 ljudi, dok recimo kompanija Amazon zapošljava 1,5 miliona osoba.

Vrednost imovine konkurenta Alibabe iznosi pet milijardi dolara, dok imovina Temua iznosi nešto manje od 150 miliona dolara.

Njihova sestrinska kompanija Pindouduo je značajna podrška za Temu budući da im obezbeđuje vrlo povoljne, ali i obimne kredite kada to požele.

Veliki penali za nepoštovanje ugovorenih obaveza

Osnivač kompanije je bivši inženjer Gugla, Coling Huang koji opisuje poslovanje ove kompanije kao kombinaciju modela poslovanja kompanija Diznija i Kostka.

Temu je značajan dobavljač za maloprodajne trgovine u Kini, koje u poslednje vreme učestalo štrajkuju ispred kompanijinog sedišta u Guangdžou.

Mali trgovci se žale što ih kompanija često kažnjava, kako kažu bez bilo kakvog razloga, dok iz Temua navode da kupce kažnjavaju prekidanjem ugovora i velikim penalima za nepoštovanje ugovorenih obaveza.

Protesti su sve učestaliji, međutim to ne utiče na poslovanje same kompanije niti na proizvodnju, navodi Njujork post.

– Ne mogu jednostavno da napustim saradnju sa platformom Temu, imam radnike kojima treba da isplatim plate i odeću u skladištu u vrednosti od nekoliko miliona juana. Nemam izbora – navodi dvadesetpetogodišnja sagovornica Rojtersa.

Međutim ovo nije prvi slučaj da onlajn platforma za kupovinu doživi nagli i izenadni skok.

U prošlosti se dešavao sličan scenario i sa drugim kompanijama, koje su neretko doživljavale nagli pad prodaje i bankrot, kao što je bio slučaj sa platformom Dehagejt.

Ogomna popularnost u Srbiji

U Srbiji je s poslednjih meseci platforma Temu širi poput požara.

Svetlana M. iz Beograda kaže da je za aplikaciju Temu čula od komšinice, čija prijateljica živi i radi u Beču.

– Kako već dugo godina naručujem stvari preko interneta, dosta puta sam bila razočarana, jer, neretko, ono što bih naručila, birajući preko fotografija, odnosno dostupnih informacija koje se nalaze u onlajn specifikacijama proizvoda, značajno se razlikovalo od isporučenog.

Priča moje komšinice o ovoj aplikaciji i iskustva njene prijateljice o tome da gotovo cela EU naručuje upravo tako stvari, navela me je da „skinem“ aplikaciju i da vidim o čemu se radi. Cene proizvoda su bile niže nego na ostalim internet prodavnicama na kojima sam naručivala ranije – prenosi svoja iskustva Svetlana.

Ona je ubrzo napravila „probnu“ porudžbinu.

– Paket je stigao na vreme, kako je obećano, odnosno za koji dan kraće od mesec dana, od dana naručivanja i obe smo bile zadovoljne, jer ono što smo videle na fotografijama prilikom naručivanja odgovaralo je onome što smo izvadile iz naših paketa.

Temu se kao tema, potom, vrlo brzo raširila u mojoj okolini, i sada gotovo da ne znam nikoga ko nema iskustva sa tom aplikacijom. Uglavnom, pozitivna, čak, po malo podsećaju u pojedinim slučajevima i na „šopingmaniju“ – napominje ona.

Ipak, problem koji može da se pojavi vezan je za isporuku paketa.

– Uprkos tome što navedete adresu na koju bi trebalo da vam isporuče paket, bez ikakvog pokušaja da to i učine, iz Pošte samo jave nakon isteka njihovog radnog vremena da vas paketi čekaju u određenoj ekpozituri, najbližoj adresi koju ste naveli kao mesto isporuke – žali se ona.

Izvor: Danas

6 razloga zašto je internet kupovina sve popularnija u Srbiji

Luftika #

Dodaj komentar

Klikni da objaviš komentar

script type="text/javascript" src="//delivery.r2b2.io/get/luftika.rs/generic/in-media">
Share via
Copy link