Veliki broj radnika Gradskog saobraćajnog preduzeća jutros je na skupu u krugu preduzeća najavio da će u ponedeljak, 7. februara, obustaviti rad ukoliko im se ne uvećaju zarade.
U upravi gradskog prevoznika kažu za portal 021.rs da su svesni toga da bi plate trebalo da budu veće, ali da to ne zavisi od njih, već od osnivača Grada Novog Sada, sa kojim su sindikati počeli pregovore u vezi sa kolektivnim ugovorom.
Okupljanje radnika u krugu preduzeća nije bilo najavljeno i nije ga organizovao ni jedan od dva reprezentativna sindikata.
Kako su za pomenuti portal ispričali radnici, reč je o spontanom skupu koji je nastao zbog nezadovoljstva zaposlenih stanjem u preduzeću, posebno zaradama.
Neki od njih su rekli da mogu da „pređu“ preko stanja voznog parka, kvarova autobusa, te teških uslova rada.
Međutim, više ne mogu da ćute o nezadovoljstvu u vezi sa zaradama, jer je prosečna plata po vozaču oko 60.000 dinara i ne vide da će se nešto po tom pitanju promeniti u bliskoj budućnosti.
Po njihovim rečima, ukoliko se sve nastavi po starom, GSP će se i dalje suočavati sa problemom odlaska vozača.
Predstavnik radnika Vladimir Andrić rekao je 021.rs da najavljeno povećanje plata od sedam odsto i pominjanje stimulacija nije dovoljno, jer to neće u značajno meri povećati prosečnu zaradu od 60.000 do 70.000 dinara.
– Želimo da sednu sa nama i da se definiše naša plata. Tražimo najosnovnije i najjednostavnije obračuvanje plata, a to je da se minimalna cena sata, što prema sadašnjoj minimalnoj zaradi iznosi 201,02 dinara, pomnoži sa koeficijentom vozača od 2,8 i to još puta broj časova rada. To je jedini pošten obračun zarade – navodi Andrić.
On dodaje i da se radnički zahtevi odnose i kolektivni ugovor, a traže da, ukoliko GSP ne može da im garantuje isplate zarada, onda tu obavezu na sebe treba da preuzme grad, isplatom iz budžeta.
Ovaj zahtev Andrić je obrazložio time da preduzeće i radnici nemaju uticaja na to kako lokalna vlast određuje cenu karte, tarifnog sistema, nabavku autobusa, podelu 42.000 besplatnih karti…
– Izolovali su upravnu zgradu zidovima od 50 centimetara, što lično ne mogu da objasnim zašto, ali i tu su navodno uštedeli milione na grejanje. Radnici to ne vide. Uveli su autobuse na gas, pa su i na tome uštedeli. Bilo je i drugih investicija. Međutim, novac koji je doveo do ušteda mi ne vidimo – poručuje ovaj radnik.
Direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća „Novi Sad“ Ivan Radojičić kaže za pomenuti portal da razume da plate vozača nisu na nivou na kojem bi oni želeli da budu. Poručuje da su u toku pregovori u vezi sa kolektivnim ugovorom i poziva zaposlene da ne prekidaju rad.
– Mi smo na nivou preduzeća preduzeli sve mere kako bi se zarade uvećale tako što smo stimulacije povećali sa 10 na 20 odsto, na šta je i grad dao sedam odsto. Da li smatramo da vozači treba da imaju veće plate? Smatramo. Da li se krenulo u pregovore? Jeste. Međutim, mislim da je rok od pet dana nerealan. Prvi sastanak u vezi sa kolektivnim ugovorom organizovan je juče, u utorak, i nadam se da će biti postignut dogovor – navodi Radojičić.
Direktor GSP-a je saglasan sa primedbama da se preduzeće nalazi u nezavidnoj situaciji, ali ukazuje na to da su se na stare probleme nadovezale i posledice globalne pandemije.
Po njegovim rečima, GSP danas ima 629 vozača i trude se da imaju dovoljan broj ljudi, iako je dosta njih otišlo u privatni sektor zbog boljih zarada.
U vezi sa problemom zbog pandemije, što je dovelo do toga da GSP od kraja februara svakodnevno ima 300 polazaka manje, Radojičić kaže da je trenutno 130 radnika na bolovanju, među kojima je 67 zaraženih korona virusom.
Dodaj komentar